• امروز : شنبه - ۱۷ شهریور - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 7 September - 2024
0
در راستای اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت؛

اتاق‌های اختصاصی زایمان طبیعی در استان بوشهر افزایش می‌باید

  • کد خبر : 57354
  • ۱۹ تیر ۱۴۰۳ - ۴:۰۰
اتاق‌های اختصاصی زایمان طبیعی در استان بوشهر افزایش می‌باید
بوشهر_ معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: در راستای اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت اتاق‌های اختصاصی زایمان طبیعی در استان بوشهر افزایش می‌باید.

گیتی آنلاین_ دکتر نادر شکیب آزاد اظهار داشت: با توجه به ابلاغ قانون جوانی جمعیت و طبق دستور مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) مبنی بر طرح فرزند آوری و صیانت از بنیان خانواده و ترویج آن، اتاق‌های اختصاصی زایمان طبیعی در بیمارستان‌های زیر مجموعه دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر افزایش می‌یابد.

وی تصریح کرد: در راستای خوشایند سازی زایمان طبیعی ۴ تخت به بیمارستان شهید گنجی برازجان و ۲ تخت به مرکز آموزشی درمانی شهدای خلیج‌فارس اختصاص‌یافته است که در حال تکمیل تجهیزات آن هستیم.

دکتر شکیب آزاد افزود: سیستم ال.دی.آر (اتاق‌های تک‌نفره) بهترین مدل زایشگاه در دنیا است، در این مدل یک اتاق ویژه برای زایمان به مادر باردار اختصاص داده می‌شود که امکان حضور همسر یا یکی از محارم وجود دارد و مادر از زمان بستری تا ۲ ساعت پس از زایمان در این اتاق کنترل می‌گردد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی بوشهر ادامه داد: در حال حاضر ۵ تخت در بیمارستان امیرالمؤمنین (ع) گناوه، ۵ تخت در بیمارستان زینبیه (س) خورموج، ۲ تخت در بیمارستان امام حسین (ع) اهرم، ۱ تخت در بیمارستان امام هادی دیر، ۲ تخت در مرکز آموزشی درمانی شهدای خلیج‌فارس و ۴ تخت در بیمارستان شهید گنجی برازجان جهت ارائه خدمات با کیفیت و ایمن برای خدمت به مردم شریف استان اختصاص‌یافته است.

دکتر شکیب آزاد تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین اقداماتی که در جهت ترویج زایمان طبیعی و جوانی جمعیت که در دستور کار معاونت درمان قرار دارد، گسترش زایمان بدون درد است، زایمان بدون درد غیر دارویی به‌طور فعال در حال انجام است و زایمان بدون درد دارویی در سال ۱۴۰۲ به نسبت سال‌های گذشته دونیم درصد افزایش داشته است که امیدواریم با همکاری متخصصین محترم این آمار افزایش یابد.

کارشناس مسئول واحد مامایی معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی بوشهر نیز با تأکید بر اهمیت زایمان طبیعی در سلامت مادران و نوزادان و وجود عوارض سزارین گفت: کاهش سزارین بخصوص سزارین در مادرانی که بارداری اولشان است در اولویت برنامه‌ها و اهداف نظام سلامت در دانشگاه علوم پزشکی بوشهر قرار دارد.

نوشین امیر عضدی افزود: تحقق این امر با فرهنگ‌سازی، افزایش آگاهی جامعه و مادران باردار و همت و تلاش کادر درمان میسر است و یقیناً ایجاد بستر جهت انجام زایمان بدون درد و زایمان فیزیولوژیک (زایمان با حداقل مداخله) در کاهش سزارین بسیار مؤثر است.

خبرنگار/ زهرا زنده بودی

لینک کوتاه : https://gitionline.ir/?p=57354

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.