• امروز : جمعه - ۱۵ تیر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 5 July - 2024
2

اجرای برنامه های مختلف بمناسبت روز جهانی خاک

  • کد خبر : 36497
  • ۰۵ آذر ۱۴۰۲ - ۴:۳۲
اجرای برنامه های مختلف بمناسبت روز جهانی خاک
رئیس اداره امور خاک سازمان جهادکشاورزی استان سیستان وبلوچستان گفت: به مناسبت هفته خاک و بزرگداشت روز جهانی خاک در استان، مراسم و رویداد های متنوع فرهنگی، در دستور کار قرار گرفته است.

گیتی آنلاین-مهدی دلارامی در این خصوص اظهار داشت: به مناسبت هفته خاک و بزرگداشت روز جهانی خاک در استان، که از هشتم آذرماه آغاز می شود مراسم و رویداد های متنوع فرهنگی، در دستور کار قرار گرفته است.

وی  اهم برنامه های هفته خاک را که با همکاری اداره کل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان باهدف ارتقای شناخت دانش آموزان سطح استان انجام خواهد شد را شامل برگزاری مسابقات نقاشی و عکاسی با موضوع شعار “خاک و آب، منشا زندگی”، زنگ خاک مدارس، همیاران خاک در مدارس و برنامه بازی با خاک برای کودکان برشمرد.

وی تصریح کرد: به مناسبت اهمیت برگزاری روز جهانی خاک ،سازمان جهاد کشاورزی استان در حال انعقاد تفاهم نامه همکاری برای برپایی دوره های آموزشی و بازدیدهای دانش آموزی با اداره کل آموزش و پرورش استان می باشد.

دلارامی زاده برگزاری دوره های آموزشی برای جامعه مهندسین و کارکنان سازمان جهادکشاورزی و همچنین علاقه مندان به موضوع خاک،بازدید کاروان ترویجی متشکل از کشاورزان پیشرو از آزمایشگاه های خاک شناسی فعال بخش خصوصی، انجام آزمایشات خاک مزارع و باغات کشاورزی در راستای دستیابی به ارتقای تولید محصولات کشاورزی را از دیگر برنامه های هفته خاک معرفی کرد.

گفتنی است، است مراسم همایش اصلی روز جهانی خاک روز نوزدهم آذر ماه در استان برگزار خواهد شد.

لینک کوتاه : https://gitionline.ir/?p=36497

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.