• امروز : جمعه - ۱۵ تیر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 5 July - 2024

اخبار ویژه

افتتاح و کلنگ زنی ۲۶ پروژه در بخش کورین شهرستان زاهدان خدمات بیمارستان حضرت ولیعصر(عج) خرم بید بررسی شد رها سازی یک بهله سارگپه پابلند در شهرستان لامرد بعد از دوماه تیمار و بازپروری لزوم احداث بیمارستان مجهز و تخصصی در جم/ صنعت نفت به مسئولیت اجتماعی خود در منطقه عمل کند واحدهای طرح ملی مسکن سیستان و بلوچستان با پیشرفت فیزیکی مطلوب و قیمت مناسب در حال ساخت است با برنامه های روشن برای افزایش سود و کسب سهم بیشتر از بازار، افزایش سرمایه شرکت ایران خودرو دیزل مصوب مجمع گرفت جذب ۳۵۰ ماما در ۹۳ شهر منتخب برنامه “سلامت خانواده” توزیع ۱۲۰۰ بسته گوشت قربانی ماه ربیع الاول با همکاری کانون های مساجد استان فارس تئاتر «un12» در حوزه هنری به روی صحنه می‌رود فرمانده انتظامي استان از کشف ۸۶۵ کيلوگرم حشيش در محور ديلم-گچساران خبر داد. سود قطعی ۲۵ درصدی بیمه‌نامه‌های زندگی سال ۱۴۰۱ برای بیمه‌گزاران بیمه ملت «آنیتا، گمشده در اخبار» در پالرمو رقابت می‌کند

7

اجرای تعزیه شور حسینی توسط فرزندان عطر یاس نبوی

  • کد خبر : 26479
  • ۰۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۹
اجرای تعزیه شور حسینی توسط فرزندان عطر یاس نبوی
فارس_ رئیس هیئت مدیره موسسه نگهداری از کودکان بی سرپرست عطر یاس نبوی گفت: تعزیه به معنای متعارف ، نمایشی است که در آن واقعه کربلا بدست افرادی که هر یک نقشی از شخصیت های اصلی را بر دوش دارند نشان داده می شود. نوعی نمایش مذهبی و سنتی ایرانی – شیعی ، بیشتر درباره شهادت امام حسین و مصائب اهل بیت است. واژه تعزیه در ریشه به معنای توصیه به صبر کردن ، خرسندی دادن و پرسش از بازماندگان درگذشتگان و در برخی مناطق ایران مانند خراسان به معنای مجلس ترحیم است.

گیتی آنلاین_ فاطمه عسکری گفت: برگزاری آیین تعزیه و شبیه خوانی به علت این که بصورت زنده برگزار می شود باعث تداعی شدن واقعه عاشورا در ذهن مخاطبان می شود و علاوه بر این به ترویج فرهنگ عاشورایی کمک بسیاری می کند اثرات تربیتی مناسبی نیز برای کودکان و نوجوانان بر جای می گذارد.

وی افزود: رکن اساسی مجالس تعزيه بر بنياد فرهنگ عامه و بر زمينه انديشه و احساس و اعتقادات عامه مردم کوچه و بازار بنيان گرفته است و ساخت و پرداختی ساده و زبان و بيانی روان و عامه فهم دارد، از اين رو تعزيه نامه ها در زمره ادبيات عامه و در مجموع فرهنگ مردم قرار می‌گيرند.

وی افزود: در فرهنگ شهادت وارهيدگی از اين جهان، حقيقت جويی، دليری، ايثارگری و دادجويی و ارزش، و وابستگی به اين جهان، حق کشی، جاه طلبی، خشونت، زورگويی، ستمگری و بی عدالتی ضدارزش به شمار می‌روند.

عسکری گفت: تعزيه در القای مجموعه اين ارزش‌ها و ضدارزش‌ها به مردم و آموزش رفتار و خصائل سازگار با ارزش‌های والای شهادت و تعيين يک هويت فرهنگی در رفتار و اخلاق جمعی مردم جامعه نقشی سخت مؤثر داشت.

وی یکی از اهداف اجرای تعزیه توسط فرزندان مرکز را افزایش سطح فرهنگی و ارتقاء معنویت و توجه به تربیت صحیح دینی در این مرکز برشمرد و افزود برنامه شور حسینی هم یکی از برنامه‌های فرهنگی و مذهبی در این راستا برای سومین سال متوالی توسط خیرین مشارکت و توسط فرزندان اجرا می شود.

عسکری در پایان از خیرین و خیراندیشان که مقدمات لازم ، مدیران مراکز و مربیان دو مرکز که اهتمام ویژه ای برای اجرای تعزیه امسال توسط کودکان بی سرپرست عطر یاس نبوی داشتند تقدیر و تشکر نمود.

لینک کوتاه : https://gitionline.ir/?p=26479

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.