• امروز : دوشنبه - ۲۶ شهریور - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 16 September - 2024

اخبار ویژه

راه ۵۰ روستای چالدران مسدود شد برگزاری مرحله استانی نوزدهمین جشنواره هنرهای نمایشی در آذربایجان غربی  ۷۹ مورد حوادث ترافیکی استان در ایام نوروز انتشار فراخوان هفدهمین جشنواره عکس خبری دوربین.نت صدرالدین زاهد و مه‌لقا باقری در نمایش «سیاه‌خال» همبازی می‌شوند امداد گر؛ همیشه امدادگر است؛ دیروز در میدان جنگ و امروز در میدان حماسه آفرینی سیاسی مجید مجیدی باحضور در حرم امام رضا (ع) با تولیت آستان قدس دیدار کرد عملیات ساخت مدرسه ۹ کلاسه در حاشیه شهر خاش آغاز شد برداشت زیتون از باغات شهرستان مرودشت تمام خدمات بانکداری خرد در بانک سینا در قالب پلتفرم‌های بانکداری دیجیتال ارائه می‌شوند/ شعب سیار بانک سینا برای ارائه خدمات در مناطق کم‌برخوردار راه‌اندازی می‌شوند/ کمک به توسعه فراگیری مالی در دستور کار بانک سینا قرار گرفته است ساماندهی ترافیک ورودی سرخس به مشهد با اجرای پروژه تعریض پل کال طرق تعطیلی اماکن تاریخی و فرهنگی فارس در روز ۱۴ خرداد

0
مدیرکل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی استان فارس خبر داد:

 اجرای پروژه آبرسانی به مجموعه فرهنگی ارگ کریمخانی شیراز

  • کد خبر : 60007
  • ۱۵ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۸:۵۸
 اجرای پروژه آبرسانی به مجموعه فرهنگی ارگ کریمخانی شیراز
فارس_ مدیرکل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی استان فارس از اجرای پروژه آبرسانی به مجموعه فرهنگی ارگ کریمخانی شیراز خبر داد.

گیتی آنلاین_ محمد ثابت اقلیدی امروز ۱۵ مرداد ماه ۱۴۰۳ با اشاره به اینکه ارگ کریمخانی در شیراز و یکی از بناهای ارزشمند و مهم دوره زندیه در شیراز است گفت: این بنای ملی دارای فضای سبز گسترده ای است و تامین آب مورد نیاز مجموعه در دستور کار قرار گرفت چرا که طی سال های اخیر شاهد خشک شدن چاه قدیمی در این مجموعه تاریخی بودیم.

مدیرکل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی استان فارس افزود: در حال حاضر پروژه انتقال آب از بیرون محوطه به این مجموعه تاریخی با مشارکت و حمایت شهرداری منطقه تاریخی و فرهنگی شیراز آغاز شده است.

او ادامه داد: لوله های آب از قسمت زیرین دیوار شرقی بنا درست در حفره ای که حدود ۲۵ سال قبل جهت عبور لوله های فاضلاب وجود داشته وارد مجموعه می شود و هیچ دخل و تصرفی هم در بنا رخ نمی دهد.

مدیرکل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی استان فارس همچنین یادآور شد: پروژه آب رسانی به درون ارگ کریمخانی به دلیل خشک شدن چاه آب در این مجموعه است و لوله گذاری ها برای آبدهی فضای سبز موجود در حیات مرکزی ارگ کریمخانی می باشد.

بنابر این گزارش ارگ کریمخانی یکی از مشهورترین‌ و شاخص ترین بناهای ملی در شیراز است. این بنای باشکوه که در مرکز شهر شیراز قرار دارد، از آثار دوره زندیه است که توسط کریمخان زند معروف به وکیل الرعایا ساخته شده است. این ارگ محل حکومت و زندگی کریمخان بود و به همین علت به ارگ کریمخانی معروف است. ارگ کریمخان در سال ۱۳۵۱ در فهرست میراث ملی ایران قرار گرفت.

لینک کوتاه : https://gitionline.ir/?p=60007

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.