• امروز : یکشنبه - ۱۷ تیر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 7 July - 2024
1

اختتامیه هفته سلامت

  • کد خبر : 48797
  • ۰۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۴۸
اختتامیه هفته سلامت
مراسم اختتامیه هفته سلامت در زاهدان برگزار شد.

گیتی آنلاین-رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان روز پنجشنبه در همایش تجلیل از تلاشگران و حامیان عرصه سلامت دانشگاه علوم پزشکی زاهدان اظهار کرد: سلامت، یک مقوله بین بخشی است که ۲۵ درصد سلامت مربوط به بهداشت و درمان می‌شود و ۷۵ درصد مربوط به سایر ارگان ها است.

حبیب الله غزنوی به تنبیه اسرائیل توسط ایران که با عنوان عملیات وعده صادق شناخته شد اشاره کرد و افزود: این یک اتفاق ساده نبود بلکه به رخ کشیدن پیشرفت بشری و انقلاب علمی را نشان می‌داد در حوزه سلامت نیز پیشرفت‌های زیادی داشته‌ایم اما مثل آن بمب منفجر نشده که صدای آن را همه دنیا بشنوند.

وی بیان کرد: اگر ایران اسلامی از آمریکا و کانادا در حوزه پزشکی جلوتر نباشد عقب تر هم نیست. شاخص های کیفی و کمی در حوزه سلامت قابل اندازه گیری است تقریبا همه شاخص‌های پزشکی ما از قدرت اقتصادی چین و روسیه جلوتر است که همه دنیا بر این موضوع واقف هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان بیان کرد: اکنون بسیاری از بیماران از اروپا، آمریکا و ایالات متحده برای درمان به ایران می‌آیند، ایران در حوزه سلامت عقب افتاده و یا در حال توسعه نیست بلکه یک کشور توسعه یافته است.

به گفته وی؛ میزان مراجعات مردم به ساختار حوزه سلامت در ۲ سال گذشته در سیستان و بلوچستان ۱۰۰ درصد افزایش داشته که بیشتر این خدمات را بخش خصوصی داده است.

غزنوی افزود: قوی ترین راه پیشرفت سیستان و بلوچستان با توجه به بنیه نیروی انسانی که دارد توسعه زیرساخت و خدمات آن است، امیدواریم به زودی بتوانیم اعلام کنیم که بالاترین شتاب رشد را در بخش خدمات و تولید خدمت داریم.

لینک کوتاه : https://gitionline.ir/?p=48797

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.