به گزارش پایگاه خبری گیتی آنلاین، مخاطبانی که در روزهای اخیر برای تماشای سریالهای تلویزیونی به تلوبیون مراجعه کرده اند با اختلالات مختلفی مواجه شدهاند، به عنوان مثال سریال «رحیل۲» به صورت یکی در میان عرضه شده یعنی تلوبیون از قسمت ۱ پریده به قسمت ۳ و بعد پریده قسمت ۵! یا مثلا هیچ آمار مخاطبی برای سریال «سرزمین مادری» ثبت نشده و معلوم نیست که اصلا چند نفر سریال را دیدهاند.
اینکه هر سامانه اینترنتی گاهی دچار اختلال گردد مشکلی نیست ولی اینکه چرا تلوبیون هیچ اطلاع رسانی رسمی درباره این اختلالات و چرایی پرش اپیزودیک و فقدان آمار مخاطب، اعلام نمیکند؟ جای تأمل دارد!
تلوبیون برخلاف پلتفرمها از همان ابتدای راه اندازی پنلی برای راستی آزمایی آمار مخاطبان در اختیار صاحبان آثار قرار نمیداد یعنی برخلاف اکران سینما که مثلا «سمفا» هست، در بالادست تمام سامانههای بلیتفروش برای سنجش آمار مخاطب، برای تلویزیون هیچ سامانه بالادستی تلوبیون نیست که آمار مخاطب را احصا کند و حالا هم که اختلالات تلوبیون اساسا جامعیت آن را زیر سوال برده.
به نظر میرسد یا باید کلا قید تلوبیون را بزنند و سریالها را فقط در همان تلویزیون پخش کنند و آمار اجتماعی و نظرسنجی ها را ملاک ارزیابی قرار دهند یا اینکه واقعا فکری اساسی برای زیرساختهای این سامانه کنند.