• امروز : دوشنبه - ۱۸ تیر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 8 July - 2024
1

اخلاص، رمز بقای انقلاب و موفقیت اربعین/ اربعین امسال باید ضد صهیونیستی باشد

  • کد خبر : 51583
  • ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۶
اخلاص، رمز بقای انقلاب و موفقیت اربعین/ اربعین امسال باید ضد صهیونیستی باشد
خادمین و زائران اربعین باید با اخلاص و توجه به هدف بزرگ این سفر معنوی، پرچم معنویت اربعین را حفظ کنند.
 رئیس ستاد مرکزی اربعین حسینی گفت: اخلاص، همان عاملی که باعث پیروزی انقلاب اسلامی شد، رمز بقای آن و همچنین موفقیت اربعین حسینی است.
 به گزارش پایگاه خبری تحلیلی گیتی آنلاین خراسان رضوی در مشهد، سید مجید میراحمدی، در گردهمایی روسای ستادهای توسعه و بازسازی عتبات عالیات سراسر کشور با موضوع برگزاری باشکوه‌تر اربعین حسینی در سال جاری با حضور دست‌اندرکاران ستاد مرکزی اربعین حسینی و نمایندگان مواکب استان‌های سراسر کشور با تأکید بر نقش اخلاص در پیروزی انقلاب اسلامی و موفقیت اربعین حسینی، اظهار کرد: همان عواملی که باعث پیروزی انقلاب اسلامی شد، رمز بقای آن و همچنین موفقیت اربعین حسینی است.
وی با اشاره به اخلاص رزمندگان دوران دفاع مقدس، ادامه داد: فرماندهان دفاع مقدس به دلیل اخلاص فوق‌العاده‌ای که داشتند، در عملیات‌ها موفق بودند. شهید خرازی معتقد بود که اگر اخلاص در بین رزمندگان نباشد، آثار آن در عملیات هویدا می‌شود.
میراحمدی با بیان اینکه اربعین باید در ذات خود، ارزش‌های اسلام ناب و انقلاب اسلامی را به نمایش بگذارد، بیان کرد: اربعینی که فاقد این ویژگی‌ها باشد، اربعین مورد رضایت امام حسین (ع) نیست.
وی با اشاره به تلاش‌های خادمین اربعین، گفت: خادمین اربعین با عشق و انگیزه، کارهای بزرگ را به سرانجام می‌رسانند.
معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور با بیان اینکه شرایط اربعین امسال با سال‌های گذشته متفاوت است و باید تلاش بیشتری کنیم، تصریح کرد: حرکت اربعینی باید در ذات خود، ارزش‌های اسلام ناب و انقلاب اسلامی و جریان مقاومت را بدرخشاند.
میراحمدی در ادامه سخنان خود به برخی از آسیب‌ها و چالش‌های پیش روی اربعین اشاره کرد و گفت: ما باید علت توفیق خود را در وجودمان پیدا کنیم و آن را حفظ کنیم. دوری از اخلاص، آفت بزرگ اربعین است.
وی با بیان اینکه برخی از ما دچار آسیب‌هایی شده‌ایم و توجه به هدف بزرگ اربعین را کمتر داریم، تأکید کرد: ما باید پرچم معنویت اربعین را حفظ کنیم و برای طی طریق در این مسیر، به اخلاص توجه کنیم. اربعین امسال باید ضد صهیونیستی باشد معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور خواستار تبدیل اربعین امسال به اربعینی ضد صهیونیستی شد.
میراحمدی با اشاره به جنایات رژیم صهیونیستی در غزه، گفت: “ما با یک شرایطی مواجهیم که اربعین امسال باید اربعینی ضد صهیونیستی باشد.” در ادامه سخنان خود با بیان اینکه “تمام موکب‌های ما باید موکب فرهنگی باشند و محصولات متناسب با این موضوع را تهیه کنند”، از موکب‌داران خواست تا قبل از مسائل مربوط به غذا و آب و اسکان، به فکر این موضوع باشند.
وی همچنین با اشاره به شعار امسال اربعین “طریق الاقصی”، گفت: “مهم‌ترین نکته‌ای که من در جلسه امروز می‌خواستم عرض کنم این است که عزیزان برای این مسئله شما واقعاً قیام و حرکت کنید. امام حسین (ع) در شرایط امروز خیلی از ما می‌خواهند که اربعین‌شان اربعینی باشد که صدای مظلومیت مردم مظلوم غزه و مسلمانان را بلند کند و سر دست این را نگه دارد.”
رئیس ستاد مرکزی اربعین حسینی در ادامه به دیگر موضوعات مربوط به اربعین امسال از جمله مراقبت از آسیب‌ها، توافقات با دولت عراق و پنج هدف تعیین شده برای اربعین (امنیت، سلامت، سهولت، عزت و معنویت) پرداخت عزت زائران اربعین، اولویت اصلی ستاد مرکزی اربعین رئیس ستاد مرکزی اربعین حسینی، بر حفظ عزت و کرامت زائران در اربعین امسال تأکید کرد.
میراحمدی با اشاره به تجربیات گذشته در اربعین، گفت: در گذشته شاهد برخی رفتارهای نامناسب با زائران در مرزها و موکب‌ها بودیم که خوشبختانه با تلاش‌های خادمین و مدیریت ستاد مرکزی اربعین، این موارد به ندرت مشاهده می‌شود. وی با تأکید بر الگوگیری از موکب‌های عراقی، بیان کرد: باید طوری عمل کنیم که زائران ایرانی همان عزت و کرامت را که در موکب‌های عراقی دریافت می‌کنند، در موکب‌های ایرانی نیز تجربه کنند.
معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور به آموزش خادمین در حرم امام رضا (ع) اشاره کرد و گفت: خادمین اربعین باید با زائران با محبت، ادب و کرامت رفتار کنند. رئیس ستاد مرکزی اربعین حسینی عزت و کرامت را در تمام شقوق فعالیت‌های ستاد مرکزی اربعین ضروری دانست و گفت: موکب‌های ایرانی باید از نظر احترام به زائر، رفتار خادمین و ارائه خدمات، در تمام طول مسیر بدرخشند. میراحمدی با اشاره به هدف تسهیل سفر زائران، گفت: با توجه به مشکلاتی که در سه دوره هفت روزه برای زائران عراقی وجود دارد، زائران ایرانی باید در سه دوره هفت روزه جداگانه به زیارت بروند.
وی از موکب‌های ایرانی خواست تا از اول سفر در عراق حضور داشته باشند و خدمات به زائران ارائه دهند.
رئیس ستاد مرکزی اربعین حسینی از خادمین خواست تا از اول صفر تا زمانی که موکب‌های عراقی وارد صحنه می‌شوند، خود را موظف به ارائه خدمات به زائران بدانند.
میراحمدی با اشاره به لزوم حفظ فرهنگ اربعینی، گفت: همه زائران در اربعین یکسان هستند و نباید تبعیضی بین آنها قائل شد. او از ستاد مرکزی اربعین خواست تا در همه ابعاد، فرهنگ اربعینی را حفظ و تقویت کند.
فرهنگ اربعین باید اصلاح شود/ زائر اربعینی نباید بیش از ۲۴ ساعت در نجف و کربلا توقف کند رئیس ستاد مرکزی اربعین حسینی ادامه داد: فرهنگ اربعین باید اصلاح شود و زائران نباید بیش از ۲۴ ساعت در نجف و کربلا توقف کنند. میراحمدی با بیان اینکه فرصت زیارت اربعین محدود است، بیان کرد: زائران باید برنامه‌ریزی سفر خود را به گونه‌ای انجام دهند که بیش از ۲۴ ساعت در نجف و کربلا توقف نکنند.
وی تاکید کرد: زائران عراقی که از راه دور برای زیارت اربعین به کربلا می‌آیند، بدون توقف در حرم به سمت نجف می‌روند و پس از زیارت امام علی (ع)، به کربلا باز می‌گردند. معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور با اشاره به اینکه زائران ایرانی باید الگوی زائران عراقی باشند، گفت: موکب‌داران باید برنامه‌ریزی خود را به گونه‌ای انجام دهند که زائران در مدت زمان کمتری بتوانند زیارت خود را به اتمام برسانند.
رئیس ستاد مرکزی اربعین حسینی بیان کرد: برای ساماندهی موکب‌داران، هر استان موظف است از بین موکب‌داران خود انتخابات برگزار کند و نمایندگان منتخب در شورای راهبری اربعین استان حضور یابند.
میراحمدی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص اربعین، گفت: ستاد مرکزی اربعین مسئول سیاست‌گذاری، هدایت و مدیریت این مراسم است و استانداران باید با این ستاد همکاری کنند. او در پایان از خادمین اربعین خواست که با تعهد و التزام عملی به فرمایشات مقام معظم رهبری، در برگزاری هرچه باشکوه‌تر اربعین حسینی تلاش کنند.
انتهای پیام/
لینک کوتاه : https://gitionline.ir/?p=51583

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.