• امروز : دوشنبه - ۱۸ تیر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 8 July - 2024

اخبار ویژه

بیانیه پایانی شرکت‌کنندگان همایش‌ بین‌المللی پوشش همگانی سلامت ۱۲۰۰ تن خرمای نخلستان های فنوج به خارج از کشور صادر شد اشک فرزند مظلوم شهید، کاخ ظلم استکبار جهانی را ویران خواهد کرد سردار “کیقباد مصطفایی” در پیامی فرا رسیدن روز پزشک را به جامعه پزشکی کشور و استان تبریک گفت. ، متن پیام بدین شرح است: پرداخت بیش از ۴۶ میلیارد تومان تسهیلات بانکی به سرمایه گذاران شهرک های کشاورزی در آذربایجان غربی شناسایی ۲۷۰۰ تشکل مردم نهاد، ۲۱ هزار خیّر سلامت و ۴۵۰ گروه جهادی در کشور امیرحسین حیاتی:باحضور موحد حق جوانان بندرماهشهری بیش از پیش تضعیف خواهد شد. رئیس پارک علم و فناوری آذربایجان‌غربی مطرح کرد؛ ترویج رشد تولید در دانشگاه‌های پارک علم و فناوری شعبه استهبان بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در استان فارس افتتاح شد تهیه بانک ژنتیک مجرمان راهکار تسریع در کشف وقوع جرم و دستگیری مجرمین عملکرد مطلوب بانک سینا در شبکه الکترونیکی پرداخت کارت افزایش سه برابری برداشت بادام در بیضا

2
دبیر علمی همایش بین المللی پوشش همگانی سلامت با برنامه سلامت خانواده و نظام ارجاع عنوان کرد:

ارائه بیش از ۶۰ سخنرانی در ۵ پنل تخصصی در همایش بین المللی سلامت/ هدف ما ارتقای پوشش همگانی سلامت است

  • کد خبر : 44663
  • ۱۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۲:۳۲
ارائه بیش از ۶۰ سخنرانی در ۵ پنل تخصصی در همایش بین المللی سلامت/ هدف ما ارتقای پوشش همگانی سلامت است
دبیرعلمی نخستین همایش بین المللی پوشش همگانی سلامت با برنامه سلامت خانواده و نظام ارجاع از ارائه بیش از ۶۰ سخنرانی توسط صاحبنظران داخلی و بین المللی در ۵ پنل تخصصی این همایش خبر داد.

گیتی آنلاین_ دکتر حسین فرشیدی در افتتاحیه این همایش که با حضور وزیر بهداشت کشورمان، وزرای بهداشت و نمایندگانی از کشورهای مختلف، صبح امروز در سالن اجلاس سران کشورهای اسلامی برگزار شد، با بیان اینکه پوشش همگانی سلامت نیازمند همکاری و هماهنگی درون و برون بخشی و استفاده از نیروهای موثر بر سلامت است، گفت: هدف اصلی و کلی ما در نظام سلامت، ارتقای پوشش همگانی سلامت، کاهش هزینه های مردم برای دریافت خدمات بهداشتی و درمانی و افزایش دسترسی عموم جامعه به این خدمات است.

وی مهمترین شرط ارتقای پوشش همگانی سلامت را تعهد دولت ها دانست و گفت: خوشبختانه در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، رهبر معظم انقلاب، رییس جمهور و وزیر بهداشت بزرگترین پشتیبان های ما برای اجرای برنامه ها و حمایت از سلامت هستند.

معاون وزیر بهداشت با اشاره به جایگاه مناسب کشورمان در بین کشورهای منطقه مدیترانه شرقی در پوشش همگانی سلامت، خاطرنشان کرد: قطعا در وزارت بهداشت به این وضعیت مناسب کشورمان قانع نیستم و هدف ما ارتقای پوشش همگانی سلامت در کشورمان است.

دکتر فرشیدی از ادغام آموزش در نظام بهداشتی و درمانی و همچنین ایجاد و تقویت ساختار شبکه بهداشت در کشورمان به عنوان عوامل موثر بر ارتقای پوشش همگانی سلامت یاد کرد و گفت: خوشبختانه در ۴۵ سال گذشته شاهد ارتقای شاخص های مهم سلامت از جمله کاهش مرگ و میر مادران باردار و نوزادان، افزایش امید به زندگی، دسترسی به آب سالم آشامیدنی و خدمات درمانی در ایران هستیم.

وی به اجرای برنامه ملی سلامت خانواده از ابتدای امسال در کشورمان اشاره و تاکید کرد: در این طرح، عمده ترین اهداف ما، افزایش دسترسی به خدمات حوزه سلامت، کاهش پرداختی از جیب مردم و کاهش نسبت جمعیت به مراقبان سلامت به یک هزار و ۵۰۰ نفر است. این طرح از ۹ ماه پیش در کشور آغاز شده و در حال حاضر در ۱۹۵ شهرستان کشور با پوشش جمعیت ۲۷ میلیون نفر در حال اجراست.

معاون بهداشت وزارت بهداشت ضمن تقدیر از حمایت های دولت از حوزه سلامت، بر ضرورت استفاده از تکنولوژی های روز با استفاده از ابزارهای الکترونیک، تقویت خودمراقبتی و هوش مصنوعی در ارائه خدمات سلامت تاکید کرد.

وی خاطرنشان کرد: پویش ملی سلامت مورد استقبال بیش از ۴۶ میلیون نفر از مردم کشورمان قرار گرفت که در بررسی این طرح، ضرورت تقویت خدمات بهداشتی و مراقبتی در شهرهای بزرگ و کلانشهرها مشخص شد.

لینک کوتاه : https://gitionline.ir/?p=44663

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.