• امروز : دوشنبه - ۱۸ تیر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 8 July - 2024

اخبار ویژه

اجرای طرح‌های راهسازی در پیرانشهر با اعتبار ۶ هزار میلیارد ریال ۲۶ پروژه روبنایی در سایت های طرح نهضت ملی مسکن سیستان و بلوچستان ساخته می شود بوشهر؛ مقصد چهل‌و‌سومین سفر استانی مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی حفظ و ترویج آثار، ارزش‌ها، حماسه‌ها و خاطرات ایثارگران و رزمندگان دفاع مقدس وظیفه همگان است نامزدهای نهایی چهره سال هنر انقلاب معرفی شدند آغاز پخش فیلم کوتاه «مَصی» با نویسندگی و کارگردانی مهران رنج‌بر در پلتفرم هاشور  حضور فیلم‌های متنوع در جشنواره فجر ۴۲/ احداث مجموعه بزرگ پردیس جشنواره‌های انقلاب اسلامی بیش از ۳۶۸ میلیون استعلام وب سرویس‌های کدپستی از طریق بانک اطلاعاتی کدپستی و پایگاه داده GNAF پاسخ داده شده است گردهمایی علماء تشیع و‌تسنن با موضوع تبلیغ و ترویج فرهنگ وقف شبکه استانی فارس صدای مطالبه‌ی دانش آموزان معلول جهش تولید در شهرک صنعتی چرمشهر مشهد بدون جاده دسترسی و با کمبود زیرساختها انجام نخواهد شد مراجعه یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر به اورژانس‌ از آغاز طرح سلامت نوروزی/ ارائه خدمات بستری به ۲۷۰ هزار نفر در مراکز درمانی

4

 ارائه خدمات تخصصی ناباروری بیش از ۷ هزار زوج در مرکز میلاد بیمارستان امام رضا

  • کد خبر : 43457
  • ۱۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۹:۲۸
 ارائه خدمات تخصصی ناباروری بیش از ۷ هزار زوج در مرکز میلاد بیمارستان امام رضا
مدیر امور بیمارستانی و خدمات بالینی دانشگاه علوم پزشکی  گفت: خدمات تخصصی ناباروری  در مرکز میلاد بیمارستان امام رضا به 7 هزار زوج ارائه شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی گیتی آنلاین خراسان رضوی در مشهد، رضا وثوقی مقدم ر نشست خبری تشریح اقدامات حوزه سلامت در خصوص جوانی جمعیت، با اشاره به اهمیت مشاوره قبل از بارداری در پیشگیری از ریسک عوارض ناخواسته در مادر و جنین اظهار کرد:  مهمترین ویزیت، مشاوره قبل از بارداری هست.

وی ادامه داد: بایستی این ویزیت تحت نظر تیمی از متخصصان فاکتورهایی از قبیل سن، سابقه بیماری زمینه ای، تجربه سقط، وضعیت فرهنگی و اقتصادی زوجین بررسی و سپس اجازه بارداری داده شود و ما خوشبختانه در شهر ها و روستاها مراقبت های مستمر پیش، حین و پس از بارداری را  به خانواده ها داریم.

مدیر امور بیمارستانی و خدمات بالینی دانشگاه علوم پزشکی در خصوص ارائه خدمات در حوزه ناباروری بیان کرد: خدمات ناباروری در شهر مشهد شامل مشاوره، تشخیص علت و درمان ناباروری در سطح ۳( تخصصی)  در ۵ مرکز درمان ناباروری شامل ۴ مرکز خصوصی و یک مرکز دولتی( مرکز میلاد)  ارائه می شود.

وثوقی مقدم اضافه کرد: مرکز میلاد به همت آستان قدس رضوی و دانشگاه علوم پزشکی افزایش و نوسازی تجهیزات و در نتیجه افزایش ظرفیت خدمات داشته به نحوی که از ۱۵ هزار مراجعه کننده در فصل پاییز، ۷ هزار و  ۵٠٠ مورد مراجعه به مرکز میلاد بوده و این آمار نسبت به سال گذشته رشد ۱٠تا ۱۵ درصدی داشته است.

وی ادامه داد:در کاشمر هم مرکز ناباروری نوید با ارائه خدمات در سطح ۲ مشغول فعالیت می باشد و ضمنا پیگیر راه اندازی مرکز سطح ۲ در قوچان هم هستیم که در سال جدید به بهره برداری خواهد رسید.

مدیر امور بیمارستانی و خدمات بالینی دانشگاه علوم پزشکی در حوزه چالش های تامین دارو خاطرنشان کرد: پوشش بیمه اغلب داروهای درمان ناباروری را دربرمیگیرد و تنها تعدادی از داروهای برند خاص و یا خارجی که هزینه بالایی دارد تحت پوشش بیمه نیست و در کل درصد پوشش خدمات بیمه نسبت به سال گذشته بهتر شده است.

وی افزود بطور متوسط حدود ۳٠ درصد خدمات ارائه شده در مرکز درمان ناباروری میلاد، مراجعین خارج از مشهد و  ساکن در شهرهای اطراف را دربرمیگیرد.

رضا وثوقی پور در بحث رحم اجاره ای تصریح کرد:  این روش سابقه ای طولانی حدود ۴٠ سال در کشور ما و کل دنیا دارد، در مرکز میلاد در هر فصل یک مورد و در مراکز خصوصی حدود ۱٠ تا ۱۵ مورد در ماه داریم که آمار رو به رشدی را در این حوزه نشان می دهد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://gitionline.ir/?p=43457

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.