• امروز : دوشنبه - ۱۸ تیر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 8 July - 2024
1
حجت‌الاسلام والمسلمین عباس محمد حسنی:

ارتش جمهوری اسلامی ایران پرچم دار برگزاری نماز و برنامه های قرآنی در کشور است

  • کد خبر : 51729
  • ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱:۲۶
ارتش جمهوری اسلامی ایران پرچم دار برگزاری نماز و برنامه های قرآنی در کشور است
حجت‌الاسلام والمسلمین عباس محمد حسنی عصر روز (شنبه، 29 اردیبهشت) در آئین اختتامیه و تجلیل از خادمان و مبلغین، منتخبین سطح پایگاه‌های و مناطق نداجا که در سالن شیخ صدوق حرم حضرت عبدالعظیم حسنی برگزار شد با اشاره به فعالیت‌های قرآنی ارتش، نیروی دریایی را نیرویی پیشرو در فعالیت‌های قرآنی دانست. 

گیتی آنلاین_ نماینده ولی فقیه در ارتش با اشاره به اقدامات بزرگ فرهنگی و قرآنی که در نیروی دریایی در حال انجام است افزود: امیدوارم هر روز شاهد پیشبرد برنامه‌های فرهنگی و قرآنی در سطح نیروهای مسلح باشیم.

وی در ادامه با اشاره به فعالیت‌های نیروی دریایی ارتش گفت: ما بسیار خوشبخت هستیم که فرماندهان قوی و با ابهتی داریم که می‌توانند با صلابت و اقتدار از ایران و ایرانی دفاع کنند.

حجت‌الاسلام محمدحسنی با اشاره به نقش خانواده‌های کارکنان ارتش تصریح کرد: وجود خانواده‌های ارزشمند و علاقه‌مند به برنامه‌های قرآنی از وجود همسران بصیر مؤمن و انقلابی در نیروی دریایی ارتش سر چشمه می‌گیرد.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش با بیان اینکه نماز از جمله احکامی است که جز در حال بیهوشی کامل از گردن مؤمن ساقط نمی‌شود، ادامه داد: در یک سال گذشته ۱۴۰ اجلاس در سطح ارتش برگزار شده که اجلاس نهایی به میزبانی نیروی زمینی ارتش برگزار خواهد شد.

نماینده ولی فقیه در ارتش عنوان کرد: ارتش جمهوری اسلامی ایران پرچم دار برگزاری نماز و برنامه های قرآنی در کشور است و شکوه آئین نماز را در نمازهای جماعت پادگان های ارتش به وضوح می‌توان دید.

وی با اشاره به اهمیت نماز افزود: یاران حقیقی خدا کسانی هستند که اگر به حکومت رسیدند نماز را در زمین به پا می‌دارند، آن‌هایی که حکمرانی دینی دارند به فکر اقامه نماز در سراسر زمین هستند. از این رو، ایران اسلامی قرارگاه اقامه نماز در سطح جهان است.

حجت‌الاسلام محمدحسنی با اشاره به برگزاری نماز و الزامات آن بیان کرد: برپایی نماز الزاماتی دارد که خوشبختانه در نیروی دریایی به زیر ساخت‌ها اهمیت ویژه‌ای داده می‌شود. البته امیر ایرانی هم به نوسازی و تکمیل نمازخانه ها و مساجد در نیروی دریایی ارتش تاکید دارند و فرماندهان ما در ارتش به این موضوع توجه ویژه دارند.

وی ادامه داد: پیروزی ما در امورات محوله از برکات نماز است و مسئولانی که به نماز اهمیت می‌دهند، صالح هستند چرا که امورات مربوط به شکوه نماز را دغدغه می‌دانند.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش، تکلیف برای اقامه نماز را جزو راهبردهای ترویج فرهنگ نماز برشمرد و تاکید کرد: دعوت فرزندان به نماز باید از ۷ سالگی آغاز شود چون توصیه شده تا کودکان را از سن ۷ سالگی برای تمرین آداب نماز و عبادت دعوت کنید. باید توجه شود تنها عبادت توصیه شده علی‌رغم بالغ شدن جوانان، نماز است.

حجت‌الاسلام محمدحسنی با اشاره به برکات و آثار نماز خاطرنشان کرد: اگر انسا‌ن‌ها نسبت به برکات و آداب نماز و خیرات و برکات این فریضه الهی برای خود، خانواده و جامعه خود آگاه باشند، هیچ‌گاه نماز را ترک نمی‌کنند. همانگونه که در قرآن نیز به برکات نماز و افزایش روزی خانواده و جامعه اشاره شده است.

وی در پایان افزود: قرآن صراحتا و مستقیم اشاره می‌کند که اگر می‌خواهید از آرامش درونی بهره ببرید و توان دوری از گناهان را داشته باشید به نماز پناه ببرید، لذا، بالاترین ذکر نماز است و بیشترین آرامش را برای انسان‌ها به همراه دارد.

لینک کوتاه : https://gitionline.ir/?p=51729

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.