• امروز : یکشنبه - ۱۷ تیر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 7 July - 2024
0

ارتقای دسترسی مردم به آب شرب سالم در آذربایجان غربی

  • کد خبر : 55961
  • ۰۷ تیر ۱۴۰۳ - ۱۵:۱۷
ارتقای دسترسی مردم به آب شرب سالم در آذربایجان غربی
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غربی گفت: با اختصاص بیش از ۱۹ هزار میلیارد ریال اعتبار، گام‌های بلندی در جهت ارتقای کیفیت خدمات و دسترسی مردم به آب شرب سالم و دفع بهداشتی فاضلاب برداشته شده است.

محمد اشرفی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری گیتی آنلاین با اشاره به اقدامات و عملکرد شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غربی اظهار کرد: آذربایجان غربی شاهد تحولات چشمگیری در بخش آب و فاضلاب در دولت سیزدهم بوده است.

وی ادامه داد: با اختصاص بیش از ۱۹ هزار میلیارد ریال اعتبار، گام‌های بلندی در جهت ارتقای کیفیت خدمات و دسترسی مردم به آب شرب سالم و دفع بهداشتی فاضلاب برداشته شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غربی با اشاره به بخش سرمایه‌گذاری در بخش آب شرب عنوان کرد: طی سه سال گذشته ۱۴۰۰ میلیارد ریال اعتبار به بخش آب شرب شهری اختصاص‌یافته است.

وی اضافه کرد: با این اعتبار، ۳۱۵ کیلومتر به شبکه توزیع آب، ۲۵۰ کیلومتر به خطوط انتقال آب اضافه شده و ۱۸ هزار مترمکعب مخزن جدید در شهرهای استان احداث و به بهره‌برداری رسیده است.

اشرفی اضافه کرد: در بخش آب شرب روستایی نیز با ۲۰۰۰ میلیارد ریال اعتبار، ۱۴۲ روستای استان از نعمت آب شرب پایدار بهره‌مند شده‌اند.

وی به توسعه سامانه‌های جمع‌آوری و دفع بهداشتی فاضلاب اشاره کرد و گفت: ۳۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار به اجرای سامانه‌های جمع‌آوری و دفع بهداشتی فاضلاب اختصاص‌یافته است و با این اعتبار، مردم استان در نقاط مختلف از مزایای این سامانه‌ها بهره‌مند شده‌اند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غربی در خصوص بهره‌برداری از مدول سوم تصفیه‌خانه فاضلاب ارومیه عنوان کرد: یکی از مهم‌ترین اقدامات دولت سیزدهم در این بخش، بهره‌برداری از مدول سوم تصفیه‌خانه فاضلاب ارومیه و ۱۱ کیلومتر خط انتقال پساب به دریاچه ارومیه است.

وی گفت: با بهره‌برداری از این پروژه، سالانه ۵۱ میلیون مترمکعب پساب تصفیه شده به دریاچه ارومیه منتقل می‌شود که به احیای این دریاچه کمک می‌کند.

خاطرنشان می‌شود با وجود اقدامات انجام شده، هنوز هم در برخی از مناطق استان، به‌ویژه در روستاها، مشکلاتی در زمینه دسترسی به آب شرب سالم و دفع بهداشتی فاضلاب وجود دارد. برای حل این مشکلات، لازم است که اعتبارات بیشتری به این بخش اختصاص یابد و برنامه‌ریزی‌های بلندمدتی انجام شود. همچنین، لازم است که مردم در مصرف آب صرفه‌جویی کنند و در حفظ و نگهداری از تأسیسات آب و فاضلاب کوشا باشند با تلاش و همکاری مسئولان و مردم، می‌توان به آینده‌ای روشن در زمینه آب و فاضلاب در آذربایجان غربی دست‌یافت.

لینک کوتاه : https://gitionline.ir/?p=55961

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.