• امروز : دوشنبه - ۱۸ تیر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 8 July - 2024

اخبار ویژه

روایتی از روند تبدیل شدن شخص به نهاد در «شبگرد»/ وقتی جنگ تیراژ به مهم‌ترین اصل در روزنامه‌نگاری تبدیل می‌شود بازمهندسی خطوط پستی لازمه ارتقای کیفیت خدمت رسانی مرمتگران در کاخ کیومرث شهرستان داراب مشغول کارند آخرین وضعیت کروناویروس در استان فارس تا ۷ بهمن ۱۴۰۲ تشدید نظارت دامپزشکی آذربایجان غربی بر ذبح دام‌های قربانی انتخاب اثر مسئول دفتر نهاد رهبری در دانشگاه علوم پزشکی بوشهر در جایزه انتخاب کتاب سال بوشهر حضور درخشان بانک مسکن در نمایشگاه کیش‌ اینوکس ۲۰۲۳ امداد گر؛ همیشه امدادگر است؛ دیروز در میدان جنگ و امروز در میدان حماسه آفرینی سیاسی انتشار گزارش اولیه دستاوردهای مالی ال‌جی برای سه‌ماهه دوم سال ۲۰۲۳ نشست هم اندیشی اجرای پروژه های عام المنفعه شورای راهبردی پتروشیمی های منطقه پارس برگزار شد اختتامیه دهمین دوره هفته هنر انقلاب برگزار شد تجهیز مراکز کانون آذربایجان غربی به ۲۷ عنوان کتاب،همزمان با هفته کتاب و کتابخوانی

0

از کجا به اینجا رسیدیم?

  • کد خبر : 47493
  • ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۵:۵۰
از کجا به اینجا رسیدیم?
جمهوری اسلامی ایران در عملیات وعده صادق پیام مهمی به دنیا مخابره کرد و آنهم موجودیت قدرت ایران اسلامی در جهان است.

بسمه تعالی

یادداشت عزه میرصادقی, خبرنگار گیتی آنلاین/شاه وقتی می‌خواست علی امینی رو از نخست وزیری برکنار کند; ناچار شد که موافقت کِندی را مشروط به این که شاه قول بدهد;خودش اصلاحات رو در ایران انجام بدهد را گرفت.!!
اما الان وضعیت در جمهوری اسلامی ایران به گونه ای است که که بایدن در خواست خویشتنداری از ایران را می کند; اما ایران تنبیه اسرائیل را لازم الاجرا می داند.

نخست وزیر ژاپن به آمریکا رفته است و به سربازان کشته شده در جنگ جهانی دوم ادای احترام می کتد; و حال این سوال مطرح است که آیا نخست وزیر ژاپن خبر ندارد که همین سربازان در جنگ جهانی دوم با بمباران هسته ای بیش از دویست هزار ژاپنی را در یک چشم بر هم زدن کشته اند?!بله….خبر دارد اما بحث سایه هژمونی و کداخدایی آمریکا بر سر ژاپن است که چنین خوار و خفیف شان کرده است.!!!

حال متذکر می شوم ,اگر کمترین دستاورد جمهوری اسلامی در عملیات موشکی وعده صادق در نظر گرفته شود; اینست که با بمباران موشکی مهمترین نقاط استراتژیک رژیم جعلی صهیونیستی; آقایی و کداخدایی آمریکا واسرائیل را در دنیا لجن مال کرده است.عملیات پیروزمندانه وعده صادق فقط سامانه پدافندی اسقاطیل رو زیر سوال نبرد !بلکه کل سامانه های پدافندی اروپایی و آمریکایی را در هم شکست.

“جمهوری اسلامی ایران در این عملیات پیام مهمی به دنیا مخابره کرد و آنهم موجودیت قدرت ایران اسلامی در جهان است.”

 رسانه‌های جهان درباره عملیات وعده صادق چنین اظهار نظر کرده اند.

گاردین:اسرائیل زیر آتش ایران است.
واشنگتن پست:عملیات ایران شگفت انگیز بود.
ویل ورنون خبرنگار بی بی سی در واشنگتن:حمله بی سابقه به قلمرو یک هم پیمان آمریکا
تایمز اسرائیل:مردم به دنبال حمله موشکی و پهبادی گسترده ایران وارد پناهگاه شدند.
مجله اکونومیست:اسرائیلی ها هم اکنون در حال تجربه یک شب هراس انگیز هستند.
خبرنگار شبکه سی بی اس آمریکا:این بدترین حمله برای اسرائیل بود.
خبرنگار الجزیره انگلیسی: هماهنگی جبهه مقاومت در حمله به اسرائیل
رادیو ارتش صهیونیستی:عملیاتی که ایران آغاز کرد بزرگتر از سطح پیش بینی رژیم صهیونیستی بود.
روزنامه ژاپن تایمز:اقدام بی سابقه ایران
علیه اسرائیل با هواپیماهای بدون سرنشین و موشک های تهاجمی

افسر سابق اطلاعات تفنگداران دریایی آمریکا: حتی یک موشک در نواتیم رهگیری نشد.

روزنامۀ اسرائیل هیوم: با حملۀ ایران معادلات تغییر کرد.باید تهدیدهای ایران را جدی بگیریم. اسرائیل دیگر نمی‌تواند بدون در نظر گرفتن تبعات، به اهداف ایران حمله کند. حملۀ موشکی ایران توانست مقابل اسرائیل بازدارندگی ایجاد کند، اکنون اسرائیل برای هر اقدامی باید دو بار فکر کند.

رسانه عبری:ایران دیشب موفق شده است با موشک های بالستیک سنگر شکن یکی از مقرهای زیرزمینی شاباک را مورد هدف قرار دهد.

هاآرتص رسانه معروف اسرائیل:
ما شکست خوردیم، حقیقت را باید گفت!

* دلایل هدف قرار دادن پایگاه هوایی نواتیم به عنوان سیلی اول چه بوده است وچرا هدف قرار دادن پایگاه هوایی نوتیم در صحرای نقب مهم است?
۱_ اسکادران ۱۰۳ سوپر هرکولس ترابری پشتبانی
۲_اسکادران عملیاتی ۱۱۶ و ۱۴۰ جنگده های اف ۳۵
۳_اسکادران آموزشی ۱۱۷(تربیت خلبانان اف ۳۵)
۴_اسکادران ۱۲۲ جاسوسی اطلاعاتی اسرائیل
۵_آشیانه هواپیمای ویژه ریاست جمهوری اسرائیل
۶_مقر عده زیادی از عناصر ارشد جاسوسی اسرائیل نیز در آن واقع شده است.

قابل ذکر است که قدرت موشکی ایران تیتر یک رسانه‌های دنیا قرار گرفت.

رسانه‌های اسرائیلی از زیان‌های میلیاردی رژیم صهیونیستی به‌دلیل استفاده گسترده از سامانه‌های پدافندی خبر دادند.
روزنامه یدیعوت آحارانوت در گزارش خود به نقل از یکی از فرماندهان سابق ارتش رژیم صهیونیستی نوشت: اسرائیل حدود ۵ میلیارد شیکل (حدود ۱٫۳۵ میلیارد دلار) مهمات را طی یک شب برای مقابله با حمله گسترده ایران که با استفاده از صدها موشک و پهپاد انجام گرفت، هزینه کرد.

رام آمیناخ مشاور اقتصادی سابق رئیس ستاد ارتش رژیم صهیونیستی در این رابطه به این رسانه گفت: در شب گذشته (بامداد یکشنبه) اسرائیل مجبور شد بین ۴ تا ۵ میلیارد شیکل بین ۱٫۰۸ تا ۱٫۳۵ میلیارد دلار مهمات خرج کند، این صرفاً هزینه مقابله با پهپادها بود و خسارات میدانی به‌وجودآمده بر اثر اصابت موشک‌ها لحاظ نشده‌اند.

در همین راستا شبکه ۱۳ تلویزیون رژیم علاوه بر این هزینه، شماری از متحدین اسرائیل هم اقدام به تلاش برای رهگیری موشک‌ها و پهپادهای ایرانی کردند که برای آنها به‌ویژه ایالات متحده هم هزینه زیادی در پی داشت.براساس گفته کارشناسان رهگیری هر موشک بین ۲ تا ۳ میلیون دلار هزینه دارد.

ارتش اسرائیل روز یکشنبه تصاویری از پایگاه هوایی نواتیم، منتشر کرد. جمهوری اسلامی ایران در یک عملیات موفق توانست دو مقری که از آنجا به کنسولگری ایران حمله شده بود را مورد هدف قرار دهد. در این حمله هیچ کدام از سامانه‌های دفاعی اسرائیل نتوانست از برخورد موشک‌های ایران به این دو پایگاه ممانعت به عمل آورد. گفته می‌شود ۹ موشک ایران به اهداف مورد نظر برخورد کرده است. بنا بر خبر منابع غربی در این عملیات اسرائیل حدود یک میلیاد و ۳۰۰میلیون دلار آسیب مالی دید.

در پایان خاطر نشان می کنم,فرمایشات رهبر مقتدر انقلاب اسلامی ایران که فرمودند اسرائیل را پشیمان خواهیم کرد به سرانجامی عینی و قطعی رسید.

الحمدالله رب العالمین

لینک کوتاه : https://gitionline.ir/?p=47493

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.