• امروز : دوشنبه - ۱۸ تیر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 8 July - 2024
0

استانداردسازی تجهیزات پارک‌ها در آذربایجان غربی

  • کد خبر : 55957
  • ۰۷ تیر ۱۴۰۳ - ۱۵:۱۲
استانداردسازی تجهیزات پارک‌ها در آذربایجان غربی
مدیرکل استاندارد آذربایجان‌غربی گفت: با آغاز تابستان و افزایش تقاضا برای استفاده از مجموعه‌های تفریحی توسط کودکان و نوجوانان تجهیزات در پارک‌های استان استانداردسازی شدند.

وحید موسی‌پور، در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری گیتی آنلاین، از استانداردسازی تجهیزات پارک‌ها و مجوعه‌های تفریحی در استان خبر داد و اظهار کرد: با آغاز فصل تابستان و افزایش تقاضا برای استفاده از مجموعه‌های تفریحی توسط کودکان و نوجوانان، این اداره کل به طور مداوم و مستمر وضعیت وسایل بازی موجود در شهربازی‌ها، پارک‌ها و زمین‌های بازی را بررسی و از رعایت استانداردهای ایمنی و بهداشتی آن‌ها اطمینان حاصل می‌کند.

وی تصریح کرد: ضروری است که تمام وسایل بازی مورد بازرسی دقیق قرار گیرند و هرگونه نقص یا خطر احتمالی را شناسایی و رفع شود، تا فضاهای تفریحی به کودکان و خانواده‌ها امنیت کامل را ارائه دهند.

مدیرکل استاندارد آذربایجان ‌غربی تصریح کرد: استاندارد تجهیزات تفریحی پارک‌ها شامل سه مرحله است که در مرحله اول، شهرداری موظف است تجهیزات پارک‌ها را از واحدهای تولیدی که دارای پروانه استاندارد هستند، تهیه کند، این شامل ساخت تجهیزات است، به‌طوری که از نظر کیفیت و ایمنی استانداردهای لازم را دارا باشند.

وی تصریح کرد: مرحله دوم شامل نصب تجهیزات است، که باید مواردی از جمله فضای دسترسی مناسب برای تجهیزات، جانمایی و فاصله مناسب بین تجهیزات، ایمنی تجهیزات از نظر برق و آتش‌سوزی و ایمن بودن زمین پارک برای جلوگیری از آسیب به کودکان را مدنظر قرار دهد.

موسی‌پور بیان کرد: مرحله سوم این فرآیند مربوط به بهره‌برداری از تجهیزات است، که از جمله ارزیابی منظم و نگهداری تجهیزات، اطمینان از عملکرد بهینه آنها، و ارائه فضایی امن و لذت‌بخش برای کاربران پارک را شامل می‌شود.

مدیرکل استاندارد استان آذربایجان غربی اظهار کرد: اگرچه وضعیت ایمنی پارک‌ها نسبت به سال‌های گذشته بهبود یافته است، اما هنوز معیارهای مورد نیاز برای دستیابی به استانداردهای لازم را ندارند بنابراین این واقعیت نیاز به اقدامات فوری برای بهبود کیفیت و ایمنی بیشتر پارک‌ها از جمله به‌روزرسانی تجهیزات، ارزیابی منظم و آموزش مداوم کارکنان و توجه به تکنولوژی‌ها و مهندسی به‌روز در زمینه ساخت و نصب تجهیزات تفریحی دارد.

لینک کوتاه : https://gitionline.ir/?p=55957

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.