• امروز : دوشنبه - ۲۶ شهریور - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 16 September - 2024

اخبار ویژه

توقیف بیش از ۱۳۰۰ خودروی متخلف در آذربایجان غربی تقدیر معاون آموزشی و دبیر شورای آموزش پزشکی و تخصصی وزارت بهداشت از رییس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر نمایش زندگی، زمانه و احوالات چهار زن نوازنده‌ی شمال خراسان در «طرقه» ۷ نفر فوتی و مصدوم در تصادفات جاده‌ای آذربایجان‌غربی برگزیده آثار مجید انتظامی در تالار وحدت اجرا می‌شود مجمع عمومی عادی سالیانه صاحبان سهام شرکت پارس دارو(سهامی‌عام) مورخ ۱۴۰۰/۰۸/۰۴ در محل سالن تلاش برگزار گردید. تجربه شنیداری عالی با اسپیکرهای‌ بلوتوثی ال‌جی وزیر بهداشت وارد همدان شد/ افتتاح بزرگترین بیمارستان تخصصی کودکان غرب کشور در همدان مهندس خدادادخالق پناه سرپرست مخابرات منطقه کهگیلویه و بویراحمد از نقاط مهم و فاقد پوشش شبکه همراه و اینترنت درشهرسرفاریاب بازدید کرد حمایت بیش از ۵۰۰۰ نفر از نخبگان ، اساتید و کادر نظام سلامت از دکتر سعید جلیلی یک جایزه و یک نامزدی برای «لوتریا» در هند و آمریکا آزمون استخدامی ۲۵ هزار نیروی انسانی حوزه سلامت تا دو ماه آینده برگزار می شود

1

استاندار آذربایجان‌غربی: هلدینگ‌های کشاورزی محرک توسعه اقتصادی آذربایجان‌غربی است

  • کد خبر : 63627
  • ۱۶ شهریور ۱۴۰۳ - ۲۲:۱۹
استاندار آذربایجان‌غربی:  هلدینگ‌های کشاورزی محرک توسعه اقتصادی آذربایجان‌غربی است
استاندار آذربایجان‌غربی به نقش کلیدی هلدینگ‌های بزرگ کشاورزی در توسعه و رشد اقتصادی استان اشاره کرد و گفت: هم‌اکنون ۳ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان تحت مدیریت هلدینگ‌های بزرگ کشاورزی قرار دارد.

به گزارش پایگاه خبری گیتی آنلاین، محمدصادق معتمدیان عصر امروز در آیین افتتاح پروژه شبکه‌های فرعی آبیاری و زهکشی در مناطق غرب و شمال غرب استان اظهار کرد: این پروژه‌ها با هدف بهبود مدیریت منابع آب و ارتقای بهره‌وری کشاورزی در ۶۱ هزار هکتار از اراضی کشاورزی شمال و جنوب استان اجرایی شده است.

وی افزود: این طرح‌ها بخشی از برنامه کلان دولت برای افزایش بازدهی آب و کاهش هدررفت آن در مناطق مرزی است که از لحاظ اقتصادی و امنیتی اهمیت ویژه‌ای دارد.

استاندار آذربایجان‌غربی با تأکید بر اهمیت منابع آبی استان، خاطرنشان کرد: سه حوضه آبریز اصلی در آذربایجان غربی وجود دارد و با وجود بارندگی‌های مناسب در حوزه ارس، نیاز به بازنگری در تخصیص آب داریم تا بتوانیم به بهترین شکل از این منابع استفاده کنیم.

وی همچنین بر اهمیت استفاده بهینه از منابع موجود و بازنگری در سیاست‌های آبی استان تأکید کرد و افزود: این موضوع می‌تواند در بلندمدت به پایداری منابع آبی و جلوگیری از کمبودهای احتمالی در آینده کمک کند.

معتمدیان همچنین به نقش کلیدی هلدینگ‌های بزرگ کشاورزی در توسعه و رشد اقتصادی استان اشاره کرد و گفت: هم‌اکنون ۳ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان تحت مدیریت هلدینگ‌های بزرگ کشاورزی قرار دارد و این شرکت‌ها با کشت محصولاتی نظیر پسته و گردو، علاوه بر کاهش مصرف آب، ارزش افزوده بالایی را برای استان به ارمغان آورده‌اند.

وی تأکید کرد: برای توسعه بیشتر کشاورزی استان، باید از ظرفیت‌های تعاونی‌ها و هلدینگ‌ها به شکل مؤثرتری استفاده شود و از تکنولوژی‌های مدرن بهره گرفته شود.

معتمدیان در ادامه به اهمیت استفاده از سیستم‌های نوین آبیاری اشاره کرد و اظهار داشت: کاهش مصرف آب یکی از مهم‌ترین دستاوردهای استفاده از روش‌های نوین آبیاری است و ما باید تمام تلاش خود را برای تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام در این حوزه به کار گیریم.

وی افزود: توجه به پروژه‌های زیرساختی و تکنولوژیک در زمینه آبیاری نه تنها بهره‌وری محصولات کشاورزی را افزایش می‌دهد بلکه می‌تواند به کاهش فشار بر منابع آبی استان نیز کمک کند.

معتمدیان به اهمیت نقش آذربایجان غربی در تولید محصولات کشاورزی کشور اشاره کرد و گفت: با وجود اینکه این استان در استحصال محصولات کشاورزی پیشرو است، در زمینه درآمدهای حاصل از این بخش، با چالش‌هایی مواجه هستیم.

استاندار آذربایجان‌غربی تأکید کرد: باید برنامه‌هایی برای افزایش ارزش افزوده محصولات کشاورزی و بهبود درآمد کشاورزان در نظر گرفته شود تا از پتانسیل‌های موجود در استان بهره‌برداری بهتری صورت گیرد.

معتمدیان در پایان تصریح کرد: افزایش درآمد کشاورزی می‌تواند تأثیر مثبتی بر توسعه پایدار استان و ارتقای سطح زندگی مردم منطقه داشته باشد.

لینک کوتاه : https://gitionline.ir/?p=63627

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.