• امروز : یکشنبه - ۱۷ تیر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 7 July - 2024
3

استان سیستان ‌و بلوچستان فقط ۶۹ محکوم غیرعمد دارد

  • کد خبر : 34064
  • ۰۹ آبان ۱۴۰۲ - ۸:۰۹
استان سیستان ‌و بلوچستان فقط ۶۹ محکوم غیرعمد دارد
مدیر کل اداره زندانها و سرپرست نمایندگی ستاد دیه استان گفت: با عنایت به ورودی‌ پایین آمار زندانیان جرایم غیرعمد در این استان با همکاری شکات و همیاری خیرین می‌شود آمار محبوسانی که ناخواسته و در پی یک اتفاق غیرقابل پیش بینی روانه زندان شده‌اند را به کمترین مقدار رساند.

گیتی آنلاین-به نقل از روابط عمومی ستاد دیه استان سیستان و بلوچستان، محمد حسین خسروی مدیر کل اداره زندانها و سرپرست نمایندگی ستاد دیه استان گفت: با عنایت به ورودی‌ پایین آمار زندانیان جرایم غیرعمد در این استان با همکاری شکات و همیاری خیرین می‌شود آمار محبوسانی که ناخواسته و در پی یک اتفاق غیرقابل پیش بینی روانه زندان شده‌اند را به کمترین مقدار رساند.

خسروی تصریح کرد : در حال حاضر بیشترین محکومان جرائم غیرعمد را مددجویان محکوم به پرواخت مهریه با آمار ۳۴ نفر به خود اختصاص می دهند که بعلت عجز ازپرداخت در زندان بسر می برند و در رتبه دوم محکومیت های مالی با ۲۸ نفر و مابقی زندانیان نیز شامل مددجویان نفقه می باشند.

وی با اشاره به عملکرد این نهاد مردمی در ۶ ماهه نخست سال‌ جاری یادآور شد: از فروردین ماه سال ۱۴۰۲ تا پایان شهریور ماه، تعداد ۳۹ نفر از مددجویان بدهکار ناتوان در پرداخت بدهی با حمایت های ستاد دیه استان و نیکوکاران از زندان‌های سراسر استان آزاد و به آغوش گرم خانواده خویش بازگشته‌اند.

مدیر کل زندانها و سرپرست نمایندگی ستاد دیه استان با اشاره به مبلغ پرداختی برای آزادی این افراد گفت: برای رهایی این زندانیان اعتباری بیش از ۲۲ میلیارد و ۹۰۰ میلیون ریال در قالب کمک های بلاعوض ، تسهیلات بانکی بدون سود از محل کمک‌های مردمی پرداخت شده و شایان ذکر است که مبلغ ۲ میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال هم خود مددجویان و خانواده‌های آن‌ها برای تسریع در روند آزادی تامین کرده‌اند.

وی تصریح کرد: به همت کمیته صلح و سازش ستاد دیه و البته عنایت ویژه طلبکاران مبالغی نیز از شکات این مددجویان با اتکا به تاکیدات قرآنی در راستای مدارا با بدهکاران گذشت رضایتمندانه اخذ گردیده است که جای تشکر و سپاس از این عزیزان را دارد.

لینک کوتاه : https://gitionline.ir/?p=34064

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.