• امروز : دوشنبه - ۱۸ تیر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 8 July - 2024
4
کارشناس سلامت و روان دانشگاه علوم پزشکی بوشهر:

استرس کیفیت زندگی دانشجویی را تحت تأثیر قرار می‌دهد

  • کد خبر : 42487
  • ۰۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۱:۲۰
استرس کیفیت زندگی دانشجویی را تحت تأثیر قرار می‌دهد
بوشهر_ کارشناس سلامت و روان دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: استرس بر کیفیت زندگی دانشجویی نقش بسزایی دارد و کیفیت زندگی دانشجویی را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

گیتی آنلاین_ دکتر سید احسان گلستانه اظهار داشت: روانشناسان اداره مشاوره مبتنی بر سبک زندگی اسلامی ایرانی در جلسات امتحانات پایان‌ترم دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی بوشهر به‌منظور کاهش استرس و اضطراب دانشجویان حضور پیدا می‌کنند.

کارشناس سلامت و روان دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: دانشجویان ممکن است در تمامی دوران تحصیل خود از طرف عوامل و دلایل مختلفی از جمله دلتنگی، روابط عاطفی و صمیمانه با جنس مخالف، گرفتن نمره خوب در امتحانات، سخت بودن تحصیل در دانشگاه و از این قبیل موارد، دچار استرس و اضطراب شوند و استرس بر کیفیت زندگی دانشجویی نقش بسزایی دارد و کیفیت زندگی دانشجویی را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

وی همچنین افزود: احساساتی که دانشجویان در محیط دانشگاه تجربه می‌کنند مربوط به دلایل مهمی مانند سازگاری با دانشگاه و موفقیت و همچنین رفاه دانشجویان است و عواملی مانند اضطراب و استرس می‌تواند منجر به عملکرد ضعیف دانشجویان و بیماری‌هایی ناشی از آن، نظیر افسردگی و وسواس ذهنی شود.

دکتر گلستانه اضافه کرد: استرس باعث افزایش تحریک‌پذیری و عصبانیت می‌شود که احتمال بروز طغیان‌های عصبی را افزایش می‌دهد، استرس باعث کاهش کیفیت خواب می‌شود و استرس ممکن است باعث عدم تمرکز دانشجویان شود و به دلیل نبود تمرکز کافی و کسب موفقیت می‌تواند منجر به انصراف و یا اخراج دانشجو از دانشگاه شود.

کارشناس سلامت و روان دانشگاه علوم پزشکی بوشهر خاطرنشان کرد: حضور روانشناسان اداره مشاوره و سلامت روان دانشگاه علوم پزشکی بوشهر به‌منظور کاهش اضطراب و استرس دانشجویان در جلسات امتحانات پایان‌ترم دانشجویان می‌تواند نقش مؤثر و تأثیرگذاری را در کیفیت زندگی دانشجویی ایفا کند.

خبرنگار/ زهرا زنده بودی

لینک کوتاه : https://gitionline.ir/?p=42487

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.