• امروز : دوشنبه - ۲۶ شهریور - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 16 September - 2024
0
سازگار با محیط زیست، مقرون به صرفه

استفاده از بسته‌بندی با قابلیت استفاده مجدد در پست اتریش

  • کد خبر : 62524
  • ۰۶ شهریور ۱۴۰۳ - ۲۲:۵۳
استفاده از بسته‌بندی با قابلیت استفاده مجدد در پست اتریش
پست اتریش در ادامه اقدامات خود در راستای اجرای برنامه مقابله با تغییرات اقلیمی، طرح ابتکاری بسته‌‌بندی با قابلیت استفاده مجدد را آغاز کرده است.

گیتی آنلاین_ پست این کشور از تیر (جولای ۲۰۲۳) خدمات استاندارد جدیدی را برای تمامی ذینفعان پستی فراهم کرده است که به آنها امکان می دهد، محصولات فروخته شده در فروشگاه‌های آنلاین خود را در بسته‌بندی‌هایی با قابلیت استفاده مجدد ارسال کنند.

این طرح که Post Loop نام دارد، راهکاری برای بسته‌‌بندی به شیوه‌ای پایدار است، به این معنی که مشتریان می‌توانند بسته ‌بندی پستی حاوی کالا که شامل کارتن یا پلاستیک است را تا کرده و به جای دور انداختن، آن را از طریق نقاط مختلف مانند صندوق‌ها یا دفاتر پستی، بازگرداندند.

این ابتکار باعث به وجود آمدن انگیزه برای مشتریان شده است.زیرا آنها میتوانند با استفاده از برنامه بازگرداندن بسته‌بندی و اسکن QR (بارکد دو بعدی که فرد را مستقیم به متن، ایمیل، وب‌سایت، شماره تلفن و… متصل می شود.) یک کوپن یا کد تخفیف از فروشگاه آنلاین برای استفاده در خرید مجدد، دریافت ‌کند.

به کار گرفتن این برنامه تاکنون ثابت کرده است که بسیار کاربر پسند بوده، زیرا افراد در تمام سطوح سوادِ دیجیتال می‌توانند به راحتی از آن استفاده کنند.

طبق اظهارات یکی از مسئولان پست اتریش، این طرح ابتکاری موفقیت چشمگیری در بین مردم بدست آورده است. در نظرسنجی صورت گرفته، ۷۵ درصد از پاسخ دهندگان بر اهمیت این طرح ابتکاری تاکیدکرده‌اند.

در یک ارزیابی دیگر، آنها فرصت کاهش ضایعات بسته‌‌بندی را مغتنم شمرده و علاوه بر این، خرید از خرده‌ فروشان آنلاینی که بسته‌بندی با قابلیت استفاده مجدد را نسبت به رقبای خود ارایه می‌دهند را ترجیح می‌دهند.

این طرح که هنوز در مرحله آزمایشی است، به شکل قابل ملاحظه‌ای توجه رسانه‌ها را به خود جلب کرده و شش جایزه برای دستاوردهای ممتازِ پایدار و نوآورانه خود دریافت کرده است. در نتیجه کسب و کارهای بیشتری را ترغیب نموده تا این سرویس جدید را در مدل‌های تجاری خود گنجانده و به مشتریان خدمات بهتری ارایه دهند.

شرکت ملی پست جمهوری اسلامی ایران نیز در نظر دارد به زودی «لفاف‌بندی سبز» که سازگاری بیشتری با محیط زیست دارد را جایگزین لفاف‌بندی فعلی کند.

لینک کوتاه : https://gitionline.ir/?p=62524

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.