• امروز : دوشنبه - ۱۸ تیر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 8 July - 2024
3

استقرار زنبورستان ها در سپیدان ادامه دارد

  • کد خبر : 21201
  • ۱۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۸:۵۵
استقرار زنبورستان ها در سپیدان ادامه دارد
فارس_ مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سپیدان گفت: در آغاز فصل گلدهی مراتع و محصولات کشاورزی و به منظور تغذیه کندوها با شهد گل های بهاری، استقرار زنبورستان ها در این شهرستان، از اوایل اردیبهشت ماه آغاز و با پایان فصل بهار پایان می یابد.

گیتی آنلاین_ شهاب الدین صالحی با اشاره به موقعیت خاص جغرافیایی این شهرستان و برخورداری آن از طبیعتی گل آور، اظهار کرد: پیش بینی می شود در بهار امسال قریب به ۴۷۰ زنبوردار در این شهرستان استقرار یافته و از طریق تعاونی زنبورداران و با نظارت این مدیریت موفق به اخذ مجوز استقرار شوند.

وی ابراز کرد: این زنبورستان ها در مراتع، حاشیه باغات و مزارع مستقر می شوند که عمده این استقرار در بخش مرکزی و مابقی در بخش همایجان انجام می گیرد و پیش بینی می شود در سال جاری تعداد ۴۶ هزار کلنی زنبور عسل در شهرستان سپیدان آماده برداشت شود.

وی تصریح کرد، با توجه به اینکه شهرستان سپیدان از مهمترین مناطق ییلاقی پرورش زنبورعسل در استان می باشد، هر ساله تعداد زیادی از زنبورداران غیر بومی و مهاجر نیز در این شهرستان استقرار می یابند که پیش بینی می شود امسال این تعداد به بیش از ۲۰ درصد افزایش یابد.

وی افزود، روند استقرار ها حاکی از آن است که؛ در سال جاری ۴۰۰ تن عسل از زنبورستان های شهرستان سپیدان تولید و روانه بازارهای فروش داخلی و خارجی گردد.

وی با تأکید بر لزوم رعایت فاصله مجاز زنبورستان ها نسبت به اماکن مسکونی و عمومی، و رعایت فاصله قانونی با یکدیگر، بیان کرد: اخذ مجوز و گواهی سلامت توسط زنبورداران ضروری می باشد.

لینک کوتاه : https://gitionline.ir/?p=21201

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.