• امروز : دوشنبه - ۲۶ شهریور - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 16 September - 2024

اخبار ویژه

1
قائم‌مقام ستاد دهه آخر صفر شهرداری مشهد:

اسکان ۲۷۷ هزار ۹۴ زائر از چهارم تا چهاردهم شهریورماه

  • کد خبر : 63605
  • ۱۶ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۴:۲۸
اسکان ۲۷۷ هزار ۹۴ زائر از چهارم تا چهاردهم شهریورماه
قائم‌مقام ستاد دهه آخر صفر شهرداری مشهد از اسکان ۲۷۷ هزار ۹۴ زائر از چهارم تا چهاردهم شهریورماه خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی گیتی آنلاین خراسان رضوی در مشهد، به نقل از ستاد خبری دهه پایانی ماه صفر جاوید کیانی اظهار داشت: مجموعه مدیریت شهری مشهد از اوایل اردیبهشت ماه فعالیت خود را برای آمادگی در امر خدمت‌رسانی به زائران رضوی در روزهای پایانی ماه صفر آغاز کرد و همه ظرفیت‌ها و همکاران در مجموعه شهرداری برای این برهه در آماده باش کامل بودند.

 

وی با بیان اینکه در این راستا به دستور شهردار مشهد شش کمیته خدمات شهری، حمل و نقل بود، کمیته تکریم و استقبال، کمیته اطلاع رسانی و دو کمیته نظارت و بازرسی جهت نظارت بر عملکرد کمیته‌ها تشکیل شد، افزود: ۵ هزار و ۸۰۰ پاکبان جهت خدمت‌رسانی به صورت ویژه در مبادی ورودی و حرم مطهر رضوی مستقر شدند تا رفت و روب و شستشوی معابر در اطراف حرم مطهر رضوی و مبادی ورودی شهر به نحو احسن صورت گیرد.

 

کیانی بیان کرد: در حوزه خدمات شهری افزایش تعداد و نصب چشمه‌‌های بهداشتی و حمام سیار را به ویژه در مبادی ورودی اطراف حرم مطهر و اغلب جاهایی که امر اسکان و خدمت‌رسانی و پذیرایی، صورت می‌گرفت، انجام شد.

 

قائم‌مقام ستاد دهه آخر صفر شهرداری مشهد با بیان اینکه در بحث حمل و نقل نیز امر رایگان کردن ناوگان حمل و نقل شهری شامل اتوبوس و قطار شهری در روزهای پایانی ماه صفر اجرا شد، خاطرنشان کرد: ناوگان اتوبوسرانی و قطار شهری در این ایام به صورت ۲۴ ساعته حمل و نقل مسافران و زائرین را بر عهده داشتند.

 

وی به افزایش ظرفیت پارکینگ‌های موقت در این ایام اشاره کرد و گفت: اسن پارکینگ‌ها بر ظرفیت پارکینگ‌های دائم شهری اضافه شد و تلاش کردیم تا از ظرفیت پارکینگ‌های سایر دستگاه‌های اجرایی نیز در این زمینه استفاده کنیم.

 

کیانی با بیان اینکه در کمیته تکریم و استقبال تعداد ۵۱ مرکز اسکان موقت و اضطراری فعال شد، تصریح کرد: در مجموعه مدیریت شهری این مراکز با ظرفیت هفت هزار شب خواب در اختیار زائران حضرت رضا(ع) قرار گرفت و هشت ایستگاه استقبال از زائران نیز در مبادی ورودی شهر خدمت‌رسانی کرد.

 

وی با بیان اینکه همکاران من در مجموعه مدیریت شهری توانستند با همدلی، همراهی و اتحاد خدمتی مناسب و شایسته را برای زائرین حضرت رضا(ع) در این ایام رقم بزنند، عنوان داشت: یکی دیگر از فعالیت‌های انجام شده در این ایام که نمود خوبی داشت، بحث اکران های محیطی و فضا آرایی شهری متناسب با ایام‌شهادت امام رضاعلیه‌السلام و بحث تفسیر زیارت جامعه کبیره در بیلبردهای شهری بود‌.

 

‌ کیانی با بیان اینکه امر خدمت‌رسانی به زائران رضوی تا امروز نیز به همان شیوه ادامه دارد، یاداور شد: اگرچه چهارشنبه آخرین روز ماه صفر بود ولی پنج شنبه و جمعه نیز به دلیل تعطیلی و حضور زائران، امر خدمت رسانی ادامه یافت و همچنان طی این دوروز نیز اسکان رایگان زائران در حال انجام است.

 

وی تصریح کرد: تا روز گذشته(پنجشنبه ) تعداد ۱۹ هزار و ۸۴۴ نفر در بوستان غدیر اسکان داده شدند و در سایر مراکز اسکان موقت نیز اسکان زائران انجام شده است.

 

قائم‌مقام ستاد دهه آخر صفر شهرداری مشهد در پایان سخنانش تصریح کرد: کل آمار اسکان شهرداری از چهارم شهریورماه تا کنون ۲۷۷ هزار و ۹۴ نفر در مراکز اسکان موقت و اضطراری مشهد بوده است.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://gitionline.ir/?p=63605

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.