• امروز : دوشنبه - ۱۸ تیر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 8 July - 2024
4
رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان گناوه؛

اصحاب رسانه یکی از مهم‌ترین ارکان در معرفی و آگاهی‌رسانی عمومی است

  • کد خبر : 42092
  • ۰۲ بهمن ۱۴۰۲ - ۰:۲۳
اصحاب رسانه یکی از مهم‌ترین ارکان در معرفی و آگاهی‌رسانی عمومی است
بوشهر_ رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان گفت: هدف از برگزاری این جلسات تعامل دو طرفه رسانه‌ها و شبکه بهداشت و درمان شهرستان است و خواستار همکاری آن‌ها در اجرای هر چه‌بهتر برنامه سلامت خانواده و نظام ارجاع در شهرستان شد.

گیتی آنلاین_ دکتر عصمت حیدری بیان کرد: طبق فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر قوی‌تر شدن نظام شبکه‌ها در این راستا برنامه سلامت خانواده و نظام ارجاع در سطح شهرستان گناوه اجرایی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه درگذشته نظام بهداشت و درمان بر کنترل بیمارهای عفونی متمرکز بوده ولی با تغیر سبک زندگی و صنعتی شدن جوامع بیماری‌های غیر واگیر شیوع بیشتری یافته است و سیاست و راهبرد به سمت غربالگری و مراقبت تغییر کرده است.

دکتر حیدری خاطرنشان کرد: برنامه سلامت خانواده شهری مراقبت محور است یعنی فرد زمانی که سالم است مورد پایش و ارزیابی قرار می‌گیرد و گاها در همین پایش ها ممکن است بیمارهای خاموش و یا پنهان شناسایی شود در این برنامه افراد با مراجعه به مراکز ارائه خدمت توسط مراقب سلامت پایش و ارزیابی می‌شوند و در صورت نیاز به مراجع بالاتر که به ترتیب پزشک مرکز، متخصص و فوق تخصص است ارجاع می‌شوند.

ایشان اضافه کرد: جمعیت هدف در این طرح در سطح شهرستان تعداد ۸۶ هزار و ۳۱۶ نفر که در قالب ۲۳ هزار و ۷۰۰ خانوار می‌باشند که به همین منظور و برای اجرای شدن برنامه تعداد ۲۹ پایگاه سلامت، ۲۹ ماما، ۲۹ مراقب سلامت و ۲۹ پزشک موردنیاز است.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان ادامه داد: با توجه به اینکه خدمات برای افراد بر اساس پرونده الکترونیک آن‌ها انجام می‌شود از همشهریان محترم خواست جهت تشکیل، تکمیل و یا اصلاح پرونده الکترونیک خود به مراکز خدمات جامع سلامت شهری مراجعه کنند.

در پایان جلسه اصحاب رسانه نظرات و پیشنهادهای خود را در خصوص اطلاع‌رسانی و آگاهی بخشی هر چه‌بهتر به همشهریان محترم برای بهره‌مندی از مزایایی این طرح بیان کردند.

خبرنگار/ زهرا زنده بودی

لینک کوتاه : https://gitionline.ir/?p=42092

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.