• امروز : دوشنبه - ۱۸ تیر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 8 July - 2024
0

اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم؛ گامی در مسیر تربیت ۱۰ میلیون حافظ

  • کد خبر : 48514
  • ۰۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۸:۳۵
اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم؛ گامی در مسیر تربیت ۱۰ میلیون حافظ
مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی خراسان رضوی گفت: نوزدهمین دوره آزمون سراسری اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم در راستای تحقق منویات رهبر معظم انقلاب مبنی بر انس با قرآن و تربیت ۱۰ میلیون حافظ قرآن، در حال برگزاری است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی گیتی آنلاین خراسان رضوی در مشهد،حجت الاسلام هادی صاحبقرانی  در نشست خبری نوزدهمین آزمون سراسری اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم که در سالن جلسات این اداره برگزار شد، طرح ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم، مصوبه شماره ۵۷۳ شورای عالی انقلاب فرهنگی عنوان و اظهار کرد: بر همین اساس، قبول‌شدگان و دارندگان مدارک تخصصی حفظ می‌توانند از مزایایی همچون اعطای مدرک هم‌‌تراز کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری، مزایای درجات هنری، امتیازات اداری، استخدامی و اعطای کمک هزینه تحصیلی برخوردار شوند.

وی این آزمون بزرگترین رویداد قرآنی کشور  دانست و  ادامه داد: در راستای تحقق منویات رهبر معظم انقلاب مبنی بر انس با قرآن و در سه مقطع ۱۰، ۲۰ و ۳۰ جزء قرآن کریم برگزار خواهد شد که مرحله اول آن، جمعه ۱۴ اردیبهشت به صورت همزمان در سراسر کشور برگزار می‌شود.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی خراسان رضوی بیان کرد: راهبرد اصلی این نشست، تجلیلی شایسته مقام و جایگاه حافظان قرآن است با این نگاه به حافظان ۱۰ جز قرآن کریم مدرک دیپلم، به حافظان ۲۰ جز قرآن کریم مدرک فوق دیپلم و به حافظان کل، مدرک لیسانس اعطا خواهد شد.

حجت الاسلام صاحبقرانی تصریح کرد: این آزمون قبلاً به صورت مستقیم توسط سازمان سنجش برگزار می‌شد، اما چند سال است که توسط سازمان تبلیغات و با کیفیت و سخت‌گیری لازم برگزار می‌شود.

وی افزود: مدرک اعطایی به حافظان قرآن که به خاطر حفظ قرآن به آنها اعطا می شود توسط وزارت علوم، تحقیقات و فناوری موردتأیید قرار گرفته و سازمان سنجش و آموزش کشور صادرکننده آن است. هزینه ثبت نام در آزمون نیز ۲۲۰ هزار تومان است که بخشی از آن توسط سازمان تبلیغات اسلامی پرداخت می‌شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی عنوان کرد: در مجموع هزار و ۶۱۸ نفر در این آزمون شرکت کرده‌اند، داوطلبان پس از موفقیت در آزمون کتبی، در آزمون شفاهی که توسط اساتید مجرب برگزار می‌شود، شرکت می‌کنند و در نهایت به داوطلبان واجد شرایط، مدرک تخصصی اعطا خواهد شد.

حجت الاسلام صاحبقرانی  بیان کرد: امسال این آزمون در هفت حوزه تربت جام، نیشابور، کاشمر، خواف، سبزوار و مشهد در دو حوزه بانوان و آقایان  برگزار می‌شود

وی خاطر نشان کرد: طرح «زندگی با آیه‌ها» برای سومین دوره با هدف پیاده‌سازی آموزه‌های قرآن در زندگی، در حال اجراست و این طرح در راستای تحقق منویات رهبری مبنی بر تربیت ۱۰ میلیون حافظ قرآن است.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی خراسان رضوی با بیان اینکه گفتمان‌سازی در خصوص تربیت ۱۰ میلیون حافظ قرآن باید به یک مطالبه عمومی تبدیل شود گفت: البته با وجود اقدامات قرآنی صورت گرفته باید اعتراف کنم که در زمینه کاربردی کردن قرآن در زندگی کوتاهی‌هایی صورت گرفته است، لذا باید با همفکری و مطالبه‌گری در فضای عمومی جامعه، نسبت به ترویج فرهنگ قرآنی صورت گیرد.

حجت الاسلام صاحبقرانی  افزود: بیش از هزار و ۱۳۰ نفر از متقاضیان استان برای آزمون سراسری حفظ را بانوان تشکیل می‌دهند، که بزرگترین حوزه با میزبانی از ۹۳۳ شرکت کننده در مشهدالرضا(ع) برپا شده است و داوطلبان پس از موفقیت در آزمون کتبی، مکلف به شرکت در آزمون شفاهی و مصاحبه با اساتید هستند.

وی به حضور بیش از ۲۰ هزار حافظ قرآن کریم در سطح استان و برگزاری مستمر ۲۵۰۰ جلسه قرآن در اقصی نقاط خراسان رضوی اشاره کرد و اضافه کرد: این دلیل روشنی بر دارالقرآن بودن این استان است. اعطای مدرک رسمی به حفاظ قرآن کریم نیز فرصت مناسبی است تا زمینه اشتغال به عنوان مدرس، معلم و استاد در مراکز آموزشی فراهم شود.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://gitionline.ir/?p=48514

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.