• امروز : یکشنبه - ۱۷ تیر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 7 July - 2024

اخبار ویژه

افتتاح نمایشگاه عکس «تماشای روی ماه» در گالری محیطی خانه هنرمندان ایران به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد و همکاری سازمان بسیج رسانه استان مراسم بزرگداشت خبرنگار فقید مرحوم مغفور «منصور زرگر» در مسجد حضرت ابوالفضل (ع) یاسوج برگزار شد. پایان دوره مربیگری فوتبال C آسیا در شهرستان فسا NBS پودرغذایی تقویت‌کننده سیستم‌های بدن با فرآوری غلات نقره داغ شدن قاچاقچیان در مرزهای آذربایجان‌غربی انتصاب مشاور و دستیار ویژه هیئت مدیره باشگاه استقلال تهران در امور فرهنگی تحول دیجیتال بدون اعتماد امکان‌پذیر نیست فرمانده منطقه پدافند هوایی شمال شرق: مشارکت حداکثری مردم منجر به افزایش کارآمدی نظام می شود اعزام ناوگروه رزمی آموزشی نیروی دریایی ارتش به آبهای بین‌المللی عطر کرامت در آذربایجان غربی؛ اجرای بیش از ۱۰۰ برنامه در مساجد استان بیش از ۱۰۰ متن و طرح به جشنواره تئاتر افرا ارسال شد تقدیر استاندار کرمان از مشارکت حداکثری گل‌گهر در حوزه دانش بنیان

5
در نشست خبری مطرح شد :

اعلام برنامه‌های هفته فراجا در کرمانشاه

  • کد خبر : 31532
  • ۱۳ مهر ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۸
اعلام برنامه‌های هفته فراجا در کرمانشاه
نشست خبری سردار «مهدی حاجیان» فرمانده انتظامی استان با حضور رؤسای پلیس های تخصصی، معاونان و مسئولان انتظامی استان در سالن جلسات دفتر فرماندهی به مناسبت بزرگداشت "هفته فراجا" برگزار شد.

نشست خبری سردار «مهدی حاجیان» فرمانده انتظامی استان با حضور رؤسای پلیس های تخصصی، معاونان و مسئولان انتظامی استان در سالن جلسات دفتر فرماندهی به مناسبت بزرگداشت “هفته فراجا” برگزار شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری گیتی آنلاین منطقه کرمانشاه– فرمانده انتظامی استان با اشاره به حادثه سقوط بالگرد حامل وی و همراهانش در منطقه بیونیج دالاهو در زمان ماموریت اربعین و بازدید هوایی از محل تردد زائران گفت: پس از این حادثه اولین افرادی که به یاری ما شتافتند مردم شریف منطقه بودند که بدون فوت وقت خود را به محل حادثه رسانده و یاری گر ما شدند که جای قدردانی ویژه دارد‌.
سردار حاجیان با بیان اینکه این حادثه فضای ذهنی مرا تغییر داد افزود: حس مسئولیت پذیری مردم مهربان و خونگرم استان در کمک به دیگران واقعا ستودنی است و ثابت کرد که مردم به سربازان خود نگاه ویژه‌ای دارند.
وی تصریح کرد: این حادثه بار مسئولیت مارا بیشتر کرد تا با خدمتگزاری هرچه بیشتر بتوانیم بخشی از لطف و محبت مردم را جبران‌ نماییم.
فرمانده انتظامی استان با بیان اینکه همزمان با هفته نیروی انتظامی که از سیزدهم لغایت نوزدهم مهرماه برگزار می‌شود، برنامه‌های زیادی تدارک دیده شده است اظهارداشت: “شهروند قانون مدار و پلیس خدمتگزار” شعار این برنامه‌ها است.
سردار حاجیان افزود: همزمان با آغاز هفته فراجا در استان حضور در نماز جمعه از سوی فرماندهان انتظامی شهرستان‌های استان و برپایی میز خدمت و ارائه خدمت به مردم از مهمترین این برنامه‌ها است.
وی همچنین از اجرای برنامه‌های فرهنگی و ورزشی در استان خبرداد و بیان کرد: غبارروبی و عطرافشانی گلزار شهدا، دیدار با خانواده معزز شهدا، دیدار با نماینده ولی فقیه در استان، کلنگ‌زنی چندین پروژه و ارتباط مستقیم با مردم از طریق سامانه ۱۹۷ از دیگر برنامه‌های هفته فراجا است.
فرمانده انتظامی استان کرمانشاه با اشاره به اینکه امنیت مقوله‌ای است که با مشارکت تمامی دستگاه‌ها و مردم تحقق می‌یابد گفت: نیروی انتظامی به تنهایی در این حوزه وظیفه‌مند نیست و همدلی و همراهی بخش‌های مختلف، مردم و سایر دستگاه‌ها در این راستا ضروری است.
سردار حاجیان تصریح کرد: پلیس از کیان و تمامیت جمهوری اسلامی، اموال عمومی و خصوصی مردم با قاطعیت محافظت خواهد کرد.
سردار حاجیان با اشاره به شعار “پلیس خدمتگزار” افزود: پلیس مفتخر است به عنوان خدمتگزار مردم به دنبال ایجاد نظم و امنیت باشد و تا آخرین قطره خون حامی و پشتیبان مردم است.
وی بیان داشت: از مردم می‌خواهم همانگونه که تاکنون حامی و پشتیبان پلیس بودند از این پس نیز خادمین خود در نیروی انتظامی را حمایت کنند که حمایت مردم موجب دلگرمی و انگیزه بیشتر نیروی انتظامی می‌شود.
فرمانده انتظامی استان با بیان اینکه امنیت یک محصول چندبعدی است و آحاد جامعه در تولید این مهم نقش دارند گفت: نقش مردم به عنوان پایه‌های اصلی امنیت غیرقابل انکار است و همه چیز با اراده مردم محقق می‌شود، ضمن اینکه همه موظف به رعایت هنجار‌های اجتماعی هستیم.
سردار حاجیان با اشاره به اینکه نیروی انتظامی به عنوان نهادی در جهت حفظ امنیت و آرامش مردم شناخته می شود که این مسوولیت خطیر را با برنامه ریزی های دقیق و مشارکت مردمی به انجام می رساند تصریح کرد: پلیس با هرگونه هرج و مرج و اخلال در نظم و انضباط اجتماعی به شدت برخورد می‌کند.
فرمانده انتظامی استان کرمانشاه با بیان اینکه پلیس در بحث جمع آوری خرده فروشان مواد مخدر و معتادین متجاهر به صورت جدی وارد عمل شده است افزود: در این راستا تاکنون بیش از ۱۲۶۰ نفر از معتادین متجاهر را از سطح استان جمع آوری کرده ایم و تحویل کمپ های نگهداری داده ایم.
سردار حاجیان گفت: در طول شش ماهه امسال بیش از ۱۷۶ طرح مختلف را در سطح استان اجرا کرده ایم که از جمله آنها می توان به طرح مقابله با سرقت ها اشاره کرد.
سردارحاجیان خاطرنشان کرد: در ابتدای امسال میزان افزایش سرقت ها در استان نسبت به مشابه سال قبل آن حدود ۱۳ درصد افزایش یافت که طی برنامه ای توانستیم سیر افزایشی سرقت ها را کنترل کرده و به حدود سه درصد برسانیم که البته با برنامه ریزی این رقم را به صفر خواهیم رساند.
وی ادامه داد: در شش ماهه ابتدایی امسال نسبت به مشابه سال قبل، افزایش ۶۹ درصدی انهدام باندهای سرقت را در سطح استان داشته ایم.
سردار حاجیان گفت: در بحث سرقت های مهمه، نسبت به سنوات گذشته کاهش ۱۸ درصدی را در سطح استان داشته ایم، اما در بحث کشف سرقت های واقعی(عودت مال های مسروقه به صاحبانشان) حدود سه درصد افزایش داشته ایم.

وی به کاهش برخی از سرقت ها در سطح استان هم اشاره کرد و افزود: طی شش ماه گذشته در بحث سرقت مغازه ۲۱ درصد، سرقت خانه ۳۹ درصد و سرقت خودرو ۳۷ درصد در سطح استان کاهش داشته ایم.
فرمانده انتظامی استان یادآورشد: همچنین طی این مدت، میزان تصادفات فوتی ۱۷ درصد و تعداد متوفیان تصادفات هم ۱۵ درصد در سطح استان کاهش داشته است.
وی تصریح کرد: در بحث دستگیری معتادین متجاهر ۳۰ درصد و دستگیری خرده فروشان مواد مخدر هم ۱۴ درصد افزایش داشته ایم.
به گفته این مقام انتظامی، طی شش ماهه اول امسال، افزایش ۹۳ درصدی کشفیات قتل و دستگیری قاتلین و ضرب و جرح را در استان داشته ایم.
سردار حاجیان از افزایش ۴۷ درصدی کشفیات قاچاق کالا از نظر ارزش ریالی خبرداد و گفت: طبق ابلاغی که به استان شده، تمام کالاهای مکشوفه قاچاق را با همکاری و همراهی سیستم قضایی معدوم خواهیم کرد.
وی به فعالیت های پلیس کرمانشاه در بحث اربعین هم اشاره ای کرد و افزود: خوشبختانه در اربعین امسال باتوجه به فراهم بودن زیرساخت ها، مرز خسروی در بین مرزهای شش گانه کشور برای تردد زوار به عنوان یکی از مرزهای برتر انتخاب شد و تردد بیش از یک میلیون نفر را از آن داشتیم.
فرمانده انتظامی استان تصریح کرد: بیش از ۵۴۰۰ نیروی پلیس و ۴۰۰ نیروی گشتی در این ایام پای کار بودند و علیرغم افزایش ۳۰۰ درصدی تردد از مرز خسروی، آمار تصادفات و سرقت ها در مسیر این مرز کاهش نشان می داد.
سردار حاجیان به کشفیات پلیس استان در حوزه جرائم اقتصادی هم اشاره ای کرد و گفت: در مدت شش ماهه ابتدایی امسال، افزایش ۸۶ درصدی کشفیات جرائم اقتصادی را در استان داشته ایم.
حاجیان تاکید کرد: در بحث جرائم اجتماعی همچون توهین، افتراء به دیگران، نشر اکاذیب و ایجاد احساس ناامنی در شبکه های اجتماعی هم افزایش ۹۳ درصدی کشفیات رخ داده است.
وی تصریح کرد: باتوجه به رهاشدگی فضای مجازی، مرکز فوریت های سایبری را تقویت کرده ایم و فضای برخی شبکه‌های اجتماعی که مردم را بیشتر تهدید می کنند، تحت رصد پلیس فتا قرار گرفته اند.
فرمانده انتظامی استان درخصوص بالا رفتن آمار قتل با استفاده از سلاح در استان طی ماه های گذشته هم گفت: طی شش ماهه امسال تمام قتل هایی که با سلاح گرم در استان رخ داده کشف و قاتلین دستگیر شده اند.
سردار حاجیان با بیان اینکه طرح جمع آوری سلاح گرم در استان اجرایی می شود افزود: کسانی که سلاح جنگی در اختیار دارند، باید بدانند که حتی اگر از آن استفاده هم نکرده باشند، برای آنها پرونده امنیتی تشکیل می شود و حبس های طولانی مدت در انتظار آنها خواهد بود.
فرمانده انتظامی استان در پایان افزود: یکی از برنامه های این هفته، افتتاح “گشت های پلیس آگاهی” در سطح استان است که به صورت کشوری این گشت ها احیاء شده و بیش از ۱۰ واحد گشتی را در سطح استان برای دستگیری سارقین خواهیم داشت.

خبرنگار: الهه فرهادی

سردبیر خبر : سید محمد موسوی

لینک کوتاه : https://gitionline.ir/?p=31532

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.