• امروز : دوشنبه - ۱۸ تیر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 8 July - 2024
2
پروژه های گشاورزی افتتاحی هفته دولت

افتتاح همزمان ۳واحد گلخانه سبزی و صیفی در شهرستان خلیل آباد

  • کد خبر : 29101
  • ۰۷ شهریور ۱۴۰۲ - ۸:۴۵
افتتاح  همزمان ۳واحد گلخانه سبزی و صیفی در شهرستان خلیل آباد
افتتاح همزمان 3واحد گلخانه سبزی و صیفی در خراسان رضوی شهرستان خلیل آباد

همزمان با پنجمین روز از هفته دولت یک واحد گلخانه به نمایندگی از ۳ واحد دیگر با ظرفیتی در مجموع ۴هزار متر مربع با حضور فرماندار ، امام جمعه ، مدیر جهاد کشاورزی و روسای ادارات افتتاح و به بهره برداری رسید.
مدیر جهاد کشاورزی در حاشیه افتتاحیه مراسم با اشاره به اینکه در شهرستان خلیل آباد ۴۵ واحد گلخانه به مساحت ۱۰هکتار وجود دارد گفت : طی دو سال گذشته در جهت توسعه گلخانه خوب عمل کرده ایم ما بالغ بر ۳هکتار سطح زیر کشت محصولات گلخانه ای به بهره برداری رسانده ایم و مساحت ۴ هکتار پرونده آماده جهت دریافت تسهیلات داریم .
هدف از احداث گلخانه، تولید و پرورش محصولات کشاورزی در فضای سرپوشیده و تحت کنترل است و براساس نوع محصول کشاورزی ، شرایط و ویژگی های فنی و تجهیزات و تاسیسات آن متفاوت خواهد بود. تولید محصولات گلخانه ای با استفاده از فن آوری جدید بوسیله تجهیزاتی از قبیل سیستم حرارت مرکزی با آب گرم ، سیستم فن و پد ، پرده های سایبان ، آبیاری به روش قطره ای و توری های ضد حشره استاندارد نه تنها موجب افزایش عملکرد گردیده بلکه باعث استفاده بیشتر از فضای گلخانه ها ، کنترل بیشتر آفات و بیماریها و تولید با کیفیت بالاتر و بهداشتی تر خواهد گردید که با اختصاص تسهیلات با بهره کم می توان جهت کاهش مصرف انرژی اقدام نمود.
در شهرستان خلیل آباد ۴۵ واحد گلخانه ای در مجموع به مساحت۷ هزار و پانصد مترمربع در حال فعالیت بوده که به کشت سبزی و صیفی مشغول می باشند. در سال جاری ۳ واحد گلخانه در مجموع به مساحت ۴هزار متر مربع با اعتباری بالغ بر۶۵ هزار میلیون ریال راه اندازی شده است.
همچنین یک مجتمع گلخانه ای در شهر کندر جهت فارغ تحصیلان رشته کشاورزی احداث گردیده که ۱۴ واحد آن به بهره برداری رسیده است.که این مجتمع گلخانه ای علاوه بر بهره وری بالای آب و نهاده های کشاورزی و استفاده بهینه از منابع خاک ، موجب تولید شغل پایدار و افزایش اشتغال زائی به خصوص برای فارغ تحصیلان رشته های کشاورزی خواهد شد. هدف از اجرای این طرح ، تسریع در سرمایه گذاری در بخش کشاورزی و ایجاد اشتغال برای۳۲ فارغ تحصیل بصورت مستقیم و تامین اعتبار برای متقاضیان بویژه فارغ تحصیلان بخش کشاورزی می باشد. در صورت تحقق این امر منجر به افزایش بهره وری به ویژه منابع آب و خاک ، تولید محصولات کشاورزی با ارزش اقتصادی بالا ، ارز آوری و تامین امنیت غذایی خواهد شد.

لینک کوتاه : https://gitionline.ir/?p=29101

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.