• امروز : دوشنبه - ۱۸ تیر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 8 July - 2024
6

افتتاح و بهره برداری از نخستین خانه محیط زیست در شهرستان بختگان

  • کد خبر : 21792
  • ۲۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۶
افتتاح و بهره برداری از نخستین خانه محیط زیست در شهرستان بختگان
فارس_ نخستین خانه محیط زیست شهرستان بختگان و همچنین مرکز CEPA تالاب‌های بین المللی طشک و بختگان با حضور فرماندار این شهرستان، جمعی از روسای ادارات و سازمان‌های مردم نهاد در محل اداره پارک ملی بختگان افتتاح شد. 

گیتی آنلاین_ رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بختگان در حاشیه بهره برداری از این طرح گفت: با توجه به علاقه مندی مردم این شهرستان درسال گذشته دو سازمان مردم نهاد با رویکرد محیط زیست موفق به اخذ مجوز فعالیت شده و فعالیت خود را آغاز کردند.

سید حسن طباطبایی، رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بختگان با اشاره به اینکه مرکز CEPA در واقع برگرفته از چهار واژه لاتین communications, education,participation,awareness با معنای ارتباطات، آموزش، مشارکت و آگاهی افزایی است افزود: با اعتبار حدود چهار میلیارد ریال شامل تجهیزاتی چون دوربین، تلسکوپ، ملزومات ارائه مطالب آموزشی و سایر تجهیزات مورد نیاز از محل اعتبارات بین المللی به منظور مدیریت جامع و یکپارچه تالاب‌های طشک و بختگان مبتنی بر دانش بومی با مشارکت ذینفعان و ذی مدخلان و هم راستا با اهداف خانه محیط زیست این مرکز راه اندازی شده است.

وی افزود: جهت فراهم آمدن فضایی برای آموزش، شکل گیری شبکه ارتباطات، مشارکت همه جانبه و حضور داوطلبانه همه شهروندان در راستای حفاظت از محیط زیست که توسط سازمان‌های مردم نهاد اداره خواهد شد، در این مرکز راه اندازی شد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بختگان اضافه کرد: با توجه به اصل پنجاهم قانون اساسی حفاظت از محیط زیست به عنوان اصل بی بدیل وظیفه عمومی است و همگان موظف به رعایت اصول محیط زیست در تمام ابعاد اجتماعی و اقتصادی خواهند بود که امید است با ایجاد خانه های محیط زیست بتوان گامی موثر بدین منظور برداشت.

فرماندار شهرستان بختگان نیز در حاشیه این مراسم با مهم ارزیابی کردن موضوع حفظ طبیعت و محیط زیست خواستار بهره گیری از حداکثر ظرفیت های قانونی برای حفاظت از محیط زیست شد.

مراد هدایت برخی از شاخص های محیط زیست دراین شهرستان را برشمرد و گفت: بخش هایی از تالاب‌های ارزشمند طشک و بختگان در این شهرستان وجود دارد که متاسفانه با شتاب گیری خشکسالی و بهره برداری های غیر اصولی این تالاب ها در تابستان به خشکی می گراید، امید است تقویت زیر ساخت های محیط زیست در این شهرستان منجر به توسعه پایدار و بهره گیری اصولی از زیر ساخت های محیط زیست و تالاب‌ها شود.

لینک کوتاه : https://gitionline.ir/?p=21792

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.