• امروز : دوشنبه - ۲۶ شهریور - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 16 September - 2024

اخبار ویژه

درخت تنومند بسیج روز به روز بارورتر و و میوه آن شیرین‌تر می‌شود وحدت و همدلی عامل اصلی شکست دشمنان در آذربایجان غربی مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان‌غربی خبر داد: افتتاح ۱۱۴ طرح هادی روستایی در آذربایجان‌غربی صدور کیفرخواست متهمین پرونده اعضای شورای شهر سردشت سفارش های پستی خود را به روزهای پایانی سال موکول نکنید دفاع مقدس؛ سرمایه و عامل سربلندی ما در جهان بود گردش مالی اجرای طرح نهضت ملی مسکن در سیستان و بلوچستان به ۱۷ همت رسید/الحاق ۳ هزار هکتار زمین به محدوده شهرهای استان به همت دولت سیزدهم حسین ظاهری به عنوان دبیر ششمین جشنواره سراسری نقالی و پرده خوانی غدیر معرفی شد لزوم ظرفیت سازی در حوزه فکر و اندیشه/ امروز جبهه فرهنگی در تلاش است تا در حوزه فکر و اندیشه نیز اقدام به ظرفیت‌سازی کند جلال تهرانی با سه‌گانه‌ «بونکر» به تئاتر باز می‌گردد نصب پلاک هوشمند کدپستی با همکاری شهرداری مشهد سرعت می گیرد فرمانده انتظامي استان از کشف ۸۶۵ کيلوگرم حشيش در محور ديلم-گچساران خبر داد.

0

افتتاح پروژه‌های آبخیزداری در هفته دولت سال ۱۴۰۳

  • کد خبر : 62279
  • ۰۵ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۰:۱۰
افتتاح پروژه‌های آبخیزداری در هفته دولت سال ۱۴۰۳
در هفته دولت سال 1403، دو پروژه مهم و تأثیرگذار در استان سیستان و بلوچستان با هدف بهبود مدیریت منابع آب و حفاظت از محیط زیست به بهره‌برداری می‌رسند.

گیتی آنلاین-به نقل از روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری سیستان و بلوچستان، مدیر کل منابع طبیعی استان گفت: در هفته دولت سال ۱۴۰۳، دو پروژه مهم و تأثیرگذار در استان سیستان و بلوچستان با هدف بهبود مدیریت منابع آب و حفاظت از محیط زیست به بهره‌برداری می‌رسند. این پروژه‌ها، که شامل طرح‌های آبخیزداری و پیشگیری از سیلاب در شهرستان‌های تفتان و مهرستان هستند، به کاهش آسیب‌های ناشی از سیلاب و تقویت آب‌های زیرزمینی کمک خواهند کرد و به اشتغال‌زایی برای ساکنان محلی منجر خواهند شد.

بامری افزود: پروژه اول در شهرستان تفتان، بخش سنیب، تحت عنوان “آبخیزداری و پیشگیری و مهار سیل در استان” به مرحله بهره‌برداری می‌رسد.

وی تصریح کرد: این طرح شامل اجرای عملیات آبخیزداری و حفاظت خاک در حوزه سنیب است که به منظور کنترل سیل و رسوب و کاهش رواناب‌های سطحی طراحی شده است.

وی بیان کرد: باجرای این پروژه، پیش‌بینی می‌شود که ۵۰ نفر به طور مستقیم از مزایای آن بهره‌مند شوند و به طور غیرمستقیم برای ۳۰۰ نفر فرصت‌های شغلی ایجاد شود.

مدیر کل منابع طبیعی استان گفت: این اقدامات نه تنها به حفاظت از منابع آبی کمک خواهد کرد، بلکه بهبود شرایط زندگی ساکنان منطقه را نیز به همراه خواهد داشت.

بامری افزود: پروژه دوم در شهرستان مهرستان، بخش زبرک، با عنوان “اجرای عملیات آبخیزداری در حوزه سدهای کشور” افتتاح خواهد شد. این طرح به ویژه در حوزه زبرک اجرا می‌شود و هدف آن تقویت آب‌های زیرزمینی و کنترل سیلاب و رسوب است.

وی تصریح کرد: با بهره‌برداری از این پروژه، ۵۰ نفر به طور مستقیم از مزایای آن بهره‌مند خواهند شد و برای ۶۰۰ نفر فرصت‌های شغلی فراهم خواهد شد. این پروژه همچنین به افزایش ظرفیت‌های ذخیره‌سازی آب و بهبود وضعیت منابع آبی در منطقه کمک خواهد کرد.

وی بیان کرد: افتتاح این پروژه‌ها نشان‌دهنده تعهد دولت به حفاظت از منابع طبیعی و بهبود شرایط معیشتی مردم مناطق محروم است. اداره منابع طبیعی و آبخیزداری با اجرای چنین پروژه‌هایی، گام‌های مؤثری در راستای توسعه پایدار و رفع مشکلات زیست‌محیطی برداشته و به بهبود کیفیت زندگی مردم مناطق هدف کمک کرده است. همچنین، این پروژه‌ها نقش مهمی در تحقق اهداف ملی در زمینه مدیریت منابع آب و مقابله با تغییرات اقلیمی ایفا خواهند کرد.

 

 

لینک کوتاه : https://gitionline.ir/?p=62279

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.