• امروز : دوشنبه - ۱۸ تیر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 8 July - 2024
2
مدیر مخابرات منطقه کرمانشاه خبرداد:

افتتاح ۲۱۷ طرح مخابراتی در دهه فجر/ آمادگی مخابرات کرمانشاه برای انتخابات آنلاین

  • کد خبر : 43671
  • ۱۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۳:۱۰
افتتاح ۲۱۷ طرح مخابراتی در دهه فجر/ آمادگی مخابرات کرمانشاه برای انتخابات آنلاین
مدیر مخابرات منطقه کرمانشاه گفت: به مناسبت دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی در استان کرمانشاه ۲۱۷ طرح و پروژه مخابراتی با اعتبار ۲۹۵۰ میلیارد ریال به بهره برداری خواهد رسید.

مدیر مخابرات منطقه کرمانشاه گفت: به مناسبت دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی در استان کرمانشاه ۲۱۷ طرح و پروژه مخابراتی با اعتبار ۲۹۵۰ میلیارد ریال به بهره برداری خواهد رسید.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری گیتی آنلاین از کرمانشاه، حمیدرضا امیری در نشست خبری به مناسبت چهل و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی که با حضور خبرنگاران برگزار شد اظهارداشت: وضعیت ارتباطات مخابراتی قبل و بعد از انقلاب در استان کرمانشاه قابل قیاس نیست و قبل از انقلاب تنها یک روستا در استان تلفن ثابت داشت که این رقم اکنون به ۲ هزار روستا رسیده است.
امیری همچنین به ۱۰ هزار شماره تلفن ثابت در استان کرمانشاه قبل از انقلاب اشاره و تصریح کرد: اکنون تعداد مشترکان تلفن ثابت در استان به ۵۰۰ هزار مشترک فعال رسیده و همچنین ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار مشترک نیز از خدمات همراه اول استفاده می کنند که ۴۲۰ هزار مشترک دائمی و مابقی مشترک اعتباری هستند.
مدیر مخابرات منطقه کرمانشاه با اشاره به اینکه زیرساخت های ارتباطی بسیار خوبی در استان کرمانشاه ایجاد شده است که در بیشتر شاخص ها از میانگین کشوری هم بهتر است افزود: شرکت مخابرات استان علی رغم مشکلات بسیار از نظر شاخص‌هایی از قبیل زیر ساخت، توسعه شبکه‌های مخابراتی، ضریب نفوذ ارتباطات ثابت و سیار در شهرهای استان، فیبر نوری و… رتبه خوبی در کشور دارد.
امیری همچنین درخصوص پروژه های قابل افتتاح در دهه فجر امسال اظهارداشت: این پروژه‌ها شامل؛ نصب و راه اندازی هفت سایت جدید تلفن همراه، ارتقاء تکنولوژی ۱۰۲ سایت همراه اول، نصب و راه‌اندازی ۱۲ سایت ۵G، توسعه فیبرنوری در سطح استان به طول ۲۵۰ کیلومتر، ایجاد ظرفیت ۱۲۰۰۰ پورت FTTH، نصب و راه‌اندازی ۱۴ دستگاه کافو نوری، نصب و راه‌اندازی ۲۰ دستگاه مینی‌کافو، نصب و راه‌اندازی تجهیزات ۲۰ لینک CWDM، نصب و راه‌اندازی تجهیزات ۵ لینک DWDM، توسعه سافت سوئیچ ۲ پروژه ۵۰ هزار پورتی، اجرای فیبر در فرمانداری‌ها و بخشداری های ۱۴ شهرستان، اجرای FTTH در ۵ شهرک صنعتی استان، اتصال تمامی شهرک‌های صنعتی استان به فیبرنوری، اتصال گمرکات سومار، خسروی، پرویزخان وشوشمی به فیبرنوری، اتصال ۱۷۰۰ روستای استان به اینترنت (adsl و همراه اول) که این تعداد تا پایان امسال به ۱۸۰۰ روستا خواهد رسید.
مدیر مخابرات منطقه کرمانشاه در ادامه بیان داشت: طرح ” نجما ” با عنوان نهضت جهادی فیبرنوری مخابرات ایران در جریان است و قرار است طبق این طرح فیبرنوری به خانه‌ها، ادارات، سازمان ها و شهرک‌های صنعتی برسد و منابع مالی آن تامین و در همه استان‌ها در حال اجرا است.
امیری تصریح کرد: امسال با توجه به آنلاین بودن انتخابات این مسئولیت بر دوش شرکت مخابرات است که براین اساس در فرمانداری‌ها و بخشداری های‌ ۱۴ شهرستان استان فیبرنوری اجرا و ارتباطات پایدار این مراکز از طریق شبکه فیبرنوری فراهم گردیده است.
وی با بیان اینکه درحال حاضر ۳ هزار پورت فیبرنوری فعال در استان داریم تصریح کرد: توسعه فیبرنوری از جمله برنامه‌های پیش روی این شرکت است و به دنبال این هستیم تا در همه شهرها و روستاهای استان شبکه فیبرنوری را اجرا نماییم و بزودی این ظرفیت به ۱۰۰ هزار پورت ارتقا می‌یابد.
مدیر مخابرات منطقه کرمانشاه با اشاره به سرقت تجهیزات مخابراتی در استان گفت: سارقان سالیانه بیش از ۱۲ میلیارد تومان به شرکت مخابرات استان خسارت می‌زنند و متأسفانه سرقت یکی از معضلات جدی مخابرات استان کرمانشاه است.
امیری از مردم خواست تا برای ایمن سازی خطوط تلفن با نیروهای مخابرات همکاری کنند و اگر مورد مشکوکی مشاهده کردند سریعا به پلیس اطلاع دهند.
وی افزود: اکثر نقاط مرزی استان تحت پوشش شبکه مخابراتی هستند همچنین وضعیت پوشش مخابراتی جاده های استان هم مناسبت است و در این زمینه مشکل خاصی نداریم و همه جاده های استان الزامات رگولاتوری را پاس کرده اند.
امیری همچنین از اتصال ۱۷۰۰ روستای استان به اینترنت adsl و همراه اول خبرداد و گفت: تا پایان امسال این تعداد به ۱۸۰۰ روستا خواهد رسید و خانوارهای روستایی نیز از پوشش مخابراتی بهره مند خواهند شد.
مدیر مخابرات منطقه کرمانشاه با اشاره به اینکه درچند سال گذشته تعرفه های مخابرات تغییری نکرده افزود: تنها در سال گذشته اندکی به تعرفه ها اضافه شد که باتوجه به افزایش هزینه ها، این شرکت همچنان زیان ده است.
امیری درخصوص مطالبات این شرکت نیز گفت: میزان طلب شرکت مخابرات استان از مشترکان حقیقی و حقوقی ۹۸ میلیارد تومان است که بیشترین آن مربوط به اپراتورهای دیگر از جمله ایرانسل با ۳۸ درصد و مابقی مربوط به ادارات با حدود ۲۹ درصد و مشترکان خانگی با حدود ۲۲ درصد می‌باشد.

امیری در ادامه از وجود ۳۴ سایت بلاتکلیف در شهر کرمانشاه خبرداد و گفت: متاسفانه بدلیل شایعاتی مبنی بر تاثیر سوء دکل‌های مخابراتی برسلامت، مردم و سازمانها برای نصب سایت تلفن همراه مقاومت می‌کنند که همین امر موجب کندی درتوسعه اینترنت و آنتن‌دهی تلفن همراه در برخی از محلات استان گردیده است.
مدیر مخابرات منطقه کرمانشاه درپایان خاطرنشان کرد: به مردم عزیز استان اطمینان می‌دهم که میزان این تشعشعات از حد مجاز بسیار پایین تر بوده و تاکنون هیچگونه گزارش اثبات شده ای در رابطه با آثار زیان بار تشعشعات سایت‌های تلفن همراه از سوی منابع علمی جهان منتشر نشده است.

خبرنگار: #لیدا_فرهادی

لینک کوتاه : https://gitionline.ir/?p=43671

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.