• امروز : دوشنبه - ۱۸ تیر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 8 July - 2024

اخبار ویژه

معاون فرهنگی ورزشی موسسه طنین ایثارگران کشور به‌زودی منصوب می‌شود/ امیرحسین صادقی بزودی به این سمت منصوب خواهد شد کشف بيش از يک تن و ۲۴۰ کيلوگرم مواد افيوني در سيستان و بلوچستان کنترل تب برفکی در بوکان؛ با اقدامات قرنطینه‌ای و مایه کوبی ادای دین ارکستر موسیقی ملی ایران به «بانوی آب و آینه»  پیشنهاد افزایش ۱۴۲ درصدی سرمایه بانک ملت از محل سود انباشته هدیه همراه اول به خبرنگاران به مناسبت روز خبرنگار برگزاری بزرگترین مهمانی کیلومتری به مناسبت عید غدیر / توزیع ۲۵ هزار غذای گرم در محله های شمال‌غرب پوستر و لوگوی رسمی «مشت در نمای درشت» منتشر شد/ شاعری در قاب سینما آمادگی صد درصدی پليس برای تأمين نظم و امنيت انتخابات در آذربایجان غربی  امروز روز قهر با وطن و بی توجهی به آینده نیست تمبر دومین نکوداشت چهره های ماندگار میراث فرهنگی ایران رونمایی شد افتتاح دو مجموعه تازه آموزشی در مرکز نگهداری و توانبخشی معلولین ذهنی فیاض‌بخش کرمان

5
مدیر مخابرات منطقه کرمانشاه خبرداد:

افتتاح ۷ طرح مخابراتی با ۳۳ میلیارد تومان اعتبار در هفته ارتباطات

  • کد خبر : 20405
  • ۰۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۰:۳۰
افتتاح ۷ طرح مخابراتی با ۳۳ میلیارد تومان اعتبار در هفته ارتباطات
مدیر مخابرات منطقه کرمانشاه گفت: در هفته ارتباطات هفت پروژه کلان مخابرات با سرمایه‌گذاری۳۳ میلیارد تومان افتتاح می شود.

مدیر مخابرات منطقه کرمانشاه گفت: در هفته ارتباطات هفت پروژه کلان مخابرات با سرمایه‌گذاری۳۳ میلیارد تومان افتتاح می شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری گیتی آنلاین از کرمانشاه: دکتر حمیدرضا امیری در نشست خبری به مناسبت روز جهانی مخابرات و هفته ارتباطات درخصوص پروژه های قابل افتتاح در این هفته اظهارداشت: پروژه‌های آماده افتتاح شامل توسعه شبکه فیبرنوری و سیستم های ارتباطی، راه اندازی سایت های تلفن همراه و توسعه اینترنت پرسرعت خانگی و فیبرنوری منازل است.
امیری یکی از برنامه های اصلی شرکت مخابرات را توسعه شبکه فیرنوری در تمام نقاط استان عنوان کرد و گفت: بستر و زیرساخت های این کار در بخشی از نقاط استان فراهم شده و ظرفیت فیبرنوری خانگی در استان تا پایان امسال به ۵۰ هزار پورت افزایش خواهد یافت.
وی با بیان اینکه عملیات اجرایی زیرساخت دیگر نقاط نیز در دست اجراست افزود: درحال حاضر دو هزار پورت به متقاضیان در سطح استان واگذار شده است که این پروژه گام مهمی در جهت توسعه اینترنت پرسرعت در کشور و استان است.
امیری تصریح کرد: پیش بینی می شود واگذاری پورت فیبرنوری خانگی را تا پایان امسال به ۶۲۰۰ پورت برسانیم.
مدیر مخابرات منطقه کرمانشاه با اشاره به ایجاد ظرفیت راه اندازی فیبرنوری خانگی در شش شهرستان کرمانشاه، اسلام آبادغرب، جوانرود، سنقر و کلیایی، پاوه و سرپل ذهاب گفت: در تلاشیم تا این برنامه را امسال در تمام شهرستان‌ها بر حسب نیاز و متقاضی اجرایی نماییم.
امیری با بیان اینکه نصب فیبر نوری خانگی هزینه‌ای برای متقاضیان ندارد تصریح کرد: متقاضیان تنها باید هزینه ماهانه پرداخت کنند که از حداقل ماهی ۱۲۰ هزار تومان بسته به میزان سرعت درخواستی شروع می شود.
امیری بیان کرد: برای ۳۰ هزار اتصال به شبکه فیبرنوری امکانات مورد نیاز را در استان فراهم می کنیم و درحال حاضر برای چهار هزار اتصال امکانات موجود است و تا پایان سال هم چهار هزار و ۲۰۰ اتصال دیگر را اضافه می کنیم.
وی با اشاره به برنامه های در دست اقدام شرکت مخابرات در سال جاری افزود: امسال ۲۴ سایت ۵G به استان ابلاغ شده که ظرف یکی دو ماه آینده نصب خواهد شد، همچنین نصب ۴۴ سایت TDLTE (فناوری مابین ۴G و ۵G) با هدف ارتقای کیفیت اینترنت مشترکان در سطح استان را در برنامه داریم.
مدیر مخابرات منطقه کرمانشاه به استفاده ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار مشترک تلفن همراه از خدمات شرکت مخابرات در استان اشاره کرد و گفت: از این تعداد ۴۰۰ هزار مشترک دائمی تلفن همراه و ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار نیز مشترک اعتباری هستند.
امیری با بیان اینکه سارقان سال گذشته ۱۲ میلیارد تومان به مخابرات کرمانشاه خسارت زدند گفت: سرقت یکی از معضلات جدی مخابرات استان است و باتوجه به افزایش قیمت ها قطعا این مبلغ امسال افزایش خواهد یافت.
وی از مردم خواست تا برای ایمن سازی خطوط تلفن با نیروهای مخابرات همکاری کنند و اگر مورد مشکوکی مشاهده کردند سریعا به پلیس اطلاع دهند.
مدیر مخابرات منطقه کرمانشاه با اشاره به اینکه درچند سال گذشته تعرفه های مخابرات تغییری نکرده افزود: تنها در سال گذشته اندکی به تعرفه ها اضافه شد که باتوجه به افزایش هزینه ها، این شرکت هنوز زیان ده است.
امیری افزود: تعرفه جدید تلفن ثابت در مراکز استانها در حالی ۱۵ هزار تومان در ماه تعیین شده که هزینه نگهداری هر خط تلفن ثابت ماهانه ۳۵ هزار تومان است.
وی گفت: افزایش تعرفه ها در سال گذشته شاید اندکی از هزینه ها را جبران کند، اما قطعا برای رفع مشکلات مخابرات کافی نیست و اگر تعرفه ها به ۸۰ هزار تومان افزایش پیدا کند درآمدها با هزینه‌ها برابر می شود.
اميری تصریح کرد: علیرغم وجود مشکلات، شرکت مخابرات در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری به برنامه های توسعه ای خود ادامه داده و به مناسب هفته ارتباطات شاهد بهره برداری از ۳۳ میلیارد تومان پروژه مخابراتی در سطح استان خواهیم بود.
وی درخصوص مطالبات این شرکت نیز گفت: میزان طلب شرکت مخابرات استان از مشترکان ۴۵ میلیارد تومان است که بیشترین آن مربوط به اپراتورهای دیگر از جمله ایرانسل است و مابقی مربوط به ادارات و مشترکان خانگی می باشد.
امیری در ادامه از وجود ۱۰ سایت بلاتکلیف در شهر کرمانشاه خبرداد و گفت: متاسفانه بدلیل شایعاتی مبنی بر تاثیر سوء دکل‌های مخابراتی برسلامت، مردم و سازمانها برای نصب سایت تلفن همراه مقاومت می کنند که همین امر موجب کندی درتوسعه اینترنت و آنتن‌دهی تلفن همراه در برخی از محلات استان گردیده است.

مدیر مخابرات منطقه کرمانشاه درپایان خاطرنشان کرد: به مردم عزیز استان اطمینان می‌دهم که میزان این تشعشعات از حد مجاز بسیار پایین تر بوده و تاکنون هیچگونه گزارش اثبات شده ای در رابطه با آثار زیان بار تشعشعات سایت‌های تلفن همراه از سوی منابع علمی جهان منتشر نشده است.

خبرنگار : لیدا فرهادی

لینک کوتاه : https://gitionline.ir/?p=20405

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.