• امروز : جمعه - ۱۵ تیر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 5 July - 2024
1

افزایش ۱۰۰ درصدی پیش‌بینی‌های اقلیمی توسط پژوهشکده اقلیم‌شناسی خراسان رضوی در دولت سیزدهم

  • کد خبر : 56539
  • ۱۳ تیر ۱۴۰۳ - ۷:۲۷
افزایش ۱۰۰ درصدی پیش‌بینی‌های اقلیمی توسط پژوهشکده اقلیم‌شناسی خراسان رضوی در دولت سیزدهم
رئیس پژوهشکده اقلیم‌شناسی و تغییر اقلیم خراسان رضوی گفت: در دولت سیزدهم افزایش ۱۰۰ درصدی پیش‌بینی‌های اقلیمی توسط پژوهشکده اقلیم‌شناسی خراسان رضوی رخ داده است

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی گیتی آنلاین خراسان رضوی در مشهد، ابراهیم اسعدی اسکویی، رئیس پژوهشکده اقلیم‌شناسی و تغییر اقلیم خراسان رضوی،  در نشست خبری عملکرد سه ساله شورای هماهنگی وزارت راه و شهرسازی در دولت رئیس جمهور شهید در سالن جلسات شهید زاهدمقدم در اداره کل راه و شهرسازی استان برگزار شد،اظهار کرد: از اجرای طرح پیش‌بینی‌های دهه‌ای در مقیاس ملی توسط این پژوهشکده در دولت سیزدهم خبر داد و اظهار کرد: این طرح در بازه زمانی ۲۰۱۶ تا ۲۰۲۶ انجام می‌شود.

وی در ادامه گفت: با استقرار مرکز شناسایی مخاطرات سازمان همکاری اقتصادی (اکو) در پژوهشکده اقلیم‌شناسی خراسان رضوی، وظایف قدیمی این مرکز در دولت سیزدهم احیا شد. در این راستا، بیش از ۴۰ بولتن پیش‌بینی اقلیمی در خصوص حوزه فصلی و حوادثی مانند آتش‌سوزی برای کشورهای عضو سازمان اکو تهیه شده است.

رئیس پژوهشکده اقلیم‌شناسی و تغییر اقلیم خراسان رضوی  با بیان اینکه پیش از این، پیش‌بینی‌های اقلیمی توسط نهادهای دولتی یا غیردولتی متناسب با نیازهایشان انجام می‌گرفت.  تصریح کرد:  در دولت سیزدهم، انجام این پیش‌بینی‌ها توسط پژوهشکده اقلیم‌شناسی خراسان رضوی نسبت به چهار سال قبل از این دولت ۱۰۰ درصد افزایش یافته است.

اسعدی اسکویی افزود: از اواخر سال ۱۴۰۰ تاکنون، بیش از ۲۰۰ بولتن پیش‌بینی هفتگی و ۴۰ بولتن پیش‌بینی ماهانه توسط این پژوهشکده تهیه شده است.

وی بیان کرد: این پژوهشکده همچنین توانست تمامی پیش‌بینی‌های فصلی ۲۰ کشور منطقه غرب آسیا را عهده‌دار شود که چنین امری بی‌سابقه بوده است.

اقدامات رئیس جمهور شهید رئیسی در تعیین حریم گسل‌ها و توسعه شتاب‌نگاشت‌های نسل جدید در شمال شرق کشور

در ادامه سارا آتشی گلستان، رئیس دفتر منطقه‌ای شمال شرق کشور، اظهار کرد: حریم گسل ۹ کلان‌شهر کشور تعیین و منتشر شده است. همچنین تعداد شتاب‌نگاشت‌های نسل جدید در استان به ۵۷ عدد رسیده که ۱۱ مورد آن در شهر مشهد قرار دارد. برای نصب سه شتاب‌نگاشت نسل جدید نیز مکاتبات لازم انجام شده است.

وی ادامه داد: در زمینه مدیریت بحران انرژی و ابلاغ رسمی ویرایش جدید مبحث ۱۹ مقررات ملی ساختمان، جلسات متعددی با ارگان‌های مربوطه برگزار شد. این دفتر در راستای اجرای این مقررات، چک‌لیست‌هایی تهیه کرده و در اختیار نهادها قرار داده است تا به‌کارگیری آن‌ها در ساختمان‌ها را تسهیل کنند.

رئیس دفتر منطقه‌ای شمال شرق کشور نین از احداث اولین ساختمان سبز با استاندارد ملی در مشهد خبر داد و گفت:  از وزارت راه و شهرسازی گرید سرو سبز طلایی را دریافت کرده و به عنوان ساختمان بسیار کم‌مصرف (A+) شناخته شده است.

آتشی گلستان افزود: در حوزه مصالح و سیستم‌های نوین ساختمانی و صنعتی‌سازی، ده سیستم ساختمانی جدید گواهینامه فنی دریافت کرده‌اند. همچنین، بیش از پنج همایش ملی با همکاری اداره راه و شهرسازی در زمینه‌های مهندسی حریق، نما، انرژی و فناوری‌های نوین برگزار شده است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://gitionline.ir/?p=56539

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.