• امروز : یکشنبه - ۱۷ تیر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 7 July - 2024

اخبار ویژه

آئین تجلیل از خبرنگاران وفعالین رسانه بندرماهشهر به مناسبت ۱۷ مرداد روز خبرنگار برخورد جدی با بکارگیری اتباع غیر مجاز در واحدهای صنفی استان واکنش حماس به درخواست سناتور آمریکایی برای بمباران اتمی غزه استاندار خوزستان: اقدامات و برنامه ریزی های لازم برای اینکه صنایع پتروشیمی و فولاد از آب خلیج فارس و تاسیسات آب شیرین کن استفاده نمایند صورت گیرد خرید تضمینی بیش از ۱۰ میلیون تن گندم در کشور مجموعه های تاریخی فرهنگی سعدی و حافظ به پیشواز نوروز رفتند چهل و سومین مرحله قرعه کشی حساب های قرض الحسنه پس انداز بانک مسکن ۲ جایزه مهم در ۲ شب متوالی برای «لوتریا»  اتاق مادر و کودک در ساختمان مرکزی دانشگاه علوم پزشکی شیراز در فضایی جدید، راه اندازی شد ورودی پرونده‌های طلاق توافقی در استان کردستان ۱۳ درصد کاهش یافت مستند خدمات نظام به گزارشگری مجتبی صفدری در نهمین جشنواره رسانه ای ابوذر کشور، رتبه اول را کسب کرد. پرداخت تسهیلات ویژه برای بازگشت روستائیان به روستا‌ها

3

افزایش ۱۵۰ درصدی اعتبارات عمرانی در آذربایجان غربی

  • کد خبر : 31359
  • ۱۰ مهر ۱۴۰۲ - ۲۱:۳۱
افزایش ۱۵۰ درصدی اعتبارات عمرانی در آذربایجان غربی
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی از افزایش ۱۵۰ درصدی اعتبارات عمرانی در استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری گیتی آنلاین، مرتضی صفری امروز در مراسمی که به مناسبت هفته گردشگری در محل هتل دیاکو ارومیه برگزار شد، اظهار کرد: در طول هفته گردشگری چهار پروژه از جمله دو دفتر خدمات مسافرتی و گردشگری، یک باب هتل و یک باب واحد بوم‌گردی با مجموع سرمایه‌گذاری یک هزار و ۴۰۰ میلیاردریالی به بهره‌برداری می‌رسد.

وی افزود: همچنین در کنار افتتاح پروژه‌ها، جشنواره انگور ارومیه نیز با همکاری شهرداری به مناسبت هفته گردشگری در حال برگزاری بوده که جای دارد از شهرداری ارومیه برای برگزاری این جشنواره تقدیر شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی با اشاره به ظرفیت‌های مرزی در استان، بیان کرد: اگر اقتصاد مرز موردتوجه قرار بگیرد تحول مهمی در توسعه گردشگری ایجاد خواهد شد، بنابراین با بازگشایی مرز تمرچین پیرانشهر شاهد توسعه گردشگری مذهبی در آذربایجان غربی و تقویت زیرساخت‌های گردشگری در این منطقه بودیم.

صفری با اشاره به اجرای پروژه سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری اظهار کرد: در حال حاضر در ماکو یک هتل پنج‌ستاره، در خوی یک هتل پنج‌ستاره، در بازرگان یک هتل چهارستاره و در پلدشت یک هتل سه ستاره در حال ساخت است.

وی با بیان اینکه افزایش تعاملات با کشورهای همسایه نقش مهمی در این حوزه خواهد داشت، افزود: در چند ماه اخیر در نشست با اقلیم کردستان عراق و نشست با استان‌های هم‌مرز ترکیه توافقات خوبی حاصل شد که آنها در توسعه گردشگری تحول‌آفرین خواهد بود.

صفری با اشاره به حضور آذربایجان غربی در جشنواره بین‌المللی ترکیه افزود: باهدف معرفی ظرفیت‌های استان در کشورهای همسایه برای اولین‌بار آذربایجان غربی در جشنواره بین‌المللی وان ترکیه یک غرفه اجاره و حضور پیدا کرده است.

وی تصریح کرد: در چند ماه گذشته نیز ۴۰ نفر از تورگردانان ترکیه در استان حضور پیدا کرده و در مدت چند روز از جاذبه‌های گردشگری و تاریخی استان بازدید کردند تا با آشنایی بهتر، تورهای گردشگری ترکیه را به مقصد استان هدایت کنند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی تصریح کرد: در یک سال گذشته اعتبارات جذب شده عمرانی ۶۰ میلیارد تومان بوده که نسبت به سال گذشته افزایش ۱۵۰ درصدی داشت.

وی با اشاره به افزایش سهم گردشگری استان از سرمایه‌گذاری‌های انجام شده افزود: این اداره‌کل با هدف توسعه و رونق گردشگری در سطح استان با اعطای تسهیلات تبصره ۱۶ و تبصره ۱۸ از سرمایه‌گذاری در این حوزه حمایت می‌کند.

 

لینک کوتاه : https://gitionline.ir/?p=31359

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.