• امروز : دوشنبه - ۲۶ شهریور - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 16 September - 2024

اخبار ویژه

1

افکار پایان دادن به زندگی/ اورژانس سلامت روان

  • کد خبر : 61819
  • ۳۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۹
کارشناس ارشد روانشانسی گفت: در صورتی که افکاری در خصوص پایان دادن به زندگی به ذهن خطور کرد لازم است به قید فوریت به مشاور، مرکز خدمات جامع سلامت یا بیمارستان روانپزشکی مراجعه شود.

گیتی آنلاین-به نقل از روابط عمومی- خانم فرشته بخشی، کارشناس ارشد روانشناسی بیمارستان بهاران زاهدان با بیان این مطلب و با اشاره به اینکه مشکلات عاطفی ممکن است ناشی از عوامل مختلفی مانند روابط شخصی، عدم رضایت از زندگی، استفاده از مواد مخدر و مشکلات خانوادگی، استرس، تنهایی و انزوا و حتی مسائل سلامت روان باشد و برای هر فردی اتفاق بیافتد گفت: در طبقات و شئون مختلف اجتماع افرادی مشاهده می شوند که بدلیل بروز مشکلات سلامت روان و عدم کمک گرفتن از یک فرد قابل اعتماد، مشاور یا روانپزشک متاسفانه به زندگی خود پایان می دهند.

وی تاکید کرد: مسائل تاثیرگذار بر سلامت روان می‌توانند بر هر فردی، صرف‌نظر از تحصیلات یا حرفه‌، تأثیر بگذارند، مهندسان، پزشکان و افراد در هر حوزه‌ای ممکن است با استرس، اضطراب یا افسردگی مواجه شوند.

وی ادامه داد: بنابراین اگر هر فردی در هر جایگاه اجتماعی یا سطح تحصیلات سراغ دارید که حتی در گفتگوی ساده روزانه خود از تفکرات اینچنینی صحبت می کند باید حتما موضوع جدی گرفته شود و نباید از موضوع به سادگی گذشت.

خانم بخشی تصریح کرد: همشهریان عزیز در صورت نیاز به مشاوره و رفع اختلالات روانشناسی، علاوه بر بیمارستان بهاران می توانند از روانشناسان مراکز خدمات جامع سلامت، بصورت رایگان مشاوره بگیرند.

خانم سرگزی مدیر گروه سلامت روان معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان نیز در این باره گفت: نداشتن مهارتهای حل مسالة ،مهارت تاب اوری و ارتباط موثر از جمله همدلی و توانایی کمک گرفتن از دیگران در شرایط بحرانی زندگی که برای همه افراد پیش می اید ،از عوامل مهمی است که می‌تواند فرد را به بن بست و نهایتا خاتمه زندگی سوق دهد.

وی ادامه داد: داشتن هیجانهای خشم،غم،اضطراب کاملا طبیعی است و نحوه واکنش ما به این هیجانات می‌تواند مسیر زندگیمان را تحت تاثیر قرار دهد.

وی تاکید کرد: آموختن مهارتهای تصمیم گیری و نحوه حل تعارضات و همچنین تاب اوری و همدلی در مراکز خدمات جامع سلامت توسط روانشناسان بالینی بصورت رایگان در کلیه گروه‌های سنی اموزش داده میشود.

 

لینک کوتاه : https://gitionline.ir/?p=61819

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.