گیتی آنلاین_ در آخرین روز از نشست سراسری مدیران شبکه پستی کشور، سعید شریف زاده عضو هیئت مدیره این شرکت با اشاره به تکالیف قانونی شرکت ملی پست در زمینه ارائه خدمات پستی به آحاد مردم در اقصی نقاط کشور گفت: «با توجه به پراکندگی و تعدد نقاط تماس در سطح کشور، ممکن است در برخی موارد زمینه برای سوءاستفاده احتمالی در خصوص قبول کالاهای ممنوعه و خلاف قانون وجود داشته باشد، از این رو؛ شرکت ملی پست نسبت به فعال سازی کمیته مبارزه با قاچاق کالا و ارز اقدام کرده و در این زمینه ارتباطات لازم با دستگاههای مرتبط و حوزههای نظارتی به طور مستمر و فعال برقرار است.»
شریف زاده با بیان اینکه پست حلقه اتصال کسبوکارهای فضای مجازی و مشتریان است و صرفاً متولی جابجایی و تحویل مرسولات پستی است، ادامه داد: «چالش جدی در این زمینه مربوط به استانهای مرزی است به نحوی که کالاهایی که در بازارهای مربوطه به فروش میرسد و در آن مکان کالای قاچاق محسوب نمیشود در صورت ارسال از طریق شبکه پستی بعضا میتواند به عنوان کالای قاچاق تلقی شود که این موضوع چالشهای مختلفی را برای مجموعه شرکت و هموطنان ایجاد میکند.»
عضو هیئت مدیره شرکت ملی پست با اشاره به اینکه در توافقات انجام شده، بخشنامهای از سوی ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز ریاست جمهوری مبنی بر این که توقف وسائط نقلیه در طول مسیر انجام نشود ابلاغ شد، خواستار حساسیت بیشتر مدیران شد و افزود: «در همین راستا هرگونه اقدام پیرامون تفتیش و بازرسی از مرسولات بر اساس دستورالعملهای تعریف شده، در مبداء انجام و خودروهای پستی مشمول توقیف در مسیرهای حمل و نقل نمیشوند.»
وی در بخشی دیگر از مباحث خود بر اجرای دستورالعمل های کمیته پدافند غیرعامل تاکید کرد و گفت: «اجرای صحیح برنامه های پدافند غیرعامل موجب افزایش اطمینان از استمرار تابآوری و مقاوم بودن در برابر تهدیدات می شود.»
رئیس ستاد مدیریت بحران و کمیته پدافند غیرعامل ضمن تشریح اقدامات کمیته پدافند غیرعامل شرکت ملی پست، استمرار در برگزاری جلسات و اجرای دقیق برنامه های مصوب و مانورهای عمومی و تخصصی موجب پایداری خدمات پستی در سراسر کشور و تابآوری در برابر بحران ها خواهد بود.
سعید شریف زاده با اشاره به قرارگیری در شرایط جنگ اقتصادی، فرهنگی و شناختی افزود: «توجه ویژه به مقوله پدافند غیرعامل به منزله توجه به اقتدار، امنیت، آسایش و آرامش کشور است.»
عضو هیئت مدیره شرکت ملی پست در ادامه ضمن قدردانی از محمدباقر بومیان دبیر ستاد اربعین شرکت ملی پست، به اقدامات این ستاد اشاره کرد و گفت: «دو موضوع توزیع گذرنامه ها و ارائه خدمت پست یافته در اربعین حائز اهمیت بود که هر دو با موفقیت طی این دوسال انجام شد.»
وی در پایان بر تحقیق و مطالعه در راستای خلاقیت برای توسعه و تنوع در ارائه خدمات پستی به زائران تاکید کرد.