• امروز : دوشنبه - ۱۸ تیر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 8 July - 2024
3

الحاق ۱۰۰۰ هکتار زمین برای ساخت طرح نهضت ملی مسکن در آذربایجان غربی

  • کد خبر : 31412
  • ۱۱ مهر ۱۴۰۲ - ۲۲:۴۸
الحاق ۱۰۰۰ هکتار زمین برای ساخت طرح نهضت ملی مسکن در آذربایجان غربی
در راستای اجرای طرح نهضت ملی یک‌هزار هکتار زمین در آذربایجان غربی به محدوده الحاق شد.

به گزارش پایگاه خبری گیتی آنلاین؛ یاسر رهبردین در آیین اعطای زمین رایگان ۵۷۰ خانواده در آذربایجان با بیان اینکه یکی از سیاست‌های مهم دولت، واگذاری زمین به متقاضیان واجد شرایط در قانون جوانی جمعیت است، اظهار کرد: خوشبختانه این مهم در استان آذربایجان غربی به‌خوبی به مرحله اجرا درآمده است.

وی تصریح کرد: استاندار آذربایجان غربی در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری و تأکیدات رئیس‌جمهور نسبت به حمایت از خانواده و جوانی جمعیت برنامه‌ریزی و مدیریت لازم را دارد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی عنوان کرد: ۳۰ جلسه برای طرح جوانی زمین و اعطای زمین برگزار کردیم و تاکنون یک‌هزار هکتار زمین برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن در آذربایجان غربی در کمیسیون ماده پنج استان الحاق به محدوده شده است.

وی از اجرای طرح‌های هادی و بازنگری طرح‌های هادی در آذربایجان غربی نیز خبر داد و گفت: از هفته دولت ۱۴۰۰ تا پایان سال گذشته، شاهد اجرای طرح هادی ۹۰ روستا بودیم که باعث ارتقای شاخص این بخش از ۳۵ درصد به ۴۰ درصد شد ضمن اینکه طرح هادی ۲۰۰ روستا هم بازنگری شد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی با بیان اینکه در ۷۷۱ روستا طرح هادی اجرا شده است، تأکید کرد: با بازنگری طرح هادی در بیشتر روستاها این آمار را به ۸۶۱ روستا رساندیم.

رهبردین با اشاره به شناسایی پتانسیل‌ها و توجه به معیشت مردم و توسعه استان در سفرهای شهرستانی، تصریح کرد: با توزیع عادلانه اعتبارات و معرفی پروژه‌های جدید برای جبران عقب‌افتادگی‌ها، شاهد بهبود شاخص‌های توسعه در آذربایجان غربی خواهیم بود.

وی با بیان اینکه، از ابتدای سال ۱۴۰۰ تاکنون از ۲۰ شهرستان استان بازدید به‌عمل‌آمده است، بیان کرد: امسال ۲۰۲ کلاس درس در هفته دولت به بهره‌برداری رسیده و کنار گازرسانی به ۴۱۹ روستا در سطح استان، شاهد بهره‌برداری یک هزار واحد مسکونی در مناطق زلزله شهرستان خوی در هفته دولت سال جاری خواهیم بود.

رهبردین افزود: در خصوص مساکن مهر باقیمانده برنامه‌ریزی شده و از تمام شهرستان‌های استان بازدید میدانی صورت‌گرفته تا پرونده این بخش به‌زودی بسته شود.

وی بیان کرد: در طول یک سال گذشته تاکنون بیش از ۱۷۰ کیلومتر راه اصلی و بزرگراهی و ۳۰۰ کیلومتر جاده روستایی احداث شده است.

لینک کوتاه : https://gitionline.ir/?p=31412

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.