• امروز : شنبه - ۱۷ شهریور - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 7 September - 2024
1
رییس مرکز جوانی جمعیت وزارت بهداشت در اختتامیه دوازدهمین جشنواره سیمرغ؛

الگوی باروری کشور در مدت کوتاهی دچار تحول شده است

  • کد خبر : 58942
  • ۰۵ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۲
الگوی باروری کشور در مدت کوتاهی دچار تحول شده است
رئیس مرکز جوانی جمعیت وزارت بهداشت گفت: تغییر الگوهای باروری در تمام دنیا زمان‌بر است اما در ایران در مدت کوتاهی تغییر کرده و نرخ زایمان و ازدواج و طلاق در این روند دچار تحول شده است.

گیتی آنلاین_ دکتر صابر جباری در آیین اختتامیه دوازدهمین جشنواره بین‌المللی سیمرغ در مرکز همایش‌های دانشگاه علوم پزشکی همدان به موضوع جوانی جمعیت به عنوان مهمترین محور این جشنواره اشاره کرد و گفت: متأسفانه کشور ما با سرعت، از جمعیت جوان عبور کرده و در حال ورود به سیاه‌چاله جمعیتی است.

وی با تأکید بر اینکه باید از کشورهایی که در بحران کهنسالی قرار دارند و با چالش‌های متعددی در این خصوص مواجه شده‌اند، درس گرفت گفت: قانون جوانی جمعیت در کشور ما سه سال عمر دارد و لازم است همه ظرفیت‌های کشور برای تحقق این قانون به کار گرفته شود.

رییس مرکز جوانی جمعیت وزارت بهداشت ادامه داد: تغییر الگوهای باروری در تمام دنیا زمان‌بر است اما در ایران در مدت کوتاهی تغییر کرده و نرخ زایمان و ازدواج و طلاق در این روند دچار تحول شده است.

وی با بیان اینکه ۲.۱ میزان تولد در هر خانواده می‌تواند ما را از تله جمعیتی دور کند و این بارقه‌های امیدی برای جوان نگه‌داشتن جمعیت کشور است عنوان کرد: در این مسیر مطالعات راهبردی کشورهای دنیا الگوی ماست و امیدوار هستم هریک از ما پرچمدار جوانی جمعیت در کشور باشیم.

لینک کوتاه : https://gitionline.ir/?p=58942

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.