• امروز : دوشنبه - ۱۸ تیر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 8 July - 2024
3

بیش از ۶۰۰ مسجد در خراسان رضوی میزبان معتکفین در ماه رمضان بودند/ استقبال دو برابری خراسان رضوی از مراسم اعتکاف

  • کد خبر : 43007
  • ۱۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۴
بیش از ۶۰۰ مسجد در خراسان رضوی میزبان معتکفین در ماه رمضان بودند/ استقبال دو برابری خراسان رضوی  از مراسم اعتکاف
معاون فرهنگی اجتماعی مرکز رسیدگی به امور مساجد  خراسان رضوی گفت: امسال شاهد استقبال دوبرابر مردم خراسان رضوی از مراسم اعتکاف بودیم.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی گیتی آنلاین خراسان رضوی در مشهد، امیر حسین احمدنیا، امروز در نشست خبری مرکز رسیدگی به امور مساجد استانهای خراسان در سالن جلسات این اداره اظهار کرد: امسال استقبال از اعتکاف در استان‌ها خراسان دوبرابر بود.

وی ادامه داد: امسال در ۶۲۳ مسجد استان ۶۹ هزار و ۲۸۵ نفر معتکف شدند که از این تعداد ۴۵ هزارو ۹۴۷ نفر خانم و ۲۳ هزار و ۳۳۸ نفر آقایان متعکف شدند.

احمدنیا افزود:  در ۳۷۴ مسجد مشهد هم  ۴۰هزار ۵۶۱ نفر  در اعتکاف‌های شرکت کردند که از این تعداد،۲۶ هزار ۳۸۲  نفر زن و ۱۴ هزار و ۱۷۹ نفر مرد بودند.امسال در مشهد ۱۲۱ اعتکاف دانش آموزی و دانشجوی برگزار شد که ۶ هزار و ۷۹۷ نفر دختر و ۸ هزار و ۷۱۷ نفر پسر در آن شرکت کردند. در کل استان نیز ۲۰۵ اعتکاف برگزار شد که از این تعداد ۹ هزار ۷۵۰ دختر و ۱۱ هزار و ۵۹۳ نفر آقا در آن شرکت کردند.

وی با اشاره به رویکرد تربیت محوری اعتکاف امسال، گفت: در برخی مساجد اعتکاف با حضور مادران به همراه کودکان آن‌ها برگزار شد. بر این اساس در تمام مساجد مربیان کودک و نوجوان نیز در کنار معتکفان حضور داشتند. همچنین بیش از ۱۰۰ راوی دفاع مقدس در مساجد سطح استان در مراسم اعتکاف به اجرای برنامه و راوی‌گری پرداختند.

معاون فرهنگی و اجتماعی مرکز رسیدگی به امور مساجد خراسان رضوی از برگزاری همایش ائمه جماعت شهرستان‌های درگز، کلات، قوچان، رشتخوار، خواف جنگل، فتح آباد، گناباد، بجستان و کاخک یونسی خبر داد و گفت: این همایش با هدف تربیت کنشگر انتخابات ویژه ائمه جماعت استان برگزار خواهد شد.

وی همچنین از تولید ویژه برنامه تلویزیونی همسنگرهای مسجدی و پخش آن از شبکه افق و شبکه استانی خبر داد و گفت: برگزاری وبینارهای  در سامانه مسجدنا برای مخاطبان مسجدی، اتخاذ تدبیر برای آغاز جلسات گفت‌وگوی انتخاباتی در مساجد و تولید کلیپ‌های پاسخ به شبهات از دیگر برنامه‌های این نهاد مسجدی از دیگربرنامه ها ما برای انتخابات است.

معاون فرهنگی و اجتماعی مرکز رسیدگی به امور مساجد خراسان رضوی گفت:  مرکز رسیدگی به امور مساجد خراسان رضوی با هدف ترویج فرهنگ انقلاب اسلامی و مشارکت حداکثری مردم در انتخابات مجلس شورای اسلامی، برنامه‌های متنوعی را تدارک دیده است.

حجت‌الاسلام احمدنیا بیان کرد: در ایام دهه فجر برنامه‌های متنوعی از جمله طرح «هر شب یک جشن و یک خدمت امید آفرین»، طرح «بیان حوادث انقلاب به صورت روزشمار» در بین و یا بعد از نماز و طرح «حماسه حضور» نشست رئیس محترم مرکز رسیدگی به امور مساجد با مدیران کانون‌های فرهنگی هنری مساجد برگزار خواهد شد.

وی افزود: همچنین اعزام سخنران و راویان انقلاب اسلامی و هادیان سیاسی به مساجد، ویژه نامه الکترونیکی «فجر آفرینان» در سایت مسجدنا که شامل متن منبر، واقع نگار، ۲۴ مجموعه نمایشگاهی محتوای جهاد، تدوین شبهات انقلاب و درخواست اعزام سخنران توسط مساجد از جمله برنامه‌های این مرکز در دهه فجر است.

معاون فرهنگی و اجتماعی مرکز رسیدگی به امور مساجد خراسان رضوی با اشاره به تشکیل قرارگاه «نعمت حضور» در مرکز امور مساجد استانهای خراسان گفت: این قرارگاه، متشکل از کمیته‌های مختلف از جمله محتوایی، روابط عمومی و تبلیغات، رسانه، پشتیبانی، آموزش و پیشگیری و برخورد با تخلفات است که وظیفه برنامه ریزی و نظارت بر اجرای برنامه‌های دهه فجر را بر عهده دارد.

وی ادامه داد: تمامی برنامه‌های مرکز رسیدگی به امور مساجد تا پایان سال باید دارای نسبت مشخص و میزان اثرگذاری بر موضوع مشارکت حداکثری باشد برای همین منظور میز خدمت مسئولان، میزهای مشاوره رایگان حل مشکلات به صورت مسجد محور با توان بیشتر دنبال خواهد شد تا مردم با ارتباط بیشتر با مسئولان بتوانند پاسخ سوالات خود را بگیرند.

معاون فرهنگی و اجتماعی مرکز رسیدگی به امور مساجد خراسان رضوی  گفت: طراحی بسته نعمت حضور در سایت مسجدنا شامل انتخابات تکرار با تغییر، پاسخ به شبهات، چندرسانه ای، منشورات و بسته نمایشگاهی، طراحی سامانه مجلس شایسته بر بستر سایت مسجدنا جهت شناسایی و دعوت از نامزدهای مجلس استان خراسان رضوی، از جمله برنامه ها ما برای  انتخابات است.

حجت‌الاسلام احمدنیا  ادامه داد: تدوین کتاب مجلس شایسته شامل سیاست های کلی نظام ابلاغی رهبر معظم انقلاب اسلامی و انتظارات ایشان از نمایندگان مجلس، تدوین کتاب متن منبر، برگزاری برنامه شور انقلابی شهر (فضاسازی گسترده شهری)، تشکیل بانک اعزام سخنران متشکل از هادیان سیاسی و نخبگان تبلیغی با همکاری موسسات تبلیغی،  از جمله برنامه ها که برای انتخاب برگزار می شود.

وی اضافه کرد: برگزاری اعتکاف بصرتی با حضور ۳۰۰ نفر از ائمه جماعت در جهت تربیت کنشگر انتخابات ویژه ائمه جماعت، تولید ویژه برنامه تلویزیونی همسنگرهای مسجدی، برگزاری وبینارهای مکرر در سامانه مسجدنا برای مخاطبان مسجدی، اتخاذ تدبیر برای آغاز جلسات گفتگوی انتخاباتی در مساجد، از دیگر برنامه ها است که برای انتخابات پرشور اتخاذ شده است.

معاون فرهنگی و اجتماعی مرکز رسیدگی به امور مساجد خراسان رضوی گفت: تولید کلیپ های پاسخ به شبهات، برگزاری جشن تکلیف سیاسی و ارسال کارت دعوت برای رای اولی ها (۱۶۰ هزار نفر رای اولی در مشهد) داریم.

حجت‌الاسلام احمدنیا  افزود: اکران نمایشگاه مترویی و اتوبوسی و مسجدی، ایجاد کافه گفتگو، تریبون آزاد و ایستگاه انتخاباتی در مکان های پر تردد شهری در ایام انتخابات، برگزاری همایش ائمه جماعت، امنا و کارگزاران مساجد در موضوع مشارکت حداکثری و پاسخ به شبهات از جمله برنامه‌های این مرکز برای انتخابات پیش رو است.

وی افزود: امید است با اجرای این برنامه‌ها بتوانیم زمینه را برای مشارکت حداکثری مردم در انتخابات مجلس شورای اسلامی فراهم کنیم.

انتهای پیام/

 

 

لینک کوتاه : https://gitionline.ir/?p=43007

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.