• امروز : دوشنبه - ۲۶ شهریور - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 16 September - 2024
0

انجام عمل جراحی تومور نخاعی مهره کمری با روش نوین نرومانیتورینگ در بیمارستان شهدای خلیج‌فارس بوشهر

  • کد خبر : 59372
  • ۱۰ مرداد ۱۴۰۳ - ۰:۰۴
انجام عمل جراحی تومور نخاعی مهره کمری با روش نوین نرومانیتورینگ در بیمارستان شهدای خلیج‌فارس بوشهر
بوشهر_ رئیس مرکز آموزشی درمانی شهدای خلیج‌فارس بوشهر از انجام عمل جراحی تومور نخاعی مهره کمری با روش نوین نرومانیتورینگ در این مرکز خبر داد.

گیتی آنلاین_ دکتر زهرا السادات جلالیان اظهار داشت: بیمار ۴۷ ساله با شکایت درد پا و لنگش به دکتر فهیمه سمیعی متخصص جراح مغز و اعصاب و ستون فقرات مراجعه نموده که پس از انجام آم. آر.آی برای بیمار تشخیص تومور نخاعی در سطح مهره دوم کمری (L2) داخل ساک نخاعی، با درگیری ریشه‌های نخاعی و همچنین تنگی کانال نخاعی کمری می‌دهند.

رئیس مرکز آموزشی درمانی شهدای خلیج‌فارس بوشهر در ادامه افزود: دکتر سمیعی جهت جلوگیری از نقص عصبی حین عمل جراحی بیمار اقدام به استفاده از دستگاه نرومانیتورینگ در زمان عمل جراحی می‌نمایند که روش جدید در جراحی‌های تخصصی مغز و اعصاب است.

دکتر جلالیان اظهار داشت: نورومانیتورینگ حین عمل جراحی، یک تکنولوژی پیشرفته است که به جراحان کمک می‌کند تا عملکرد سیستم عصبی بیمار را در حین جراحی به‌طور لحظه‌ای رصد و پایش کنند، استفاده از نورومانیتورینگ حین عمل جراحی با مزایای متعددی از جمله کاهش خطر آسیب عصبی، کاهش نیاز به جراحی مجدد، کوتاه شدن زمان جراحی و بهبود کیفیت مراقبت از بیمار همراه است.

رئیس مرکز آموزشی درمانی شهدای خلیج‌فارس بوشهر ضمن طلب دعای خیر برای همه بیماران و قدردانی از زحمات تیم پزشکی و پرستاری اظهار داشت: این بیمار پس از طی روند درمان با حال مساعد از بیمارستان ترخیص و الحمدالله به زندگی عادی خود بازگشته است.

خبرنگار/ زهرا زنده بودی

لینک کوتاه : https://gitionline.ir/?p=59372

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.