• امروز : دوشنبه - ۱۸ تیر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 8 July - 2024
3

اهتزاز پرچم بزرگ فاطمیه برای سومین سال پیاپی در ارومیه

  • کد خبر : 36997
  • ۰۹ آذر ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۴
اهتزاز پرچم بزرگ فاطمیه برای سومین سال پیاپی در ارومیه
برای سومین سال پیاپی پرچم بزرگ فاطمیه در ارومیه به اهتزاز درآمد.
به گزارش پایگاه خبری گیتی آنلاین، حجت‌الاسلام رحمان خضرلو در گفتگو با خبرنگاران، ضمن تسلیت ایام سوگواری حضرت فاطمه (س) اظهار کرد: ایام فاطمیه فرصت مناسبی برای ترویج و تبلیغ فرهنگ و سیره فاطمی در جامعه و تبیین نقش مادری در پیوندهای اجتماعی است.

وی با بیان اینکه، رویکرد محوری برنامه‌های ایام فاطمیه جهاد تبیین است، افزود: تمامی برنامه‌های برگزار شده در این ایام، با محوریت و محتوای تبلیغی معجزه مادری و تقویت پیوندهای اجتماعی است.

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی آذربایجان‌غربی با اشاره به اهم برنامه‌های در آیا فاطمیه در ارومیه، اظهار کرد: ساماندهی و اعزام مبلغین و مبلغان به مساجد، هیئات، حسینیه‌ها، تکیه‌ها و بقاع متبرکه و برگزاری مراسمات عزاداری در مساجد شاخص استان در طول ایام فاطمیه، تشکیل ستاد عملیات‌های فرهنگی تبلیغی فاطمیه و برگزاری ستاد شئون فرهنگی در سطح استان از جمله برنامه‌ها در این ایام است.

وی تصریح کرد:  ویژه‌برنامه‌های روز شهادت به‌صورت دسته روی خیابانی و تجمعات مردمی با حضور مادحین، ذاکرین و سخنرانان کشوری، حمایت و رونق‌بخشی روضه‌های خانگی، اهتزاز پرچم بزرگ فاطمیه که برای سومین سال پیاپی در مرکز استان به مناسبت ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا (س)، از دیگر برنامه‌های تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی در ایام فاطمیه است.

خضرلو عنوان داشت: نمایشگاه کوچه‌های بنی‌هاشم به همت هیئت علم‌دار نینوا در پارکینگ عدل خیابان امام ارومیه راه‌اندازی شده است و برنامه‌های متنوع تبیینی، ویژه بانوان و کودکان برای ایام فاطمیه در این نمایشگاه تدارک‌دیده‌شده و روحانیون نیز در این نمایشگاه به‌عنوان راوی و مبلغ حضور خواهند داشت.

خضرلو، از برگزاری همایش نقش مادری در تقویت پیوندهای اجتماعی، الگوی سوم زن مسلمان، سبک زندگی فاطمی در ایام فاطمیه خبر داد و افزود: همایش اجتماع بانوان فاطمی و تجلیل از مادران و همسران شهدا و بانوان نمونه عفاف و حجاب و معرفی و روایت مادران نمونه با الهام از الگوی سوم زن مسلمان تراز انقلاب اسلامی در سطح استان در ایام فاطمیه برگزار می‌شود.

وی گفت: گفتمان دینی و نشست‌های بصیرتی فاطمی در مساجد، دانشگاه‌ها و مدارس با عنوان الگوهای رفتاری حضرت فاطمه سلام‌الله علی‌ها – سیره فاطمی – مبانی الگوی زندگی حضرت فاطمه زهرا (س)- نگاهی به زندگی خانوادگی، علمی، سیاسی و عبادتی حضرت زهرا سلام‌الله علی‌ها در ایام فاطمیه برگزار می‌شود.

 

وی تأکید کرد: نشر محتوای تبلیغ فاطمیه در بستر شبکه مجازی استان، راه‌اندازی رسانه‌های خودجوش مردمی جهت انعکاس برنامه‌های عزاداری، پویش نصب پرچم در سر درب‌خانه‌ها و مغازه‌ها، پاسخگویی به شبهات جوانان، برگزاری گعده‌های دخترانه جهت هویت‌دهی به جایگاه و نقش مادری، ویژه‌برنامه‌های عزاداری هیئات بانوان و نوجوانان و خطبه‌خوانی فدکیه از دیگر فعالیت‌های فرهنگی در آذربایجان غربی در ایام فاطمیه است.

لینک کوتاه : https://gitionline.ir/?p=36997

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.