• امروز : شنبه - ۱۷ شهریور - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 7 September - 2024
0
توسعه شرق مشهد؛

اولويت شهرداري و شوراي شهر

  • کد خبر : 57637
  • ۲۱ تیر ۱۴۰۳ - ۱۸:۲۶
اولويت شهرداري و شوراي شهر
شهردار مشهد، اعلام کرد: توسعه شرق مشهد به عنوان يکي از سياست‌هاي اصلي استان خراسان رضوي در دستور کار قرار گرفته است. شهرداري مشهد با همکاري شوراي شهر پروژه‌هاي متعددي را در اين راستا تعريف و اجرا کرده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی گیتی آنلاین خراسان رضوی در مشهد، محمدرضا قلندرشریف در مراسم بهره‌برداری از پل دوم و اصلاح هندسی ورودی جاده سرخس به مشهد بر روی مسیل طرق در شهرک شهید باهنر و بهسازی دیواره و کف‌سازی مسیل طرق، اظهار کرد: که ارتقا خدمات فرهنگي، اجتماعي، رفاهي و اقتصادي در محدوده شرق شهر از اولويت‌هاي اصلي مديريت شهري است.

وي افزود:  به منظور بهبود شرايط مناطق حاشيه‌نشين و کمتر برخوردار، پروژه‌هاي بزرگي در اين مناطق اجرا شده و در حال اجرا هستند.

 

پروژه‌هاي اجرا شده و در حال اجرا

 

شهردار مشهد  به برخي از پروژه‌هاي مهم اشاره کرد و گفت: مجموعه ورزشي شهيد قرباني که  اين مجموعه آبي سال گذشته پس از هفت هشت سال بي‌توجهي افتتاح شد.

وی ادامه داد: مجموعه‌هاي آبي در بلوار رسالت و جاده سيمان، کلنگ‌زني اين پروژه‌ها حدود يک تا دو ماه پيش انجام شده است.«پل ده رود»  اين پل به عنوان يک کلان‌پروژه با رضايتمندي مردم به بهره‌برداري رسيد.

شهردار مشهد  گفت: کنار گذر شهيد ميرزايي که اين پروژه در محدوده ميدان بار نوغان و ميدان امام حسين به بهره‌برداري رسيد و مشکلات ترافيکي بسياري را حل کرد.ميدان شهيد فهميده عمليات اجرايي سطح سوم اين ميدان که يکي از معضلات ترافيکي شهر است، آغاز شده است.

قلندرشریف افزود: ميدان خيام، سطح سوم اين ميدان نيز به منظور توسعه کنارگذاري و پهني شمالي مشهد شروع شده است.

زيبا‌سازي و ايمن‌سازي ورودي‌هاي مشهد

قلندرشريف اعلام کرد: که يکي از موضوعات مورد تاکيد مديران استاني، زيباسازي و ايمن‌سازي ورودي‌هاي مشهد است. در اين راستا، ورودي شرق مشهد از سمت سرخس که دچار مشکلات ترافيکي و ايمني بود، بهسازي شده است. کار طرق، که خاکي و نامناسب بود، با ديواره‌سازي و کف‌سازي به نحو مطلوبي مهندسي شده و مشکلاتش رفع شده است.

ارتقا فرهنگ حاشيه شهر و توجه به جوانان

 

شهردار مشهد بیان کرد: توجه ويژه به قشر جوان و نوجوانان و ارتقا فرهنگ حاشيه شهر از ديگر سياست‌هاي اصلي شهرداري مشهد است. به همين منظور، پروژه‌هاي فرهنگي و ورزشي متعددي در اين مناطق اجرا شده و در حال اجرا هستند.

قلندرشريف همچنين به پروژه‌هاي بزرگي اشاره کرد  و افزود: در زمينه تامين آب فضاي سبز در کوتاه‌مدت، ميان‌مدت و بلندمدت تعريف و در حال انجام هستند.

بهره‌برداري از پل‌ها و اصلاحات ترافيکي

شهردار مشهد  بیان کرد: پروژه‌هاي متعددي در حوزه‌هاي ترافيکي و حمل‌ونقل در حال انجام است. از جمله اين پروژه‌ها مي‌توان به بهره‌برداري از پل‌هاي جديد و اصلاحات هندسي و ترافيکي در ورودي‌هاي شهر اشاره کرد. اين اقدامات با هدف ايمن‌سازي و بهبود شرايط ترافيکي انجام شده است.

قلندرشريف اضافه کرد: پل جديد شرق مشهد با حضور استاندار، فرماندار و مديران مسئول به بهره‌برداري رسمي رسيد.

وی ادامه داد:  باید به  این موضوع توجه ویژه شود، این حرکت جزو سیاست‌های اصلی استان است و ما هم به این سمت حرکت می‌کنیم.

شهردار مشهد اضافه کرد: شهرداری به کمک شورا، پروژه‌های مختلفی را در شرق شهر تعریف کرده است و باید به این سمت حرکت کنیم.

قلندرشریف  افزود: نگاه ویژه ما به حاشیه شهر است و هر خدمتی در حاشیه شهر، تأثیر خود را بر کل شهر می‌گذارد، رفاه عمومی، رضایتمندی مردم را به دنبال دارد.

وی با بیان اینکه امروز یکی از روز‌های خوب مشهد در محدوده محروم شهر است، گفت: مسلماً در ادامه حرکت به سوی عملیاتی‌کردن شعار «کار برای مردم» به‌عنوان اسم رمز کارگزاران توسط مقام معظم رهبری، در حال اقدام هستیم.

شهردار مشهد با  اشاره به اینکه پروژه‌های مختلفی در سطح شهر در حال انجام است، کار‌های ویژه‌ای وجود دارد که به‌دلیل زمان‌بربودن آن‌‌ها، کسی به سراغشان نمی‌رود؛ تصریح کرد: اما باید آینده را ببینیم و در کنار کار‌های کوتاه‌مدت و میان‌مدت، به کار‌های بلندمدت نیز توجه کنیم.

قلندرشریف عنوان کرد: تاکنون در حاشیه شهر، تعداد زیادی از پروژه‌ها به بهره‌برداری رسیده و پروژه‌های زیادی کلنگ‌زنی شده است، توجه ویژه به قشر جوان و نوجوان و ارتقای فرهنگ حاشیه در موضوعات مختلف، مجموعه آبی شهید قربانی بعد از هفت‌هشت سال بی‌توجهی، در این دوره افتتاح شد و مشابه این پروژه نیز در بولوار رسالت کلنگ‌زنی شده است.

وی افزود: تعریض پل دهرود، کلنگ‌زنی کنارگذر شهید میرزایی در محدوده میدان‌بار نوغان و میدان امام‌حسین(ع)، آغاز عملیات اجرایی سطح سوم میدان فهمیده با دو چپ‌گرد که  می تواند معضلات ترافیکی این منطقه را حل کنند بخشی از پروژه های است در این بخش از شهر انجام شده است.

شهردار مشهد   اضافه کرد: آغاز عملیات اجرایی سطح سوم میدان خیام که آینده‌نگری برای توسعه کنارگذر پهنه شمالی است، از دیگرپروژه‌هایی است که می‌توان به آن‌ها اشاره کرد.

قلندرشریف  ادامه داد: درراستای تأمین آب فضای سبز، سال گذشته، کلنگ پروژه بزرگی زده شد که در حال انجام است. یکی از موضوعات موردتأکید ما به شهردار منطقه، زیباسازی و ایمن‌سازی ورودی‌های مشهد است.

شهردار مشهد  گفت:از دیگراقدامات انجام‌شده می‌توان به بهسازی کال طرق اشاره کرد که خاکی و نامناسب بود و مانداب و بوی نامطبوع داشت که خوشبختانه دیواره‌سازی و زیباسازی آن انجام شد. همچنین پل نیز ناامن و کم‌عرض بود که تعریض و زیباسازی شد تا ایمنی و رضایتمندی شهروندان را به‌دنبال داشته باشد.

وی به ضرورت طراحی اِلمان در میدان این پروژه، اشاره کرد:  باید ورودی مناسب با شأن مردم که از سمت سرخس وارد مشهد می‌شوند، ایجاد شود تا مردم از ابتدای ورود حالشان خوش، ولایی و امام‌رضایی شوند.

شهردار مشهد  گفت: اگر این پل احداث نمی‌شد، در زمان سیلاب سال جاری، پل قدیمی دچار مشکل شده و جاده سرخس به مشهد مسدود می‌شد که خوشبختانه پل در آن زمان به اتمام رسیده بود و مشکل آب‌گرفتگی‌اش خیلی زود حل شد.

وی افزود: این پل چندی قبل به اتمام رسید و قبل از افتتاح رسمی، به‌دلیل موضوعات مختلف، زیر بار ترافیکی رفت و مردم منتظر افتتاح رسمی نماندند و از آن استفاده کردند. ان‌شاءالله در سه‌راه فردوسی نیز پروژه خوبی اجرا خواهد شد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://gitionline.ir/?p=57637

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.