• امروز : دوشنبه - ۱۸ تیر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 8 July - 2024

اخبار ویژه

آغاز ساخت ۱۵۰ کیلومتر بزرگراه در محدوده تحت پوشش اداره کل راه و شهرسازی شمال سیستان و بلوچستان همکاری فراگیر «پست» در برگزاری سی و پنجمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران پایان آبان ماه آخرین مهلت برای شناسایی و جذب افراد کم سواد و بی سواد در استان ۳۰ هکتار دانه روغنی گلرنگ برای اولین باردر اراضی کشاورزی شهرستان زاهدان کشت شد «بشقاب پرنده» بهترین فیلم کوتاه جشنواره «ره‌آورد سرزمین نور» شد مستندهای ورزشی علی‌رغم ارزش بالایشان مهجور واقع می‌شوند نشست «هم اندیشی درباب اکوسیستم نمایشنامه نویسی معاصر» برگزار می‌شود حمایت از ورزش و جوانان از سازمان مردم‌نهاد در حوزه جوانان برگزاری نخستین نشست کمیسیون اتباع خارجی استان سیستان‌وبلوچستان در سال جاری پایان مرمت مسجد میرغیاث الدین روستای هدف گردشگری بزد تربت جام معاونت سواد آموزی آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد خبر داد / کسب رتبه سوم کشوری معاونت سوادآموزی استان کهگیلویه و بویراحمد

2

 اولین خانه صنایع دستی مشهد افتتاح شد

  • کد خبر : 45139
  • ۲۰ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۳
 اولین خانه صنایع دستی مشهد افتتاح شد
اولین خانه صنایع دستی استان خراسان رضوی با حضور، مدیرکل اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری خراسان رضوی و جمعی از هنرمندان در مشهد افتتاح شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی گیتی آنلاین خراسان رضوی در مشهد، سید جواد موسوی در افتتاحیه اولین خانه صنایع دستی مشهد اظهار کرد: این خانه با همت خود هنرمندان و با همکاری اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری و شهرداری مشهد در یکی از خانه‌های تاریخی شهر مشهد راه‌اندازی شده است.

 

وی افزود: در این مکان ۱۱ هنرمند در رشته‌های مختلف صنایع دستی بومی استان فعالیت می‌کنند و فضایی برای عرضه و فروش محصولات خود و همچنین آموزش به علاقه‌مندان فراهم شده است.

 

مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری خراسان رضوی خاطرنشان کرد: در راستای حمایت از این خانه و هنرمندان صنایع دستی، مشوق‌هایی مانند تسهیلات، تخفیف در حامل‌های انرژی و معافیت‌های مالیاتی در نظر گرفته شده است.

 

موسوی همچنین از برنامه‌ریزی برای ایجاد خانه‌های صنایع دستی در دیگر مناطق استان خبر داد و گفت: امیدواریم با همکاری نهادهای مختلف، شاهد رونق هرچه بیشتر صنایع دستی در استان خراسان رضوی باشیم.

 

وی عنوان کرد: برخی از مزایای خانه‌های صنایع دستی شامل ارائه فضایی برای عرضه و فروش محصولات هنرمندان، آموزش علاقه‌مندان به صنایع دستی، ایجاد اشتغال برای هنرمندان، رونق گردشگری است.

خانه هنر دستان، پلی بین فرهنگ و نسل آینده

 

در ادامه مدیر خانه هنر دستان گفت: این مجموعه‌ای فرهنگی و هنری با محوریت آموزش هنرهای سنتی ایرانی به کودکان و نوجوانان، در تهران افتتاح شد.

 

طوبی تهرانیان، بیان کرد: من به عنوان یک معلم، همیشه دغدغه‌ی انتقال فرهنگ و هنر غنی ایران به نسل آینده را داشته‌ام. امیدواریم با راه‌اندازی این مجموعه، بتوانیم گامی در این مسیر برداریم.

 

وی افزود:در خانه هنر دستان، کودکان و نوجوانان با رشته‌های مختلف هنرهای سنتی ایرانی مانند قالی‌بافی، سفالگری، نقاشی و خوشنویسی آشنا می‌شوند و می‌توانند در کارگاه‌های آموزشی این رشته‌ها شرکت کنند.

 

تهرانیان با اشاره به فضای سنتی و ایرانی خانه هنر دستان گفت: این فضا که شامل یک بنای تاریخی زیبا، حوض آب، فواره، دار قالی و کوزه سفالی است، به خودی خود یک جاذبه برای کودکان و نوجوانان است و به آن‌ها کمک می‌کند تا با فرهنگ و هنر ایرانی ارتباط برقرار کنند.

 

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://gitionline.ir/?p=45139

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.