• امروز : جمعه - ۲۷ مهر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 18 October - 2024

اخبار ویژه

تفاهم نامه ی همکاری اتحادیه جهانی پست با سازمان جهانی گمرک مزایده ۱۷۲ میلیارد ریالی برای تجلی پایان کشت دانه روغنی کاملینا در بیضا «علی کرمی»، مدیرکل هواشناسی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت با توجه به رصد نقشه های هواشناسی از بعدازظهر صبح روز سه شنبه ۲۹ اسفندماه ۱۴۰۲ تا ظهر روز چهارشنبه بارش های شدید و سنگینی این استان را فرا خواهد گرفت. سید مصطفی موتورچی دبیر پانزدهمین جشنواره سراسری تئاتر مردمی بچه های مسجد شد برگزاری اولین دوره تربیت مربی مهد الرضا در منطقه پدافند هوایی شمال شرق ساختار شبکه بهداشت ایران در دنیا منحصر بفرد است/ آغاز تولید دو واکسن پنوموکوک و روتاویروس تا دهه فجر امسال پایان شرارت اراذل و اوباش مسلح در سلماس اخلاص، رمز بقای انقلاب و موفقیت اربعین/ اربعین امسال باید ضد صهیونیستی باشد همایش بزرگ پیاده روی خانوادگی در شهرک گلستان /گزارش تصویری برنامه‌های تبلیغاتی قالیباف در رسانه ملی اعلام شد ورود بیش از ۱۹۳ هزار نفر در۲۴ ساعت گذشته به مشهد

0

ایجاد پردیس موزه و مرمت ساختمان تاریخی رادیو تلویزیون ارومیه

  • کد خبر : 67260
  • ۱۵ مهر ۱۴۰۳ - ۹:۴۲
ایجاد پردیس موزه و مرمت ساختمان تاریخی رادیو تلویزیون ارومیه
با اختصاص ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار ساختمان تاریخی رادیو تلویزیون ارومیه مرمت و «پردیس موزه» آذربایجان‌غربی ایجاد می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری گیتی آنلاین، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان غربی روز شنبه در حاشیه آیین بهره داری آزمایشی از پردیس موزه استان در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: بازسازی و مرمت نخستین ساختمان تاریخی و قدیمی رادیو تلویزیون در ارومیه با اعتبار ۱۰۰ میلیارد ریالی در دستور کار قرار گرفت.

مرتضی صفری افزود: با توجه به اینکه این بنای تاریخی هویت فرهنگی مردم ارومیه بوده و متروکه ماندن آن از دغدغه‌های اصلی مردم به شمار می‌رود، با حمایت و همراهی استاندار آذربایجان غربی اعتبار ویژه برای احیای این بنای تاریخی اختصاص یافت.

وی اظهارکرد: کار مطالعه این بنا صورت گرفته و مراحل آخر خود را سپری می‌کند و در آینده نزدیک وارد فاز اجرایی و عملیاتی خواهد شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان غربی اضافه کرد: با توجه به اینکه این استان نقش برجسته‌ای در دفاع مقدس داشته، این بنای تاریخی به «موزه مجاهدت‌های خاموش» تبدیل خواهد شد.

صفری ادامه داد: مردم آذربایجان غربی نقش بی بدیلی در دفاع مقدس داشته اند بنابراین هرچه قدر این حوزه را تقویت کنیم کمک خواهد کرد تا نسل آینده و جوانان بدانند امنیت و آسایشی که امروز دارند، به راحتی به دست نیامده و هزینه‌هایی زیادی برای آن پرداخت شده است.

 

ایجاد نخستین «پردیس موزه» آذربایجان‌غربی

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان غربی گفت: ۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای مرمت کامل مدرسه تاریخی ۲۲ بهمن و ایجاد نخستین پردیس موزه استان در ارومیه هزینه شده است.

وی افزود: مراحل مرمت پردیس سینمایی موزه که در محل مدرسه ۲۲ بهمن ارومیه ایجاد شده، به طور کامل پایان یافته است.

صفری اضافه کرد: این مجموعه شامل موزه پلیس، بخشی از اشیای موزه باستان شناسی ارومیه و ۱۶۰ قلم اشیای فرهنگی است که در طبقات آن برای بازدید عموم آماده شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان غربی ادامه داد: بخش دیگر این موزه هم موزه مدرسه و تاریخ خواهد بود که به مرور تکمیل خواهد شد.

صفری اظهار کرد: پردیس موزه در محل مدرسه تاریخی ۲۲ بهمن ارومیه با توجه به اینکه در خیابان اصلی شهر قرار گرفته، از موقعیت خاص و خوب برخوردار است.

وی گفت: فضای این موزه نظیر مدرسه تاریخی هدایت بوده و اطمینان داریم که مورد استقبال مردم ارومیه و گردشگران قرار خواهد گرفت.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان غربی با بیان اینکه پردیس موزه ارومیه، پاتوقی برای جوانان، نوجوانان و خانواده‌ها شده و زمینه‌ای فراهم می‌کند آنها با تاریخ و هویت خود آشنا شوند اضافه کرد: این موزه از ساعت ۹ صبح تا ۱۶ عصر برای بازدید علاقمندان دایر خواهد بود.

لینک کوتاه : https://gitionline.ir/?p=67260

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.