• امروز : جمعه - ۲۷ مهر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 18 October - 2024

اخبار ویژه

میانگین زمان امدادرسانی به آتش‌سوزی ۴ دقیقه و ۳۳ ثانیه است معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش کهگیلویه وبویراحمد خبرداد/ آغاز فرایند صدور مجوز تطبیق فعالیت کودکستان‌ها مروری بر دستاوردهای شهید رئیسی سیمرغی‌های کوتاه فجر از ۱۹ خرداد به هنروتجربه می‌آیند/ انتشار پوستر رسمی «هوش پشه‌ای» دوباره به صحنه برمی‌گردد برپایی میز خدمت به مناسبت هفته دولت در حاشیه برگزاری مراسم نماز جمعه شهرستان خلیل آباد ضرورت های تبلیغ موثر؛ مخاطب شناسی، زمان شناسی،خوش بیانی و خوش سلیقگی برگزاری چهارمین همایش کوهپیمایی بانوان منطقه پدافند هوایی شمال شرق ۸۰۰ رویداد فرهنگی شاخص در ۱۵۰ باب کتابخانه‌ عمومی تحت عنوان «خاکریز دانایی» در خراسان رضوی برگزار می‌شود 🔹پروژهٔ بی‌سابقهٔ تحریم انتخابات که از پارسال توسط دشمنان خارجی و دنباله‌های داخلی آن‌ها طراحی شده بود با مشارکت حدود ۲۵ میلیونی مردم ناکام ماند. کمیته امداد مواسات را در جامعه پرورش می‌دهد «یک شب در تورین» در مستندات یکشنبه خانه هنرمندان ایران

0

بازدید وزیر کشور از طرح توسعه حرم امام حسین(ع) +تصاویر و جزئیات طرح

  • کد خبر : 58617
  • ۰۲ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۶:۴۲
بازدید وزیر کشور از طرح توسعه حرم امام حسین(ع) +تصاویر و جزئیات طرح
وزیر کشور در جریان سفر به عراق از مراحل پیشرفت طرح توسعه حرم امام حسین(ع) و آماده‌سازی آن برای میزبانی از زائران اربعین حسینی دیدن کرد.

گیتی آنلاین_ احمد وحیدی وزیر کشور که برای رایزنی با مسئولان عراقی در خصوص برگزاری مراسم اربعین حسینی به عتبات سفر کرده است، از مراحل پیشرفت فاز نخست طرح توسعه حرم مطهر امام حسین(ع) مزین بنام صحن حضرت زینب(س) دیدن کرد.

طرح صحن حضرت زینب (س) که با همت کارگران، مهندسان و استادکاران ایرانی هم اکنون در مرحله نماکاری است بیش از ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

براساس این طرح ساخت ۴ شبستان در تراز رو و زیرسطحی به‌نام‌های شبستان حضرت علی اکبر (ع)، شبستان امام حسین (ع)، شبستان باب القبله و شبستان عقیله در حال اجراست.از این تعداد، شبستان حضرت علی اکبر (ع) در روبروی خیمه‌گاه حسینی و به مساحت حدود ۲ هزارو ۸۰۰ مترمربع در طبقه همکف قرار دارد و سه شبستان دیگر در تراز زیر سطحی ساخته می‌شود.

شبستان عقیله به مساحت ۲ هزارمترمربع در شمال ساختمان مقام حضرت زینب (س)، شبستان امام حسین (ع) به مساحت ۴ هزارو ۸۰۰ مترمربع در جنوب ساختمان مقام و شبستان باب القبله به مساحت ۲ هزارو ۵۰۰ مترمربع در جنوب در باب القبله حرم مطهر همگی در تراز زیر سطح در حال ساخت است.

فاز نخست طرح توسعه حرم مطهر حسینی مزین بنام صحن حضرت زینب (س) در محدوده بین خیابان باب قبله، خیابان شهدا و خیابان جمهوری واقع شده که براساس شواهد تاریخی، همان مکان واقعه عاشوراست.

از سال‌های گذشته تا کنون و با فرارسیدن ایام اربعین حسینی،‌ دست‌اندرکاران، اجرای طرح را به صورت موقت تعطیل و سایت محل اجرای پروژه را برای برپایی موکب‌ها و میزبانی از زائران مناسب‌سازی می‌کنند.

لینک کوتاه : https://gitionline.ir/?p=58617

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.