• امروز : دوشنبه - ۱۸ تیر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 8 July - 2024
0

بازگشت به تحصیل ۱۸۵ دانش آموز بازمانده از تحصیل ناحیه سه شیراز به مدارس و مراکز مهارت آموزی

  • کد خبر : 52732
  • ۰۸ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۱:۳۵
بازگشت به تحصیل ۱۸۵ دانش آموز بازمانده از تحصیل ناحیه سه شیراز به مدارس و مراکز مهارت آموزی
فارس_ معاون پیشگیری از آسیب های اجتماعی اداره امورتربیتی و مشاوره اداره کل آموزش و پرورش فارس، گفت: هر چقدر آمار بازماندگان از تحصیل در جامعه کاهش یابد میزان آسیب‌های اجتماعی نیز کاهش خواهد یافت.

گیتی آنلاین_ حسین حسن‌پور در آئین تجلیل از چهل دانش‌آموز بازمانده از تحصیل دوره ابتدایی بازگشته به تحصیل آموزش و پرورش ناحیه سه شیراز در سالن اجتماعات این ناحیه اظهار کرد: حمایت از دانش‌آموزان با هدف انسداد مبادی بی‌سوادی کودکان بازمانده از تحصیل از مهم‌ترین برنامه‌های آموزش و پرورش است.

او گفت: یکی ازعوامل ناهنجاری‌ها در جامعه، ترک تحصیل است و هر چقدر آمار بازماندگان از تحصیل در جامعه کاهش یابد میزان آسیب‌های اجتماعی نیز کاهش خواهد یافت.

معاون پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی اداره امورتربیتی و مشاوره اداره کل آموزش و پرورش فارس در ادامه گفت: هر چقدر آمار بازماندگان از تحصیل در جامعه کاهش یابد میزان آسیب‌های اجتماعی نیز کاهش خواهد یافت.

به گفته‌ی او، هر چند مشکلات اجتماعی و خانوادگی از عوامل اصلی ترک تحصیل دانش‌آموزان است اما در برخی موارد نداشتن بضاعت مالی، عامل ترک تحصیل دانش‌آموزی است.

حسن‌پور گفت: بر اساس قانون، هیچ یک از والدین حق محروم کردن فرزندانشان از تحصیل را ندارند.

او با بیان اینکه هر چقدر سطح سواد عمومی افراد ارتقا یابد، عزت‌نفس آنها تقویت می‌شود، عنوان کرد: حضور فیزیکی دانش‌آموز در مدرسه و دربین همسالان به تقویت هویت ملی و مذهبی، ارتقای عزت‌نفس و رشد اجتماعی آنها کمک می‌کند.

مدیر اداره آموزش و پرورش ناحیه سه شیراز نیز از مهارت‌آموزی بیش از ۶۲۰ نفر از بازماندگان از تحصیل در سال تحصیلی گذشته در این ناحیه خبر داد و گفت: البته تعدادی از آنها اولیای دانش‌آموزان بودند که به همراه فرزندشان در این دوره‌ها مشارکت داشتند.

سید عبدالصمد موسوی افزود: در سال جاری نیز تاکنون ۱۸۵ دانش‌آموز باز‌مانده از تحصیل در دوره‌های مهارت‌آموزی حضور داشتند که همه آنها دانش‌آموز بوده اند.

او با بیان این‌که دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل در پایان مدرک دیپلم دریافت می‌کنند، گفت: دوره‌های مهارت‌آموزی ویژه دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل با همکاری جهاد کشاورزی استان، اداره کل فنی حرفه‌ای فارس و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در رشته‌های مختلف از جمله هنری، گرافیک صنعتی و کشاورزی برگزار می‌شود.

لینک کوتاه : https://gitionline.ir/?p=52732

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.