• امروز : دوشنبه - ۲۶ شهریور - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 16 September - 2024

اخبار ویژه

سخنگوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی: رسانه ها نقش بی بدیل در تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی دارند پرداخت تسهیلات ودیعه مسکن در سیستان و بلوچستان به حدود ۱۴۵ میلیارد تومان رسید تقدیر انجمن نویسندگان و عکاسان ورزشی ایران از کتاب «تو خداداد عزیزی هستی» عملکرد درخشان ((سخوز)) در سال ۱۳۹۹ ۹۰۰هکتار از زمین های زراعی خاش به زیر کشت انواع سبزی های برگی و غده ای رفته است استفاده از هوش مصنوعی در همراه بانک ایران زمین درخشش بدنسازان کرمانشاهی در رقابت های انتخابی تیم ملی / ۵ کرمانشاهی به تیم ملی دعوت شدند اتمام حجت کارگران خباز با مسکن و شهرسازی ؛ زمین مان را پس ندهید کرکره های نانوایی هایمان را پایین می آوریم / اقدام بدون سند و مدرک مسکن و شهرسازی برای گرفتن زمین اتحادیه خبازان جهت مسکن ملی  استاندار و رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کردستان با جانشین رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور دیدار کردند سه نمایش جدید روی صحنه عمارت نوفل لوشاتو انجام عمل جراحی تومور نخاعی مهره کمری با روش نوین نرومانیتورینگ در بیمارستان شهدای خلیج‌فارس بوشهر ورودی پرونده‌های طلاق توافقی در استان کردستان ۱۳ درصد کاهش یافت

1
با تلاش شبانه روزی و همت جهادی تلاشگران و متخصصین شرکت برق منطقه‌ای فارس و بوشهر صورت گرفت؛

بازگشت نیروگاه خارگ به مدار تولید پس از ۱۰۰ ساعت کار شبانه روزی

  • کد خبر : 60469
  • ۲۰ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۵۵
بازگشت نیروگاه خارگ به مدار تولید پس از ۱۰۰ ساعت کار شبانه روزی
معاون بهره برداری شرکت برق منطقه‌ای فارس از بازگشت نیروگاه خارگ به مدارتولید، پس از ساعت‌ها کار شبانه روزی و در شرایط دشوار آب و هوایی خبر داد.

گیتی آنلاین_ در این روزهای گرم سال که کشور شاهد رکوردزنی گرما در چند سال اخیر است، در برخی نقاط کشور از جمله مناطق جنوبی حفاظت و پایدار نگه داشتن منابع و تجهیزات انرژی و نیروگاه‌ها، امری ضروری و بسیار دشوار است. و دشوارتر‌ از آن نفس کشیدن در گرمای روزهایی است که مردادش به ماه “خرماپزان” جنوبی‌ها معروف است و حالا متخصصان فنی و کارشناسان صنعت برق بایددر چنین شرایطی که جدا شدن از کولرهای گازی امری غیر ممکن به نظر می‌رسد و شدت رطوبت قطعاً موجب بروز حوادث یا آسیب‌هایی برای تجهیزات و نیروگاه‌ها خواهد شد. در همتی شبانه روزی شبکه برق کشور را از یک اتفاق بزرگ نجات دهند.

از یک سو دمای بالای هوا و از سوی دیگر شدت رطوبت قطعا موجب بروز حوادث یا آسیب هایی برای تجهیزات و نیروگاه ها خواهد شد . اتفاقی که گاه اگر به موقع و با سرعت عمل و تلاش مضاعف به آن رسیدگی نشود چه بسا آسیب‌های جبران‌ناپذیری را به شبکه سراسری برق وارد خواهد کرد. در این میان تخصص و سرعت عمل تیم های فنی از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

نیروگاه خارگ بدلیل شرایط تحریم به لحاظ تامین تجهیزات و قطعات تابع شرایط خاصی بوده و بهره برداری ممتد از نیروگاه با حداکثر توان تولیدی در شرایط سخت و طاقت فرسای آب و هوایی جزیره خارگ احتمال بروز حوادث فنی برای واحدهای نیروگاهی را افزایش می دهد.

در این باره فرشاد فرامرزی معاون بهره‌برداری شرکت برق منطقه‌ای فارس و بوشهر، گفت: اوایل مرداد ماه، نیروگاه خارگ که با تمام توان در مدار بود بدلیل بروز ایراد فنی از مدار خارج شد و تأمین برق جزیره خارگ با محدودیت مواجه گردید.

وی با بیان اینکه در شرایط سخت منطقه، با گرمای ۴۷ درجه و رطوبت بیش از ۹۰ درصد، همکاران ما در صنعت برق فارس بدون فوت وقت تعمیرات واحدها را آغاز کردند، افزود: با تلاش شبانه روزی مهندسین این شرکت ، پس از قریب به ۱۰۰ ساعت کار بی‌وقفه این نیروگاه مجدد به مدار بازگشت.

در این راستا با توجه به اهمیت و ضرورت موضوع بدون فوت وقت تیم کارشناسی و مدیران فنی در جزیره حضور پیدا کردند و با دستور مدیرعامل جهت پیگیری ویژه موضوع محمد حبیب آگهی قائم مقام شرکت برق منطقه ای فارس به نمایندگی از مدیرعامل ، به منظور انجام هماهنگی های میدانی در کوتاه ترین زمان ممکن به جزیره اعزام شد.

حبیب آگهی در این زمینه روند رفع عیب و رسیدگی به موضوع را تشریح کرد. در یک اقدام جهادی و تلاش بی وقفه شبانه روزی به یاری کلیه تیم های عملیاتی و متخصصین و مشاوران در جزیره خارگ روند تعمیرات آغاز شدو سرانجام ساعت ۴ بامداد پنجمین روز عملیات ، تلاش همکاران به ثمر نشست و واحد تولید نیروگاه آغاز به کار کرد.

معاون برنامه ریزی و تحقیقات شرکت برق منطقه‌ای فارس و بوشهر، همچنین اضافه کرد: در همین راستا با شرکت های مدیریت تولید برق فارس ، برق منطقه ای سیستان و بلوچستان، یزد و برخی دیگر از نقاط کشور تماس حاصل شد و در کوتاه ترین زمان ممکن نهایت تعامل و همکاری انجام شد که به نوبه خود بی نظیر و در خور تقدیر و تشکر فراوان است.

وی در ادامه تصریح کرد که این همدلی و همکاری بدون هیچ قید و شرطی در صنعت برق همواره وجود داشته و موجب موفقیت شده است.

همچنین برخود لازم می دانم به صورت ویژه از تعامل و همراهی آقای مهندس نعیمی مدیرعامل محترم شرکت تولید برق فارس جهت تأمین تجهیزاتی که در شرایط تحریم با دشواری فراوان مواجه است و همچنین مدیران و همکاران محترم شرکت توزیع نیروی برق بوشهر که در کلیه مراحل در کنار همکاران ما بودند ، قدردانی ویژه داشته باشم.

محمد حبیب آگهی معاون برنامه‌ریزی و تحقیقات شرکت برق منطقه فارس و بوشهر نیز در این خصوص ضمن قدردانی از همت تلاشگران صنعت برق این دو استان گفت: علاوه بر همکاران ما در حوزه برق، کمک و حمایت بخشدار محترم خارگ جناب آقای دکتر دشتی زاده ، مدیریت ارشد تیم های تخصصی شرکت پایانه‌های نفتی و پتروشیمی بصورت شبانه روزی و مداوم ، همه و همه باعث شد که این کار به بهترین شکل به سرانجام برسد.

وی با اشاره به اینکه علاوه بر نیروهای فنی، تخصصی و مهندسانی که در این سه شبانه روز از شیراز به خارگ اعزام شده بودند، مدیران محلی و مربوطه نیز تمام تجهیزات فنی و لجستیکی خود را پای کار آوردند افزود: با یک برنامه‌ریزی دقیق و فشرده مشکل نیروگاه حل شد و تجربه بی نظیر نهایت تعامل و همراهی و همدلی بین کلیه دستگاه های اجرایی رقم خورد.

فرامرزی معاون بهره برداری شرکت برق منطقه ای فارس در پایان عنوان کرد: درحال حاضر همکاران صنعت برق فارس با استقرار در محل نیروگاه، همچنان در حال اتخاذ تمهیداتی هستند تا شبکه برق جزیره خارگ پایدار باقی بماند.

لینک کوتاه : https://gitionline.ir/?p=60469

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.