• امروز : دوشنبه - ۲۶ شهریور - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 16 September - 2024
1

بانک ذخیره سازی نمونه های زیستی در دانشگاه علوم پزشکی زاهدان راه اندازی می شود

  • کد خبر : 60263
  • ۱۷ مرداد ۱۴۰۳ - ۷:۴۰
معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: بیو بانک ها زیرساخت های لازم برای ذخیره سازی نمونه‌های زیستی ارزشمند جهت بهره‌برداری برای اهداف پژوهشی و فناورانه است، که راه انداری آن در دانشگاه علوم پزشکی زاهدان ضرورت دارد.

گیتی آنلاین-به نقل از روابط عمومی – ابراهیم کرد، معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی زاهدان در حاشیه بازدید از بیوبانک دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان این مطلب گفت: بیو بانک ها زیرساخت های لازم برای ذخیره سازی نمونه‌های زیستی ارزشمند جهت بهره‌برداری برای اهداف پژوهشی و فناورانه است، که راه انداری آن در دانشگاه علوم پزشکی زاهدان ضرورت دارد.

معاون تحقیقات دانشگاه علوم پزشکی زاهدان ادامه داد: در راستای تاسیس بیو بانک مرکزی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان با استفاده از الگوهای موفق، مطابق استانداردهای بین المللی و با استفاده از ظرفیت آزمایشگاه جامع تحقیقات، اولین گام ها همچون تدوین طراحی نقشه اولیه، دستورالعمل‌های لازم و تهیه برخی تجهیزات لازم صورت گرفته است.

وی با اشاره به این موضوع که بیو بانک‌ها یکی از بسترهای ارزشمند حوزه تحقیقات و فناوری هستند که می توانند ظرفیت بالایی برای انجام پروژه‌های تحقیقاتی ایجاد کنند، افزود: بیو بانک مرکزی دانشگاه علوم پزشکی مشهد یکی از بیو بانک‌های موفق می‌باشد که به صورت متمرکز طراحی و اجرا شده است .

شایان ذکر است: معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه به همراه دکتر سرتیپی، رئیس پژوهشکده و آزمایشگاه جامع تحقیقات و رئیس مرکز تحقیقات عفونی و گرمسیری از بیوبانک دانشگاه علوم پزشکی مشهد بازدید کردند و با سرکار خانم دکتر اعتماد مسئول بیو بانک مشهد در نشستی در خصوص راه اندازی بیو بانک مرکزی دانشگاه شرکت کردند.

 

لینک کوتاه : https://gitionline.ir/?p=60263

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.