• امروز : دوشنبه - ۱۸ تیر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 8 July - 2024

اخبار ویژه

0
محسن حموله کارشناس فرهنگی دفتر صنایع وزارت صمت مطرح کرد:

باید اسباب بازی به شکل یک صنعت دیده شود

  • کد خبر : 23073
  • ۰۳ تیر ۱۴۰۲ - ۱۹:۳۲
باید اسباب بازی به شکل یک صنعت دیده شود
محسن حموله کارشناس فرهنگی دفتر صنایع وزارت صمت عنوان کرد که در ایران، باید اسباب بازی به شکل یک صنعت دیده شود تا بتواند پیشرفت کند.

محسن حموله دبیر چند دوره جشنواره اسباب بازی و از کارشناسان فرهنگی در دفتر صنایع وزارت صمت در مصاحبه‌ای با خبرنگار پایگاه خبری گیتی آنلاین گفت: امسال نمایشگاه الحمدلله با همت خوب انجمن و تولیدکنندگان ایرانی شکل و شمایل معتبرتری برای صنعت اسباب بازی ایجاد کرده است. این نمایشگاه پیش‌زمینه‌ای دارد؛ وقتی در دوره چهارم می‌خواست بنای تخصصی شدن و نگاه بهتری نسبت به اسباب بازی بگذارد، از خود صاحب نظران و تولیدکنندگان دعوت شد که در کمیته‌های تخصصی حضور داشته باشند.چشم انداز و هدفی که ما آن روزها ترسیم کرده بودیم، امسال در این نمایشگاه دیده می‌شود و این یک افق خیلی خوبی برای تولید اسباب‌بازی هست.

او افزود: در ایران، باید اسباب بازی به شکل یک صنعت دیده شود تا بتواند پیشرفت کند. در کنار این صنعت، بحث‌های آموزشی، محتوایی و فرهنگی ملاک است تا بتوانیم به جایگاه اصلی تولید اسباب بازی در ایران برسیم. امسال خوشبختانه نمایشگاه از نظر وسعت، تعداد شرکت کننده و تولید کنندگان اسباب بازی با فراوانی روبرو بودیم.

این کارشناس فرهنگی در خصوص نگاه به پدیده اسباب بازی به عنوان یک کالای فرهنگی و تاثیرگذار بر رشد کودکان و نوجوانان گفت: اسباب بازی نقش مهمی در شخصیت و تربیت و بحث‌های فرهنگی برای کودکان و خانواده ها ایجاد می‌کند. گروه فرهنگی هنری یکی از بخش‌های مهم در صنعتی اسباب بازی است که علاوه بر گروه های حرکتی مهارتی، آموزشی، کمک آموزشی و رایانه‌ای باید توجه ویژه‌ای به بخش فرهنگی آن داشته باشیم که خانواده ها با اطمینان بیشتری این محصولات را خریداری کنند.

حموله در خصوص تعامل صنعت اسباب بازی با نهادهای مسئول در کشور گفت:  شورای نظارت بر اسباب بازی، ۱۲ عضو اصلی دارد که هر کدام نقش و تکالیفی را باید در صنعت اسباب بازی داشته باشند. وزارت آموزش و پرورش، وزارت بهداشت، سازمان صدا و سیما، وزارت فرهنک و ارشاد اسلامی، سازمان تبلیغات اسلامی و …. اگر نقش خودشان را به نحو احسن ایفا کنند، قطعا روند رو به رشدی در این صنعت خواهیم داشت. در شرایط فعلی، صنعت معدن و تجارت با تشکیل دفتر صنایع خلاق که یکی از رشته‌های آن اسباب بازی است، یک فرصت خیلی خوبی را ایجاد کرده که نگاه و چشم‌انداز بلند خودش را به جامعه صنعتی شدن اسباب بازی داشته باشد.

وی ادامه داد: در این نمایشگاه فرصت خیلی خوبی است که با برگزاری نشستی، تولید کنندگان با سامانه تجارت آشنا شوند و انشاءالله، در این نمایشگاه برگزار خواهد شد که به سامانه جامع تجارت متصل شده که فرآیند بهتری در بحث مواد اولیه، بحث آمار تولید و صادرات خواهند داشت و همچنین وزارت صنعت، برنامه های مشوقی برای آنها فراهم می‌کند.

حموله درباره برگزاری نمایشگاه های مختلف از جمله تخصصی و غیر تخصصی و تأثیر آن بر روی کار تولیدکنندگان گفت: وقتی نمایشگاه برگزار می‌شود خانواده ها از محصولات مطلع می‌شوند، که بی شک در فروش و شناسایی نقاط قوت و ضعف محصول به تولیدکنندگان کمک شایانی می‌کند. علاوه بر این، تولیدکنندگان می‌توانند از نظرات هم صنفان خودشان بهره‌مند شوند و محصولات خودشان را ارتقا دهند که در همه این نمایشگاه‌ها تولیدکننده می‌تواند بهره برداری و فرصت خودش را جهت علاقمندی و ابراز نظر مخاطبان، مسئولان و خانواده ها به دست بیاورد.

لینک کوتاه : https://gitionline.ir/?p=23073

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.