• امروز : چهارشنبه - ۱۷ بهمن - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 5 February - 2025

اخبار ویژه

مدیرکل کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد از برگزاری جشن عاطفه ها در آستانه سال تحصیلی جدید برای کمک به دانش آموزان نیازمند در استان خبر داد آغاز سرشماری حیات وحش جزایر دریاچه ارومیه افتتاح خانه محیط زیست در پژوهش سرای رازی شیراز  رئیس شورای شهر ارومیه: فراهم کردن رفاه و راحتی شهروندان مهمترین هدف مدیریت شهری اجرای برنامه‌های علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی در راستای امتداد زیارت متعالی اعلام اسامی شعب کشیک بانک ملت برای روزهای چهارشنبه و پنجشنبه امنیت پایدار ایران مدیون ایثار سربازان کشور اوز ، شهرستان پیشتاز در جلب کمکهای خیرین و رونق حساب ۱۰۰ امام راحل برداشت عسل از زنبورستان‌های خلیل‌آباد آغاز شد برنامه های نوین مدیریتی مهندس هادی عبادی برای توسعه و تعالی مجموعه معاون سواد آموزی اداره کل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد از اجرای طرح توسعه سواد زنان روستائیان و عشایر در سطح استان خبر داد. مدیرعامل راهبردهای امسال شرکت ملی پست را تشریح کرد

2
معاون بازرسی اداره کل صمت فارس خبرداد؛

برتری استان فارس در رسیدگی به شکایات مردمی 

  • کد خبر : 57497
  • ۲۰ تیر ۱۴۰۳ - ۱۱:۴۶
برتری استان فارس در رسیدگی به شکایات مردمی 
فارس_ معاون بازرسی اداره کل صمت فارس گفت: در سه ماهه اول امسال این استان در رسیدگی به شکایات مردمی جزو ۳ استان برتر کشور شد.

گیتی آنلاین_ معاون بازرسی اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان فارس گفت: استان فارس در رسیدگی به شکایات مردمی حائز رتبه برتر کشوری شد.

مهدی حسنی اظهار داشت: سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان هر ماهه به بررسی عملکرد ادارات کل صنعت، معدن و تجارت استانها در خصوص رسیدگی به شکایات مردمی می پردازد که استان فارس در ۳ ماهه اول امسال توانست رتبه برتر کشور را به دست آورد.

وی گفت: در مقایسه نسبت سهم شکایات رسیدگی شده (تشکیل پرونده و یا عدم احراز تخلف) از کل شکایات قابل پیگیری مشخص شد که استان فارس بیشترین نسبت رسیدگی به شکایات را در مدت یاد شده در کل کشور داشته است.

حسنی به ارائه آمار و ارقامی از رسیدگی به شکایات مردمی در استان پرداخت و گفت: در سه ماهه اول سال جاری، ۹۲۹ گزارش مردمی توسط این اداره دریافت، که از این تعداد ۱۸۱ گزارش منجر به تشکیل پرونده تخلف و مابقی شکایتها یا عدم تخلف شان محرز شد و یا غیرقابل پیگیری بودند.

به گفته حسنی از مجموع کل شکایات دریافتی، در بخش کالا بیشترین شکایات به ترتیب مربوط به لوازم یدکی خودرو، مواد غذایی و کالاهای برقی و در بخش خدمات بیشترین شکایت مربوط به خدمات صنفی، تعمیرگاه خودرو، جا به جایی و حمل و نقل بوده است.

بر پایه این گزارش با بررسی شکایات دریافتی بر اساس نوع تخلف مشخص شد که گرانفروشی، تقلب، و عدم انجام تعهدات در قبال مصرف کنندگان بیشترین سهم تخلفات را به خود اختصاص داده است.

این توضیح لازم است که از ابتدای فروردین ماه سال جاری تا پایان خردادماه ۹۲۹ شکایت مردمی در استان فارس دریافت شده است که سهم تماس مردم با مرکز ۱۲۴ از کل شکایات دریافتی ۲۱۲ مورد و سهم بستر اینترنتی ۷۱۷ مورد بوده است.

لینک کوتاه : https://gitionline.ir/?p=57497

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.