• امروز : شنبه - ۱۷ شهریور - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 7 September - 2024

اخبار ویژه

فرمانده منطقه پدافند هوایی شمال شرق: مشارکت حداکثری مردم منجر به افزایش کارآمدی نظام می شود حمایت از تولید و سرمایه گذاری در اولویت دستگاه قضایی فرمانده انتظامي شهرستان بويراحمد از دستگيري ۲ نفر سارق اماکن دولتي و کابل مخابرات در اين شهرستان خبر داد بیش از یک‌میلیون و ۳۱۱ هزار نفر از اماکن تحت پوشش اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس بازدید کردند گام نخست افزايش ظرفيت پست ۲۳۰ كيلوولت نيروگاه كازرون به بهره برداری رسيد جشنواره شاهنامه‌خوانی و اجرایی برنامه نور صدا در تخت جمشید «علی قاضی» رئیس ستاد انتخاباتی قالیباف در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور شد تاکید رئیس جمهور شهید بر اهمیت بهره مندی مردم از غذای سالم، با کیفیت و ارزان تلاش مضاعف، در امر خدمت رسانی به مردم صدور و پیگیری مجوز تجاری موقت در زاهدان / ساماندهی بازارچه های محلی زاهدان اقدامات وزارت بهداشت و سازمان حج و زیارت به منظور حفظ سلامتی زائرین اربعین مدیریت زمین یعنی تحقق توسعه

0
معاون بازرسی اداره کل صمت فارس خبرداد؛

برتری استان فارس در رسیدگی به شکایات مردمی 

  • کد خبر : 57497
  • ۲۰ تیر ۱۴۰۳ - ۱۱:۴۶
برتری استان فارس در رسیدگی به شکایات مردمی 
فارس_ معاون بازرسی اداره کل صمت فارس گفت: در سه ماهه اول امسال این استان در رسیدگی به شکایات مردمی جزو ۳ استان برتر کشور شد.

گیتی آنلاین_ معاون بازرسی اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان فارس گفت: استان فارس در رسیدگی به شکایات مردمی حائز رتبه برتر کشوری شد.

مهدی حسنی اظهار داشت: سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان هر ماهه به بررسی عملکرد ادارات کل صنعت، معدن و تجارت استانها در خصوص رسیدگی به شکایات مردمی می پردازد که استان فارس در ۳ ماهه اول امسال توانست رتبه برتر کشور را به دست آورد.

وی گفت: در مقایسه نسبت سهم شکایات رسیدگی شده (تشکیل پرونده و یا عدم احراز تخلف) از کل شکایات قابل پیگیری مشخص شد که استان فارس بیشترین نسبت رسیدگی به شکایات را در مدت یاد شده در کل کشور داشته است.

حسنی به ارائه آمار و ارقامی از رسیدگی به شکایات مردمی در استان پرداخت و گفت: در سه ماهه اول سال جاری، ۹۲۹ گزارش مردمی توسط این اداره دریافت، که از این تعداد ۱۸۱ گزارش منجر به تشکیل پرونده تخلف و مابقی شکایتها یا عدم تخلف شان محرز شد و یا غیرقابل پیگیری بودند.

به گفته حسنی از مجموع کل شکایات دریافتی، در بخش کالا بیشترین شکایات به ترتیب مربوط به لوازم یدکی خودرو، مواد غذایی و کالاهای برقی و در بخش خدمات بیشترین شکایت مربوط به خدمات صنفی، تعمیرگاه خودرو، جا به جایی و حمل و نقل بوده است.

بر پایه این گزارش با بررسی شکایات دریافتی بر اساس نوع تخلف مشخص شد که گرانفروشی، تقلب، و عدم انجام تعهدات در قبال مصرف کنندگان بیشترین سهم تخلفات را به خود اختصاص داده است.

این توضیح لازم است که از ابتدای فروردین ماه سال جاری تا پایان خردادماه ۹۲۹ شکایت مردمی در استان فارس دریافت شده است که سهم تماس مردم با مرکز ۱۲۴ از کل شکایات دریافتی ۲۱۲ مورد و سهم بستر اینترنتی ۷۱۷ مورد بوده است.

لینک کوتاه : https://gitionline.ir/?p=57497

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.