• امروز : دوشنبه - ۱۸ تیر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 8 July - 2024
4

برداشت ۳۵ تن سنجد از باغ‌های آذربایجان غربی

  • کد خبر : 34372
  • ۱۰ آبان ۱۴۰۲ - ۱۹:۵۴
برداشت ۳۵ تن سنجد از باغ‌های آذربایجان غربی
معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: همزمان با آغازفصل پاییز ، برداشت سنجد از سطح باغ ها و حاشیه زمین های زراعی استان آغاز شده که پیش بینی می شود امسال حدود ۳۵ تن سنجد از سطح باغات استان برداشت شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری گیتی آنلاین، علی دیانتی معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی اظهار داشت: درخت سنجد در باغ ها و حاشیه زمین های زراعی به عنوان بادشکن کشت می شود و میوه آن به علت فواید فراوان درمانی ، خواهان زیادی دارد .

دیانتی با بیان اینکه درخت سنجد در برابر شوری خاک و کم آبی مقاومت زیادی دارد، افزود : عملکرد تولید این میوه در هر هکتار دو هزار کیلوگرم است و در مجموع حدود ۱۷ هکتار مساحت باغات سنجد استان است.

او تصریح کرد: امسال حدود ۳۵ تن میوه سنجد از حدود ۱۷ هکتار از باغات بارور موجود در اراضی استان برداشت می شود.

دیانتی افزود: میوه سنجد در چهار نوع عنابی ، پائیزی ، سفید و سیاه در استان کشت می شود و برداشت میوه سنجد از اوایل نیمه دوم شهریور ماه آغاز و تا پایان مهر ماه ادامه می یابد.

سنجد به عنوان یک میوه دارویی موثر بیشتر مورد توجه قرار گرفته است و به گفته کارشناسان تغذیه استفاده از آرد سنجد بدون جدا کردن پوست و هسته در درمان لثه و دندان، آرتروز ، پوکی استخوان، جلوگیری از خون ریزی داخلی معده ، دردهای روماتیسمی و مفصلی ، درمان اسهال در کودکان و افزایش هوش نقش بسزایی دارد و امروزه از آن در صنعت تولید لوازم آرایشی هم استفاه می شود.

لینک کوتاه : https://gitionline.ir/?p=34372

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.