• امروز : دوشنبه - ۱۸ تیر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 8 July - 2024

اخبار ویژه

وبینار تخصصی با موضوع «تئاتر، اجرا و علوم شناختی»  بهره‌برداری از دو پروژه آبرسانی به روستاهای آذربایجان شرقی با حمایت همراه اول تاکید رئیس جمهور شهید بر اهمیت بهره مندی مردم از غذای سالم، با کیفیت و ارزان برپایی کرسی تلاوت قرآن کریم در کانون های فرهنگی هنری مساجد استان فارس از ظرفیت پست می‌توان در راه‌اندازی بازار تجارت چای لاهیجان استفاده کرد از فعالان و منتخبین فعال فرهنگی هنری بسیج سپاه فجر استان فارس تقدیر شد مدیرعامل شرکت آب‌منطقه‌ای آذربایجان‌غربی؛ کاهش بارندگی و رسیدن به مرز هشدار / آب شدن ذخایر آبی در استان عیادت وزیر بهداشت از نریمان پناهی، ذاکر اهل بیت(ع) جوانان به عرصه اشتغال در واحد تولیدی وارد شوند برگزاری جلسه هم اندیشی قرار داد بیمه درمان تکمیلی فرهنگیان در استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد/تصاویر زنگ خطر پیری جمعیت در شهرستان گناوه به صدا درآمده است تاکید بر اهمیت ایجاد آمادگی و ارائه راهکار در راستای کاهش وقوع سوانح و حوادث ترافيكی

3
معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت عنوان کرد:

برطرف‌کردن نیازهای مردم با تولید علم و فناوری، اصلی ترین اولویت حوزه تحقیقات

  • کد خبر : 41223
  • ۲۴ دی ۱۴۰۲ - ۱۹:۳۵
برطرف‌کردن نیازهای مردم با تولید علم و فناوری، اصلی ترین اولویت حوزه تحقیقات
معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، با اشاره به دسته‌بندی اهداف این معاونت، اظهار داشت: از اصلی‌ترین شاخص‌های حوزه تحقیقات، برطرف‌کردن نیازهای مردم با تولید علم و فناوری است.

گیتی آنلاین_ دکتر یونس پناهی در برنامه تلویزیونی شبکه سلامت اظهار داشت: تمام دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور متناسب با نیاز مردم منطقه، ظرفیت‌های آن دانشگاه و اعضای هیات‌علمی خود دارای مأموریت‌هایی هستند که باید به رفع آن دغدغه‌ها بپردازند. این ماموریت‌ها متناسب با زمان حال است و باید بار بیماری‌ها که هزینه بر است را با تولید علم و فناوری کنترل کنیم.

دکتر پناهی با اشاره به اهمیت شرکت‌های دانش‌بنیان گفت: در سالهای گذشته حدود ۷۰۰ شرکت دانش بنیان داشته ایم که امروزه این تعداد را به حدود یک هزار و ۴۰۰ شرکت افزایش داده یم و حدود ۹۰ درصد از محصولات آنها برای مردم کاربردی و مسئله محور است.

وی در ادامه به اجرای قانون جوانی جمعیت و حمایت از خانواده در وزارت بهداشت اشاره و خاطرنشان کرد: تحقیقات به سمت سلامت خانواده از جمله جوانی جمعیت سوق داده شده‌ که از جمله اقدامات می‌توان به ایجاد کمیته جوانی جمعیت و سبک زندگی در مؤسسه نیماد و همچنین واسپاری ماموریت تحقیقات جوانی جمعیت به کلان منطقه یک آمایشی کشور اشاره کرد.

معاون وزیر بهداشت از مشارکت اعضای هیات علمی دانشگاه های علوم پزشکی کشور در تولید علم، فناوری و محصولات سلامت محور تقدیر کرد و گفت: ۷ درصد از کل اعضای هیات علمی حوزه سلامت و ۳۵ درصد دانشمندان ۱درصد پر استناد دنیا، اعضای هیات علمی پژوهشی هستند.

وی همچنین در خصوص نگهداشت نخبگان و جذب اعضای هیات‌علمی پژوهشی گفت: با همکاری معاونتهای درمان و آموزشی وزارت بهداشت، نامه ای به دانشگاه ها ارسال و مقرر شد امکان انجام کار درمانی توسط اعضای هیات‌ علمی پژوهشی همچون سایر اعضای هیات‌علمی و نیز امکان تدریس و انجام پایان‌نامه برای آنها فراهم شود.

دکتر پناهی، توسعه تحقیقات پیشگیرانه را از اهداف کلان این معاونت دانست و افزود: توسعه زیرساخت‌های ثبت داده ها از اهم اقدامات دولت سیزدهم بوده است بگونه ای که تعداد ثبت پایگاه های داده ای از حدود ۲۹۰ به ۷۰۰ پایگاه افزایش یافته است.

لینک کوتاه : https://gitionline.ir/?p=41223

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.