• امروز : دوشنبه - ۱۸ تیر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 8 July - 2024
0

برنامه‌وبودجه کهگیلویه و بویراحمد و وعده‌های جهانگیر شاهینی/ چه شد آن همه مستی و شوروشوق، چه شد آن همه وعده‌ی بودجه؟!

  • کد خبر : 51776
  • ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۴۸
برنامه‌وبودجه کهگیلویه و بویراحمد و وعده‌های جهانگیر شاهینی/ چه شد آن همه مستی و شوروشوق، چه شد آن همه وعده‌ی بودجه؟!

گیتی آنلاین به نقل از کبنا نیوز.. جهانگیر شاهینی که با عدم تخصص تجربی و تحصیلی در امر بودجه به مددهایی به مدیریت سازمان برنامه بودجه استان محروم کهگیلویه و بویراحمد انتصاب شد، خود باری بر محرومیت‌های بودجه‌ای این استان مظلوم شد و همچنان مردم را چشم انتظار وعده‌های خود گذاشته است. در ابتدای انتصاب […]

گیتی آنلاین به نقل از کبنا نیوز..
جهانگیر شاهینی که با عدم تخصص تجربی و تحصیلی در امر بودجه به مددهایی به مدیریت سازمان برنامه بودجه استان محروم کهگیلویه و بویراحمد انتصاب شد، خود باری بر محرومیت‌های بودجه‌ای این استان مظلوم شد و همچنان مردم را چشم انتظار وعده‌های خود گذاشته است. در ابتدای انتصاب و جلسه معارفه این فرد به سمت ریاست این سازمان مهم بودجه‌‌ای اقتصادی، در جلسه معارفه و گفتگوهای خود در مقام بیان و کلام، خوش درخشید و در سخن کولاک می‌کرد و به قول لری برای مردم صاف و خوش قلب و خوش باور این دیار «بهار سبز می‌کرد».
این مدیر فخیمه دولت انقلابی در استان کهگیلویه و بویراحمد، همان روزای گرماگرم و مستی انتصاب به این جایگاه مهم، در گفتگوی اختصاصی با این پایگاه خبری [لینک خبر]، اظهار داشت که «در کهگیلویه و بویراحمد همیشه توجهات به اعتبارات استانی بوده و استفاده از اعتبارات ملی کمتر بوده، از این رو برنامه ما این است که از روش‌های جدیدتری وارد مسئله شویم و برنامه توسعه استان کهگیلویه و بویراحمد را پیش ببریم و هاب‌هایی از طریق موقعیت عالی کهگیلویه و بویراحمد در نقطه جنوبی کشور ایجاد کنیم.» و بهاری سبز کردند که اما هنوز با تمام پربارشی و امتداد بی‌سابقه بارش باران در فصل بهار و ماه اردیبهشت جلالی که در تاریخ بارش‌های استان کم‌نظیر است، آن وعده بهاری بودجه شاهینی محقق نشده است.
شایان‌ذکر است که حتی آن وعده‌های استخراج و استقراض و استنطاق و استکتاب و… از بودجه ملی، نه‌تنها محقق نشد، دنده‌عقب بودجه‌ای استان (با توجه به سرعت تورم) را شاهد هستیم و در کوچک‌ترین حوزه‌های عمران و آبادی و ترمیم جاده‌های روستایی بازمانده ایم.
قابل‌توجه مردم شریف باشد که مثلاً وقتی برخی مقامات اخبار از افزایش بودجه مثلاً در حوزه ای به میزان ۶۵ درصد را با ذوق اعلام می‌کنند، باید میزان تورم را در نظر گرفت و با آن معیار تحلیل کرد که اول بودجه سالانه خودبخود افزایشی معمول دارد (چه مقامات استانی خواب باشند یا بیدار) و دوما وقتی تورم در برخی از کالاها تا دویست و سیصد درصد و بیشتر است، لذا این میزان بودجه دردی دوا نمی‌کند و بازی با ارقام محسوب می‌شود.
طبق اخبار واصله از برخی از دستگاه‌ها و مقامات اجرایی و همچنین باتوجه‌به وعده‌هایی که به مردم داده شده است و آمارهای اقتصادی استان، نه‌تنها بودجه خاص (از آن انواع ملی که جناب شاهینی معروض داشتند و وعده داده بودند) به استان سرازیر نشد، بلکه برخی از بودجه‌های اعلامی و پیش‌بینی‌شده در برنامه‌های اقتصادی کشور (مربوط به سال‌های ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲)، هنوز به استان تخصیص پیدا نکرده اند و اصطلاحاً محقق نشده اند و همچنان کاسه چه کنم چه کنم مدیران اجرایی، چشم به راه شعبده‌ی بودجه ای سازمان برنامه بودجه کهگیلویه و بویراحمد است!!!
کاش شاهینی حداقل در کلام، مثل روزهای اول انتصاب پرشور و سرشار از امید بود و این امیدهای واهی را به استان و دستگاه‌ها انتقال می‌داد که امید هر چند در کلام باشد، خود آثاری دارد و آدمی به امید زنده است و کمک نفسی برای گذاران عمر است. حتی آن شوق‌وذوق کلامی و گفتاردرمانی برای استان غروب کرد، در حالی‌که نیازمند به امید فراوان هستیم.
جناب جهانگیر شاهینی؛
چه شد آن همه جنب‌وجوش و خروش
چه شد آن همه مستی و شوروشوق!

لینک کوتاه : https://gitionline.ir/?p=51776

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.