• امروز : دوشنبه - ۱۸ تیر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 8 July - 2024

اخبار ویژه

برگزاری دو نمایشگاه تخصصی نقاشی میراث فرهنگی در ارگ کریمخانی شیراز حضور پررنگ بانک سپه در نهمین نمایشگاه تراکنش ایران یکه تازی بازیکن استان فارسی در مسابقات فوتبال بانوان در تاجیکستان پاكسان يك گام تا مسكو آسفالت ریزی یک میلیون متر در معابر و خیابان های ارومیه/ کمربندی ارومیه عملکرد کشوری و بین المللی دارد و باید همه مجموعه ها پای کار بیایند یکی از بنیاد های تحقق توسعه در کردستان توجه ویژه به بخش کشاورزی است فوتبالیست سیستان و بلوچستان به تیم بزرگسالان پرسپولیس پیوست بیمه کالاهای پستی چیست و چه هزینه‌ای دارد؟ پوستر فیلم کوتاه «انتخاب هشتم» رونمایی شد صادرات بالغ بر ۳۵۰ تن فلفل دلمه‌ای از نی‌ریز به خارج از کشور در حکمی از طرف دکتر جاودان سیرت رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد دکتر معصومه علیزاده به عنوان سرپرست جدید بیمارستان شهید جلیل یاسوج معرفی و از خدمات رئیس قبلی این بیمارستان تقدیربه عمل آمد کارنامه درخشان در سیمان دشتستان/ از افزایش تولید تا ارتقاء چشمگیر سودآوری با مهندس ایرج موسوی

2

برنامه ریزی برای کنترل تجمعات انبوه و بالای ۱۰۰ هزار و عزاداران رضوی

  • کد خبر : 29752
  • ۱۸ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۸

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی گیتی آنلاین از خراسان رضوی،  دکتر سیدجواد حسینی، اظهار کرد: برنامه‌های دهه پایانی ماه صفر از مدت‌ها قبل برنامه‌ریزی شده و برای کنترل تجمعات انبوه و بالای ۱۰۰ هزار و مدیریت جمعیت میلیونی عزاداران رضوی در این ایام آغاز شده است. وی ادامه داد: برای رفع مشکل آب با همکاری […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی گیتی آنلاین از خراسان رضوی،  دکتر سیدجواد حسینی، اظهار کرد: برنامه‌های دهه پایانی ماه صفر از مدت‌ها قبل برنامه‌ریزی شده و برای کنترل تجمعات انبوه و بالای ۱۰۰ هزار و مدیریت جمعیت میلیونی عزاداران رضوی در این ایام آغاز شده است.

وی ادامه داد: برای رفع مشکل آب با همکاری شرکت آب و فاضلاب برنامه‌ریزی لازم را جهت پیشگیری از بیماری‌های التور و منتقله آب و غذا داشتیم. در ۳ روز پایانی ماه صفر حضور کامل تعداد ۱۴۰ درمانگاه شبانه‌روزی در سطح شهر مشهد و ۶۸ بیمارستان در سطح استان خدمت‌رسان مردم خواهند بود، ضمن اینکه ۱۲ داروخانه شبانه‌روزی در اطراف حرم مطهر رضوی فعال است و به داروخانه‌های روزانه هم مجوز فعالیت تا ساعت ۲۴ داده شده است. در حوزه بهداشت محیط ۷۰۰ نفر در ماموریت این ایام مشارکت دارند.

وی افزود: در این ایام ۱۲۴ ایستگاه سلامت فعال است که شامل ۹ ایستگاه در مسیر مشهد تربت حیدریه، ۹ ایستگاه از گناباد تا تربت حیدریه، ۶ ایستکاه مشهد تا نیشابور، ۱۰ ایستگاه از سرخس تا مشهد، ۶ ایستگاه از مشهد تا فریمان، ۱۴ ایستگاه از قوچان تا مشهد است؛ همچنین ۲۵۴ پایگاه اورژانس با ۲۶۷ آمبولانس فعال است و برای این ایام اضافه شدن بیش از ۲۰ آمبولانس، اتوبوس آمبولانس و موتورلانس اضافه می‌شود. در این ایام ۶۴۰ نفر به پایگاه‌های اهدای خون مراجعه کردند که ۴۳۶ مورد منجر به اهدا شده، ضمن اینکه در حوزه دامپزشکی ۱۷۸ بازدید داشتیم که منجر به معدوم سازی ۱۳۲۷ اقلام غیرقابل مصرف شده است.

در بحث نظارت‌ها ۴۵۲۶ بازدید داشتیم و در حوزه مراقبت مرزی کنترل ۸۵۴۹ ورودی و کنترل ۵۳۶۸ خروجی را داشتیم. امسال وضعیت بهتری در روز اربعین حسینی و در محل برگزاری اجتماع جاماندگان اربعین داشتیم و در این روز بیش از هزار بازدید از محل‌های شهری و جاده‌ای به‌خصوص محدوده برگزاری این اجتماع داشتیم. امیدواریم که با جلساتی با همکاری تمامی مجموعه‌ها برگزار شده شاهد کنترل بهتر و بیشتر در بحث نظارت‌ها با همکاری مردم و عدم مشکلات بهداشتی در محل‌های اسکان، عزاداری و پذیرایی باشیم. در بحث کرونا تعداد ابتلاها بین یک تا ۴ مورد بوده و رشد چشمگیر مشاهده نشده، در این روزها علائم گوارشی بیشتر بوده و توصیه‌های بهداشتی را به سمت داشتیم و در این خصوص مراکز و خانه‌های بهداشت هم خدمات لازم و موردنیاز را خواهند داشت. افراد بالای ۵۰ سال که بیماری زمینه‌ای دارتد و یک سال از زمان آخرین دُزشان گذشته برای دریافت دُز یادآور مراجعه کنند، ضمن اینکه تزریق واکسن آنفلوآنزا هم به افراد با سیستم ایمنی ضعیف بدن و افراد با سابقه بیماری توصیه می‌شود؛ همچنین بر استفاده از ماسک در مکان‌های شلوغ و شست‌‌وشوی مکرر دست‌ها به‌خصوص قبل از هر وعده غذایی هم تاکید داریم.

انتهای پیام/

تاکنون تعداد ۱۵۴ هزار و ۱۶۸ نفر با خودروی شخصی، ۲۰ هزار ۱۳۷ نفر با قطار، ۹۷۵۲ نفر با هواپیما و ۹۱۷۴ نفر با اتوبوس به مشهد آمده‌اند. در بازدیدهایی که با حضور استاندار صورت پذیرفت بر نصب نرخ‌نامه خدمات حمل و نقل و مکان‌های اسکان زائر بوده و اینکه ضمن در دید بودن نرخ‌نامه‌ها، از دریافت مبالغ نامتعارف جلوگیری شود. بخش دیگری که مورد تاکید بود عدم فعالیت خانه‌ مسافرهای فاقد مجوز بوده و تمامی موارد غیرمجاز از سوی فرمانداری مشهد پلمب شدند و از مردم هم می‌خواهیم که در مکان‌های غیرقابل تائید اسکان نداشته باشند تا که خدای نکرده دچار مشکل نشوند. از اصحاب رسانه می‌خواهیم که در انعکاس اخبار خود بر تهیه بلیط برگشت زائران تاکید کنند تا در زمان بازگشت به شهرهای خودشان با مشکل مواجه نشوند؛ همچنین توصیه دیگرمان هم بر مشخص شدن مکان اقامت در مشهد بوده و در این خصوص تلفن ۰۵۱۳۷۰۴۵ هم پاسخگوی مروم خواهد بود.

اتتهای پیام/

لینک کوتاه : https://gitionline.ir/?p=29752

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.