• امروز : شنبه - ۱۷ شهریور - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 7 September - 2024
3
سرپرست روابط عمومی و امور بین الملل موسسه نیماد عنوان کرد:

برگزاری جشنواره تحقیقاتی و فناوری علوم پزشکی رازی گامی در جهت حمایت از نخبگان و محققان

  • کد خبر : 41643
  • ۲۷ دی ۱۴۰۲ - ۱۹:۱۵
برگزاری جشنواره تحقیقاتی و فناوری علوم پزشکی رازی گامی در جهت حمایت از نخبگان و محققان
سرپرست روابط عمومی و امور بین الملل موسسه نیماد یکی از برنامه های مهم معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت را حمایت از نخبگان و محققان دانست و برگزاری جشنواره تحقیقاتی و فناوری علوم پزشکی رازی را اقدامی در این جهت دانست.

گیتی آنلاین_ دکتر سجاد سهاب نگاه در ارتباط زنده تصویری با رسانه ملی اظهار داشت: در جشنواره رازی، بهترین محققان و پژوهشگران مورد تقدیر قرار می گیرند و یکی از نوآوری های این جشنواره در دولت مردمی، راه اندازی بخش کمیته های دانشجویی و توجه بیشتر به تحقیق و پژوهش در جامعه دانشجویی و نخبگان جوان بوده است.

وی افزود: امیدواریم در جشنواره رازی بتوانیم شاهد هدایت تحقیقات و فناوری به سوی ماموریت محوری و تقاضامحوری باشیم. جشنواره رازی یکی از فرصت هایی است که می توانیم سیاست های کلان نظام سلامت و وزارت بهداشت را با نخبگان به اشتراک بگذاریم.

وی با اشاره به افزایش توجه معاونت تحقیقاتی به پژوهش های پیشگیری محور، گفت: در معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت و موسسه ملی توسعه تحقیقات علوم پزشکی ایران(نیماد) کمیته هایی برای سوق دادن پژوهش ها به سمت پیشگیرانه محور تشکیل شده است. یکی از اجرای مهم در پویش های ملی و سراسری، کاربرد تحقیقاتی نتایج آن با بکارگیری نخبگان و محققان است.

سرپرست روابط عمومی و امور بین الملل موسسه نیماد با بیان اینکه اطلاعات جمع آوری شده در پویش ملی سلامت مورد تحلیل و بررسی قرار می گیرد، خاطرنشان کرد: فراخوان و ماموریت هایی در مورد کنترل بیماری های غیرواگیر و عوامل خطر مانند پرفشاری خون و دیابت اعلام شده است.

دکتر سحاب از تشکیل کمیته آینده نگاری در معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت از ابتدای دولت مردمی خبر داد و گفت: در این کمیته تهدیدهای نظام سلامت طبقه بندی و مشخص شده که دیابت و پرفشاری خون از چالش هایی است که در صورت شناسایی و تشخیص زودهنگام می تواند به ارتقای شاخص های سلامت، تحمیل عوارض و همچنین بروز مرگ و میر ناشی از بیماریهای غیرواگیر کمک زیادی کند.

لینک کوتاه : https://gitionline.ir/?p=41643

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.